اختصاص ۶۴۰ میلیارد ریال برای هوشمندسازی مدارس

اختصاص ۶۴۰ میلیارد ریال برای هوشمندسازی مدارس

جام جم آنلاین: مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش از اختصاص ۶۴۰ میلیارد ریال برای اجرای هوشمندسازی مدارس دولتی در کشور خبر داد و گفت: استان‌ها تا پایان شهریور باید با استفاده از این اعتبار نسبت به انجام کار اقدام کنند.

 قاسم مستقیم افزود: هوشمندسازی مدارس در یک بازه زمانی سه ساله صورت می‌گیرد و در نخستین سال اجرای آن یعنی درسال تحصیلی ۹۱ ـ ۹۰ این مقدار اعتبار در نظر گرفته شد.

وی افزود: با بررسی که در سطح استان‌ها انجام شده اکنون رقابت خوبی در این زمینه در بین استان‌ها ایجاد شده و آمار موجود حکایت از تحقق ۲۰ تا ۳۰ درصدی هوشمندسازی مدارس در کشور است.

وی اضافه کرد: هوشمندسازی در مدارس بخش خصوصی آغاز شده، مدارس خاص نیز با سرانه خودشان کار را شروع کرده‌اند و در مدارس دولتی نیز کار با استفاده از اعتبارات دولتی در حال انجام است.

مستقیم گفت: در این راستا برای هر استان ۲۰ میلیارد ریال اختصاص در نظر گرفته شده که در مجموع برای ۳۲ استان ۶۴۰ میلیارد ریال برای هوشمندسازی مدارس اختصاص یافته است.

وی درخصوص اقدامات انجام شده برای اجرایی کردن نظام ۶ـ۳ـ۳ در مدارس کشور نیز اظهار داشت: در بحث نیروی انسانی اعلام شد که از میان افراد داوطلب از نیروهای مازاد پایه اول مقطع راهنمایی، نیروهای نهضتی، قراردادی، کار معین و… علاقه‌مندان با گذراندن یک دوره آموزشی دو ماهه برای یک سال خدمت در مقطع ابتدایی به کار گرفته می‌شوند.

دبیر ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: جابه‌جایی فضاهای آموزشی نیز در جهت تامین نیازها صورت گرفت، در موارد لازم نوسازی مدارس نیز وارد کار شد، در برخی جاها نیز با ادغام کلاس‌ها یا مدرسه‌ها و… ساماندهی فضا انجام شده است. (ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.