واردات گوشی تلفن همراه و کامپیوتر ممنوع نیست

۲۳ آبان ،

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خبر گزاری مهر، ساسان خدایی در برنامه گفتگویی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: به طور مثال از جمله اقلامی که واردات آن ممنوع شده مبلمان و مصنوعات چوبی است که البته در کشور تولید داخلی بالایی نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه واردات کالاهایی به کشور ممنوع شده که یا امکان تولید آن در سطح نیاز جامعه وجود دارد و یا از دسته کالاهای غیرضروری می باشند، ادامه داد: در شرایط فعلی که به لحاظ اقتصادی شرایط ویژه ای داریم باید ارز مورد نیاز کشور را به تامین منابع مالی مورد نیاز در واردات کالاهای اساسی و ضروری سوق دهیم.

مدیرکل ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: البته این سیاست (ممنوعیت واردات ۷۷ قلم کالا) سیاستی گذرا و موقتی است و تا وقت عبور از شرایط فعلی ادامه خواهد داشت.

خدایی گفت: در فهرست ۷۷ قلم کالا که واردات آن ممنوع شده عمدتا اقلام ساخته شده نظیر مبلمان می باشند و به هیچ وجه کالاهای واسطه ای و سرمایه ای در این فهرست وجود ندارد.

مدیرکل ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت ایران در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه همه قطعات و اقلام مربوط به ساخت رایانه که در کشور تولید می گردد، هیچگونه محدودیتی در واردات برای آن تعیین نشده است، گفت:‌ همه قطعات رایانه به جز ۳ قطعه کیبورد، مانیتور و ماوس هیچگونه محدودیتی در واردات آن وجود ندارد و واردات آنها از جمله اولویت هایی است که در حال حاضر ثبت سفارش آن انجام می گردد.

خدایی همچنین با بیان اینکه ظرفیت تولید تلفن همراه در کشور به وجود آمده است، افزود: باید کمک کنیم تا پتانسیل تولید تلفن همراه از حالت بالقوه به حالت بالفعل تبدیل شود.

وی ادامه داد: البته هیچ موقع واردات گوشی تلفن همراه جزو اقلام ممنوعه نبوده و تا وقتی که ظرفیت تولید آن به طور کامل در کشور به وجود نیاید، این کالا با اولویت گروه کالایی ۸ در کشور ثبت سفارش خواهد شد.

مدیرکل ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت ایرانافزود: همچنین در حال  حاضر ثبت سفارش انواع تبلت و نوت بوک نیز انجام می گردد. وی با تاکید بر مصرف کالاهای داخلی از سوی مردم افزود: همه کالاهایی که امکان تولید آن در کشور وجود ندارد، به راحتی ثبت سفارش و واردات آن انجام می گردد.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.