هم افزایی نهاد های اطلاعاتی و عملیاتی عامل برقراری امنیت پایدار است

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط غمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی همچنین تاکید کرد: با بکار گیری راهبرد امنیت پایدار هوشمند و در نظر گرفتن پیشرانهای موجود می توان اتفاقات آینده را مدیریت کرد.

سرلشکر ایزدی با بیان اینکه در مسیر انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) مقاطع مهمی وجود دارد که بر مبنای آمیزه‌های ایشان سرشار از موفقیت است گفت: اقداماتی که در این مقاطع بر مبنای ارزشهای متعالی انقلاب اسلامی صورت پذیرفته، بسیار کارساز و مفید بوده است.

وی با یادآوری دوران دفاع مقدس و نگاه جامع فرماندهان به موضوع امنیت تصریح کرد: به عنوان مثال حرکتی که رزمندگان اسلام به فرمان امام خمینی (ره) در منطقه غرب و شمال غرب انجام دادند در واقع ترکیبی از اجتماع انصار و مجاهدین انقلاب اسلامی بود که این حرکت بر علیه توطئه استکبار صورت گرفت.

معاون ستادکل نیروهای مسلح اظهارداشت: با نگاه جامعی که فرماندهان در آن دوران به مقوله امنیت و امنیت پایدار داشتند توانستند پیام آور ارزشهای انقلاب شوند که این حرکت با اقبال مردم رو به رو شد و انقلاب اسلامی بیش از گذشته در آن مناطق تثبیت گردید.

سرلشکر ایزدی به جایگاه امنیت پایدار پس از دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با پایان یافتن دفاع مقدس و آغاز دوران بازسازی و آمادگی و اهمیت پرداختن به مقوله دفاع همه جانبه، مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار در دانشگاه امام حسین (ع) تشکیل و با مطالعات عمیق و راهبردی در این زمینه شرایط مطلوبی ایجاد شد که بتوان به طور عمومی به مقوله امنیت پایدار پرداخته شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مقوله امنیت پایدار می تواند دکترین، مفاهیم و راهبردهای بدیع را ارائه کند تاکید کرد: اساس این سیاستها و راهبردها بر پایه نگرش توحیدی انقلاب اسلامی و به برکت اصل ولایت فقیه است.

سرلشکر ایزدی با تاکید بر اینکه در موضوع امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران دارای سبک خاصی است تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بیش از ۲۰۰ سال در علوم انسانی نسبت به سایر مکاتب پیشتاز است و اقدامی که در مناطق بحران زده انجام شد و امنیت پایدار را در آنجا رقم زد، حاصل تجاربی است که رزمندگان در متن انقلاب بدست آورند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح، حکمت، عدالت و حرکت بر مبنای ارزشهای اسلامی را اساس توسعه امنیت پایدار دانست و تصریح کرد: وجود مبانی ارزشی در توسعه امنیت می‌تواند به عنوان مجموعه‌ای ارزشمند و غنی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش دوروزه امنیت پایدار از سوی دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: از نکات برجسته مطرح شده در این همایش ‘ امنیت پایدار هوشمند’ است.

سرلشکر ایزدی تاکید کرد: با توجه به اینکه سرعت در جوامع و روابط انسانی تغییرات بسیار وسیع و پرشتابی را رقم می‌زند از این رو آمادگی اداره و مدیریت موقعیتها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بر لزوم نگاه آینده نگرانه به مقوله امنیت پایدار تاکید و عنوان کرد: برای تحقق این هدف باید با هوشمندی به امنیت پایدار پرداخته شود و با توجه به پیشرانها، اتفاقات را مدیریت کرد.

معاون ستادکل نیروهای مسلح افزود: برای آنکه بتوانیم در آینده در مسیری که انقلاب اسلامی ترسیم کرده است موفق عمل کنیم، باید در موضوع ایجاد امنیت پایدار و برخورداری آحاد جامعه از احساس اطمینان تمام تلاش خود را بکار بگیریم.

سرلشکر ایزدی با بیان اینکه امنیت پایدار در عرصه‌های مختلف موضوعیت دارد اظهار داشت: ما باید در مباحث اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی در مسیر انقلاب اسلامی برای توسعه امنیت پایدار به صورت متعامل و مکمل یکدیگر حرکت کنیم وتمام توانمندیها و ظرفیتها در امور مختلف تکمیل کننده فرایند توسعه امنیت پایدار باشند.

وی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری همایش امنیت پایدار گفت: مقالات ارائه شده به این همایش که بیش از ۳۴۰ عنوان می‌باشد در آینده پس از ارزیابی مجدد به مجامع دانشگاهی و پژوهشی مورد نیاز ارائه خواهد شد.

سرلشکر ایزدی در پایان با تاکید بر اینکه همواره دستاوردهای دوران دفاع مقدس در سالهای پس از آن نیز تداوم داشته است اظهار امیدواری کرد که همه مسوولان و متولیان امنیت باید بتوانند با همکاری و تعامل هر چه بیشتر در برقراری امنیت پایدار همت کرده و از قابلیتهای موجود بصورت مکمل برای دستیابی به اهداف متعالی انقلاب اسلامی استفاده کنند.

سیام**۱۴۷۸ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۳۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.