واردات ۲۸ قلم دارو از هند

۱۶م دیماه ،

سایت اینترنتی صنعت داروسازی هند، فارمابیز، گزارش داده است که وزارت بهداشت ایران در صدد است ۲۸ قلم دارو از هند وارد کند. یک هیات ۲۶ نفره هندی ماه قبل برای ارزیابی و مذاکره با ایران به تهران سفر کرد. وزارت بهداشت ایران مایل به واردات داروهای تزریقی، کپسول و محلول‌ها از هند است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سایت اینترنتی صنعت داروسازی هند، فارمابیز، گزارش داده است که وزارت بهداشت ایران در صدد است ۲۸ قلم دارو از هند وارد کند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ یک هیات ۲۶ نفره هندی ماه قبل برای ارزیابی و مذاکره با ایران به تهران سفر کرد.

سایت صنعت داروسازی هند نوشته که وزارت بهداشت ایران مایل به واردات داروهای تزریقی، کپسول و محلول‌ها از هند است.

بلومبرگ می‌نویسد که رسول خضری، عضو کمیته بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ایران در ماه نوامبر گفته است که به خاطر تحریم‌ها تنها چند بانک انگشت شمار در جهان وجود دارد که حاضر به قبول نقل و انتقالات مالی برای خرید دارو توسط ایران باشند؛ موضوعی که سبب کمبود داروهای وارداتی شده است.

همچنین حسینعلی شهریاری رئیس کمیته بهداشت و درمان مجلس ۱۰ نوامبر اعلام داشت که قیمت داروهای مصرفی پزشکی بصورت جهشی افزایش یافته است، به گونه‌ای که به خاطر کاهش ارزش واحد پول ایران بطور متوسط قیمت داروهای مصرفی پزشکی ۲۴۵ درصد افزایش یافته است.

بلومبرگ می‌نویسد که این موضوع سبب شد که مرضیه وحید دستجردی وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اواخر سال قبل اخطار بدهد که در صورت عدم یاری دولت، افزایش قیمت بعضی اقلام دارویی اجتناب ناپذیر است. خانم دستجردی به شدت نسبت به عدم تخصیص ارز کافی دارو با نرخ دولتی انتقاد کرده بود. آقای احمدی‌نژاد خانم دستجردی را هفته قبل از کار برکنار کرد.


خبرگزاری انتخاب | entekhab.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.