هنرهای تجسمی:حمید شانس سه مجسمه شهری می‌سازد۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

حمید شانس مجسمه‌سازی که تاکنون بیش از۱۰ مجسمه شهری او در سطح شهر تهران نصب شده، سه مجسمه تازه می‌سازد.

حمید شانس در گفت وگو با هنرآنلاین گفت: مدتی است که درکنار کارهای انجمن مجسمه سازان ایران مشغول ساخت سه مجسمه iبه سفارش سازمان بسیارزیباسازی هستم. دو تا از این مجسمه‌ها هایپررئال و شامل تندیس ابوالحسن صدیقی و استاد صنعتی است و یک مجسمه بزرگ هفت متری که فیگوراتیو است.

به گفته رئیس هیات مدیره انجمن مجسمه سازان ایران هنوز مکان نصب این مجسمه‌ها معلوم نشده است، اما iبه احتمال بسیار مجسمه‌های استاد صنعتی و صدیقی مقابل یک موزه یا هنرستان تازه تاسیس هنرهای تجسمی نصب خواهد شد.

وی افزود: مجسمه استاد صنعتی و استاد صدیقی دو مجسمه بزرگ برنزی می باشند که تاکنون بخش عمده مجسمه استاد صنعتی iبه پایان رسیده است و امیدوارم که تا سه ماه آینده مجسمه استاد صدیقی را نیز iبه پایان برسانم.

به گفته شانس صدیقی و صنعتی از بنیانگذاران مجسمه سازی مدرن در ایران iبه شمار می روند و با این که استاد صنعتی شاگرد استاد صدیقی بوده اند اما هریک سبک و تکنیک خاص خودشان را در مجسمه سازی دارند.

رئیس هیات مدیره انجمن مجسمه سازان ایران درباره مجسمه هفت متری فیگوراتیوی که بزودی ساخت آن را آغاز خواهد نمود گفت:این مجسمه هفت متری از مجموعه مجسمه‌هایی است که من در اواخر دهه ۶۰ با عنوان صلح طراحی نمودم، اما هرگز زمینه ساخت آن فراهم نشد. متریال این مجسمه برنز، استیل و فولاد است.

این مجسمه ساز با بیان این مطلب که هنوز مکان نصب این مجسمه‌ها مشخص نشده است؛ گفت: عرف مجسمه سازی شهری iبه این شکل است که براساس نیازهای شهری ساخت یک مجسمه iبه مجسمه ساز سفارش داده می گردد و براساس قابلیت محیط مجسمه سازمتریال و موضوع کار خود را انتخاب می نماید، اما متاسفانه در بیشتر موارد در ایران مجسمه‌های شهری ساخته می گردد و سپس مکان نصب آن مشخص می گردد.

به گفته شانس؛ iبهترین شکل ساخت مجسمه شهری iبه این شکل است که براساس محیط مجسمه ساخته شود، اما وقتی که چنین شرایطی نمی باش مجسمه‌ها ساخته می شوند و بعد باید مکان مناسبی برای آن در نظر گرفت.

حمید شانس که تاکنون دو مجسمه شهری او در جریان سرقت سریالی مجسمه‌های تهران ناپدید شدند؛ امیدواراست که مجسمه‌های تازهش در مکان خوبی جایگزین مجسمه‌های ربوده شوند و هرگز هیچ مجسمه ای iبه سرنوشت شوم مجسمه‌های سرقت شده دچار نشود.حمید شانس این سه مجسمه را در کارگاهش در احمد آباد مستوفی می سازد.

حمید شانس مجسمه سازورئیس هیات مدیره انجمن مجسمه سازی ایران و مدرس مجسمه سازی متولد۱۳۳۴ کرمان ۱۳۴۴است. از او تاکنون ۱۰ مجسمه شهری در سطح شهر تهران نصب شده است که از مجسمه‌های او می توان iبه مجسمه نیم تنه نیما یوشیج، نیم تنه علی شریعتی، نیم تنه امیرکبیر، نیمه تنه و مجسمه کامل ابن سینا و مجسمه صنیع خاتم اشاره نمود که مجسمه‌های صنیع خاتم او که در پارک ملت نصب شده بود و مجسمه ابن سینا که در پارک iبهجت آباد نصب شده بود، در سال ۱۳۸۹ iبه سرقت رفتند.

انتهای پیام/۳۱/۳۲
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. p:

    بادرود بر هنرمندان عزیز کشورم وبه امید عملی شدن نظر استاد بزرگوارم آقای حمید شانس من که تا آن روز لحظه شماری می کنم که برنامه های آموزشی شما را ببینم.به امید آن روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.