هواداران تیم ملی را حمایت کنند

جام جم آنلاین: جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال می‌گوید با شکست قطر لذت پیروزی بر ازبکستان بیشتر می‌شود.

کاپیتان تیم فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار مقابل قطر در دومین دیدار از مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی، اظهار کرد: بازی ازبکستان برای ما بازی سختی بود. آن‌ها همیشه در خانه خود رقیب سختی برای تیم‌های دیگر هستند و در مرحله قبلی انتخابی هم تنها ژاپن توانسته بود در زمین ازبکستان به این تیم گل بزند.

وی ادامه داد: ازبکستان همیشه برای تیم رقیبش مشکل ساز بوده، اما ما برای این بازی برنامه داشتیم و می‌خواستیم در ضد حملات به گل برسیم که خدا را شکر این طور شد و سه امتیاز را به دست آوردیم.

نکونام با اشاره به این که امیدوارم با حمایت هواداران بتوانیم قطر را هم شکست دهیم، گفت: با حمایت مردم، رسانه‌ها و کادر فنی امیدوارم که بازی خوبی را مقابل قطر انجام دهیم و بتوانیم این بازی را هم ببریم، چرا که با شکست قطر لذت پیروزی بر ازبکستان بیشتر می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که خط هافبک حال حاضر تیم ملی با گذشته چه تفاوت‌هایی داشته است گفت: در این خط بازیکنان زیادی آمده‌اند و رفته‌اند و مهم این است که همه ما برای ایران بازی می‌کنیم تا به جام جهانی برویم. در حال حاضر در تیم ملی این بازیکنان در خط هافبک بازی می‌کنند. ما در بازی با ازبکستان نیاز به جنگ وسط میدان داشتیم و این که از یک امتیازی که در دستمان بود دفاع کنیم که خوشبختانه این کار را انجام دادیم.

کاپیتان تیم ملی درباره سوال خبرنگاری که از او پرسید چرا ایران در بازی با ازبکستان عملکرد ضعیفی داشت و با شانس ازبکستان را شکست داد گفت: من می‌خواهم این را بپرسم که آیا ما به جام جهانی رفتیم مردم از خوشحالی به خیابان می‌آیند یا خیر؟ مطمئنا همه مردم خوشحال می‌شوند اما اگر نرویم ممکن است اتفاقات دیگری بیفتد. کرش این را به من گفت و من هم این را می‌گویم که حاضرم با شانس به جام جهانی برویم. طبیعی است کسی تضمین نکرده ایران همه بازیهایش را ببرد. ما سعی می‌کنیم در تمام بازی‌ها بهترین نمایش را ارائه دهیم اما اگر این فرصت پیش بیاید که شانس هم ما را در راه صعود به جام جهانی کمک کند، من از این موضوع بدم نمی‌آید.

نکونام با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم بازی بهتری نسبت به بازی با ازبکستان انجام دهیم گفت: نمی‌توانم درباره تاکتیک تیم ملی در بازی فردا صحبت کنم. امیدوارم با انجام یک بازی خوب قطر را شکست دهیم. قطر بازی قبلی خود را به کره جنوبی باخته و در این بازی با انگیزه مضاعفی مقابل ما ظاهر خواهد شد چرا که اگر در این بازی هم امتیاز نگیرند وضعیت‌شان بدتر خواهد شد.

وی افزود: در تورنمنتها شما حق فکر کردن به بازی‌های گذشته را ندارید. بازی با ازبکستان تمام شد و ما باید روی دیدار با قطر تمرکز کنیم. اگر این بازی را ببریم با شش امتیاز به صدر جدول می‌رویم و مطمئنا شانس صعودمان خیلی بیشتر می‌شود.

جواد نکونام در ادامه درباره وضعیت خود در اوساسونا و آینده بازیگری‌اش گفت: در اوساسونا وضعیت خوبی دارم و دو سال دیگر با این تیم قرارداد دارم. چند پیشنهاد از کشورهای ترکیه، قطر و امارات دارم،‌ اما از ایران هیچ پیشنهادی ندارم و باشگاهی با من صحبت نکرده است.

وی در پاسخ به این سوال که دوست دارید به فوتبال ایران باز گردید؟ گفت: باید پیشنهاد شود و ببینم شرایط چگونه است. من در مدت گذشته نه از استقلال و نه از مس کرمان پیشنهادی نداشتم. البته قاسمپور مربی و استاد من بوده و افتخار می‌کنم که زمانی با او کار کرده‌ام، اما هیچ صحبتی با تیم‌های ایرانی نداشتم. تنها باشگاهی که با من صحبت کرده یک تیم ترکیه‌ای بوده که آن هم در حد صحبت‌های معمولی بوده است. پیشنهادهایی دارم که شاید به جدایی از اوساسونا منجر شود یا شاید در این تیم ماندم.

کاپیتان تیم ملی فوتبال درباره امید نظری بازیکن جدید تیم ملی هم گفت: او بازیکن خوب و جوانی است که می‌تواند به تیم ملی کمک کند. شما تجربه بین‌المللی و بازی در لیگ سوئد را نمی‌توانید با بازی‌های داخلی مقایسه کنید. قطعا وقتی بازی امید نظری را ندیده‌ایم نمی‌توانیم درباره او قضاوت کنیم.

وی درباره وضعیت مسعود شجاعی هم گفت: از زمانی که با تیم ملی هستم، خبری از مسعود ندارم. آخرین خبری که از او داشتم این بود که کار با توپ را آغاز کرده بود. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.