هوشمندسازی مدارس تکمیل می شود

جام جم آنلاین: با امضای تفاهم نامه وزرای دو وزارتخانه ارتباطات و آموزش و پرورش تکمیل هوشمندسازی مدارس تا پایان برنامه پنجم توسعه، تولید محتوای الکترونیکی ، تجهیز کلاسهای هوشمند و ایجاد ۱۴ میلیون پست ایمیل الکترونیکی در دستور کار این دو وزارتخانه قرار گرفت.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رضا تقی پور وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضای این تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش را اولین عضو شبکه ملی اطلاعات اعلام کرد و گفت: یکی از اهداف این شبکه ارائه سرویسی حفاظت شده و مستقل از اینترنت و با پهنای باند مناسب و منطقی است که امیدواریم با توانایی های شرکت های دانش بنیان بومی بحث امنیت در این شبکه به صورت کامل توسعه یابد.

در این نشست همچنین حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم عزم عمومی برای توسعه فناوری اطلاعات در مدارس به عنوان یکی از نیازهای واقعی دانش آموزان و اولیاء مدارس تصریح کرد: شبکه ملی مدارس می تواند شبکه عظیم تولید محتوا مطابق با نیاز آموزش و پرورش باشد.

وی خواستار تشکیل کمیته ای برای تولید محتوا با حضور کارشناسان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات شد و گفت: برای آنکه فناوری های نوین در مدارس راه اندازی شود نیاز به ۱۰۰ هزار متخصص آی تی در آموزش و پرورش وجود دارد.

در این مراسم و بر اساس تفاهم نامه صورت گرفته مقرر شد تا پایان برنامه پنجم توسعه هوشمندسازی مدارس در کشور که هم اکنون ۲۴ درصد آن محقق شده است به طور کامل اجرایی شود.

اعتبار در نظر گرفته شده برای سال ۹۱ در این طرح مبلغ ۷۸ میلیارد تومان عنوان شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.