والیبالیست های جوان نیاز به “شلاق خوردن” دارند!/ ای کاش “نادی” هم بود

۲۶اردیبهشت،

پیشکسوت والیبال کشورمان گفت: در این مسئله که والیبال ایران رشته قابل توجه و محسوسی است، شکی نیست ولی نباید از ملی پوشان در لیگ جهانی توقع بسیاری داشت.

محمد ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: با توجه به آنکه والیبال ایران برای اولین بار حضور در مسابقات لیگ جهانی را تجربه می کند کار بسیار سخت و دشواری را پیش روی خود دارد.

عضو اسبق تیم ملی والیبال کشورمان تصریح کرد: حتی اگر یک تیم بخواهد در مسابقات لیگ باشگاهی داخل کشور هم شرکت کند ابتدا نیاز به کسب تجربه دارد سپس  باید به دنبال نتیجه گیری در این میدان بود، حال چه برسد به لیگ جهانی.

وی در ادامه یاد آور شد: ما تجربه حضور در مسابقات المپیک را نداریم ولی تجربه بازی در سطح جهانی را داریم، حال باید بگویم که مسابقات لیگ جهانی عرصه بسیار متفاوتی نسبت به رقابت های قهرمانی جهان است در ترکیب تیم ملی ایران بازیکنان با انگیزه و قدرتمندی می باشند که می توانند در مسابقات لیگ جهانی نمایش خوبی از قدرت خود داشته باشند.
 
ترکاشوند گفت: خوشبختانه ولاسکو در طول مدت حضور حدود ۲ ساله خود در کنار تیم ملی به خوبی بازیکنان ایرانی را شناخته است و می تواند در لیگ جهانی با بهترین ترکیب و ارنج تیم را هدایت کند.

*** نبود نادی اشتباه است

عضو سابق تیم ملی والیبال کشورمان یاد آور شد: ای کاش” علی نادی” هم در این دوره از مسابقات لیگ جهانی تیم ملی  را همراهی می کرد تجارب چندین ساله وی می تواند در بازی های حساس و سنگین لیگ جهانی برای تیم ملی یاری رسان باشد امیدوارم دیگر بازیکنان تیم ملی والیبال بتوانند در لیگ جهانی جوابگوی توقعات باشند.

*** نباید خود کم بین باشیم

 ترکاشوند گفت: بازیکنان ما به هیچ عنوان نباید در مسابقات لیگ جهانی قدرت خود را مقابل حریفان حاضر در این اتفاق دست کم بگیرند حتی اگر تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی موفق به کسب نتیجه قابل قبولی نشود اتفاق خاصی نمی افتد چون همگان می دانند آنها برای اولین بار حضور در این رقابت ها را تجربه می کنند. با توجه به این مسئله مسئولان و مردم نباید از اعضای تیم ملی والیبال ایران توقع بسیاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ترکیب تیم ملی ایران جوان شده است. تعداد بازیهای بین المللی بعضی از بازیکنان حاضر در اردوهای تدارکاتی به ۱۰ یا ۱۵ عدد هم نمی رسد، با توجه به این مسئله است که می گویم اگر “نادی” تیم را همراهی می کرد بهتر بود چون وی حضور در ۱۰۰ تا ۱۵۰ بازی بین المللی را همراه با تیم ملی در کارنامه خود دارد.

***تجربه سرعتی زنهای کنونی تیم ملی بسیار کم است

پیشکسوت والیبال کشورمان یادآور شد: سالهاست که علی نادی و محمد موسوی عراقی به عنوان دفاع وسط فیکس و اصلی در ترکیب تیم ملی ایران کار می کنند. فاصله فنی نادی با دیگر سرعتی زن های جوان کشور بسیار بسیار است پر کردن این خلأ فنی نیاز به زمان برای کسب تجربه دارد.

ترکاشوند گفت: در حال حاضر که به زمان آغاز مسابقات لیگ جهانی نزدیک می شویم نیاز مبرم تیم ملی به حضور در مسابقات تدارکاتی احساس می گردد.

وی تصریح کرد: بازیکنان جوان ترکیب تیم ملی ایران باید در بازیهای تدارکاتی شرکت کرده تا به نوعی بدن آنها مقابل حریفان خارجی شلاق خورده و آب دیده شود. تنها در این صورت است که می توانند در میادین بزرگ نمایش خوبی از قدرتشان داشته باشند.

پیشکسوت والیبال کشورمان یاد آور شد: اعضای کادر فنی هم می توانند در مسابقات تدارکاتی عملکرد ملی پوشان را به خوبی مورد ارزیابی و آنالیز قرار دهند تا بر اساس نقاط ضعف و قوت مورد نظر برنامه های تدارکاتی را در نظر بگیرند.

***زمان کافی در اختیار ولاسکو نیست

ترکاشوند خاطر نشان کرد: بازی تدارکاتی ایران با تیم بلغارستان در شرایطی تدارک دیده شده است که ولاسکو تا آغاز مسابقات برای انجام تمرینات اصلاحی فرصت کافی ندارد اما امیدوارم تیم با آمادگی کامل در لیگ جهانی حاضر شده و بازی قابل قبولی را ارائه دهد./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.