واقعیت‌های اجتماعی و تاریخی مسلمانان بریتانیا

۱۸م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، «جوامع مسلمانان در بریتانیا» و «ریشه‌یابی نظریه غریبه بودن: نفی اسلام بریتانیایی» نوشته محمدصدیق سدان، «برابری رفتار با مسلمانان در سیستم قضایی انگلیس» و «دوستان، رُمی‌ها، همو‌طنان» نوشته ندیم مالک، «هویت مسلمانان بریتانیایی» و «اعضای شورا و خلفا: مشارکت سیاسی مسلمانان در بریتانیا» نوشته دلوار حسین عناوین فصل‌های کتاب «مسلمانان بریتانیا؛ اتحاد یا افتراق، واقعیت­های اجتماعی،حقوقی و تاریخی» را تشکیل می‌دهند.

آنطور که روابط عمومی انتشار یافتنات الهدی گزارش داده، در واقع این اثر، پیشینه تاریخی حضور مسلمانان در بریتانیا، چگونگی رفتار با مسلمانان در نظام حقوقی این کشور، مسائل مربوط به هویت مسلمانان بریتانیایی و مشارکت سیاسی مسلمانان را به تفصیل بررسی می‌کند.

در کتاب «مسلمانان بریتانیا؛ اتحاد یا افتراق، واقعیت­های اجتماعی، حقوقی و تاریخی»، بحث­هایی دربارهٔ مسائل مورد بحث در میان مسلمانان از سه نفر از استادان مسلمان بریتانیایی ارائه شده است. مسائلی مانند، هویت و مشارکت سیاسی، حقوق شهروندی و حمایت قانونی به همراه بحث­های مفهومی دربارهٔ ماهیت در حال تغییر هویت بریتانیایی بررسی می­شوند. همچنین برجسته‌ترین مقالاتی که دربارهٔ حضور مسلمانان بریتانیا نگاشته شده، در این کتاب تحلیل شده‌اند.

در پشت جلد کتاب می خوانیم: «پیشینه تاریخی حضور مسلمانان در بریتانیا، چگونگی رفتار با مسلمانان در نظام حقوقی این کشور، مسائل مربوط به هویت مسلمانان بریتانیایی و مشارکت سیاسی مسلمانان در این کتاب به تفصیل بررسی شده است.

کتاب«مسلمانان بریتانیا؛ اتحاد یا افتراق، واقعیت­های اجتماعی، حقوقی و تاریخی» نوشته­ محمد صدیق سدان، دلوار حسین و ندیم مالک با ترجمه محمد حسن فکری به همت مرکز مطالعات فرهنگی-بین­المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تهیه و توسط موسسه بین المللی الهدی در۲۲۷ صفحه و قطع رقعی و شمارگان هزار نسخه به بهای ۱۰۰ هزار ریال، انتشار یافته است.

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و سفارش هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و سفارش خود را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.