پیش ثبت نام هنرستان موسیقی پسران تهران آغاز شد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

هنرستان موسیقی پسران با نزدیک به یک قرن سابقه، به عنوان قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین مرکز آکادمیک آموزش موسیقی کشور، جهت کشف و پرورش استعدادهای موسیقی بر اساس ضوابط و آیین نامه های آموزشی تازه اقدام به پیش ثبت نام از متقاضیان برای سال تحصیلی ۹۴-۹۳ می‌نماید.

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از روابط عمومی هنرستان موسیقی پسران تهران، با توجه به تغییر نظام آموزشی کشور، پذیرش هنرجو در این هنرستان بعد از اتمام ششم ابتدایی از دوره متوسطه اول (پایه هفتم) انجام می‌پذیرد.

متقاضیان پس از تکمیل فرم پیش ثبت نام، دوره‌ای ویژه برای آشنایی با تئوری موسیقی،سلفژ و سازشناسی را می‌گذرانند و پس از آن آزمون تئوری و عملی برگزار و اشخاصی که نمره قبولی را اخذ نمایند جهت تحصیل در هنرستان پذیرفته شده و برای تعیین ساز به شورای فنی هنرستان معرفی می‌شوند.

همچنین متقاضیان مقاطع هشتم و سوم راهنمایی و اول متوسطه فقط در صورت داشتن تبحر کافی در موسیقی با تشخیص هنرستان و از طریق آزمون پذیرش می‌شوند.

همچنین تحصیل در رشته موسیقی برای اخذ دیپلم مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش نیاز به ۶ سال تحصیل در دو مقطع ۳ ساله دارد و همچنین امکان ادامه تحصیل فارغ التحصیلان موسیقی در دوره های عالی(کاردانی و کارشناسی) نیز وجود دارد.

لازم بذکر است هنرستان موسیقی پسران وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و زیر نظر اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۱ است.

علاقه مندان می‌توانند برای پیش ثبت نام تا ۳۱ خرداد ماه از طریق پایگاه اینترنتی هنرستان به آدرس www.tmbs.farhang.gov.ir اقدام نموده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های ۶۶۴۷۷۴۹۱ و ۶۶۹۵۷۷۹۲ تماس حاصل نموده و یا به آدرس خیابان ولیعصر (عج)، تقاطع خیابان امام خمینی(ره) (چهار راه سپه)، جنب تالار محراب، هنرستان موسیقی پسران تهران مراجعه نمایند.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.