واردات لوازم آرایشی به‌جای دارو با ارز مرجع/ رمزگشایی از کمبود ارز دارویی

۲۲م آذر ،

چکیده: یک مقام ارشد بانک مرکزی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از ارز تخصیصی برای واردات دارو، صرف واردات لوازم آرایشی شده گفت: در همین راستا کنترل بیشتری بر اختصاص ارز برای واردات دارو صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول بانک مرکزی با اشاره به مباحث اخیر مطرح شده در مورد عدم تخصیص مناسب ارز برای واردات دارو اظهار داشت: این مطالب به هیچ عنوان صحت ندارد و به اندازه سال‌های قبل، ارز برای واردات دارو تخصیص یافته است.

وی افزود: متأسفانه متولیان این امر، بخش قابل توجهی از ارز تخصیصی برای دارو را صرف واردات لوازم آرایشی کرده که این موضوع سبب شد دقت و نظارت بانک مرکزی برای واردات اقلام دارویی افزایش یابد.

به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی، واردات داروهای حیاتی و ضروری با هماهنگی وزارت بهداشت کماکان ادامه دارد و در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد.

این مقام ارشد بانک مرکزی یادآور شد: در همین راستا کنترل بیشتری بر اختصاص ارز برای واردات دارو صورت می‌گیرد تا تخصیص ارز به جایگاه و هدف اصلی آن که همان درمان بیماران است، صورت گیرد.

 طی روزهای اخیر از سوی مسئولین وزارت بهداشت اعلام شده بود بانک مرکزی از اختصاص ارز برای واردات دارو تعلل کرده و همین امر کار را برای متقاضیان اقلام دارویی و بیماران مشکل کرده است.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.