هنرستان‌ها در نظام آموزشی جدید ۳ ساله خواهند شد

وزیر آموزش و پرورش:

حاجی بابایی از افزایش دوره آموزشی هنرستان‌‌ها به ۳ سال در نظام آموزشی جدید خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا حاجی بابایی با اعلام اینکه استقرار نظام آموزشی جدید افتخاری بزرگ برای آموزش و پرورش محسوب می‌شود، اظهار کرد: استقرار نظام آموزشی جدید یکی از بزرگترین و حجیم‌ترین کارهای آموزش و پرورش طی سال‌های گذشته بود که با تمام سختی‌ها صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های بسیاری برای استحکام هرچه بیشتر این نظام پیش‌بینی شده است، افزود: محتوای کتب درسی پایه سوم ابتدایی و پایه اول راهنمایی از هم اکنون در حال تدوین است تا کتب جدید این پایه‌ها برای سال تحصیلی ۹۳-۹۲ آماده شوند.

حاجی بابایی با اعلام آغاز تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: از این پس در گفتمان‌های جامعه، آموزش و پرورش به دو دوره قبل و بعد از تحول بنیادین باید تقسیم شود، زیرا در راستای تحقق این تحول، تغییرات بسیاری صورت پذیرفته است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با استقرار کامل نظام آموزشی جدید، دوره آموزشی هنرستان‌ها از ۲ ساله فعلی به ۳ سال افزایش خواهد یافت و دانش‌آموزان بعد از گذراندن پایه سوم راهنمایی (پایان دوره متوسطه اول) در صورت تمایل می‌توانند در هنرستان ادامه تحصیل دهند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.