واکنش‌های متفاوت کاربران خبرآنلاین به اظهارات جهانگیری: اصلاح طلبان باید به خواست مردم توجه کنند / لطفا جوگیر نشوید

به گزارش خبرآنلاین وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات در گفت و گویی راجع احتمال کانداتوری‌اش در انتخابات آتی ریاست جمهوری سخن گفته و اعلام کرده بود که هنوز برای این موضوع تصمیم نگرفته است. وی همچنین درباره ضرورت حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: به نظر من اصلاح‌طلبان باید این بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند. بالاخره یک جریان سیاسی وقتی می‌خواهد در درون نظام فعالیت کند و کلیات نظام را قبول دارد و می‌بیند که در درون نظام اتفاقاتی رخ داده که نیازمند یک اصلاحات جدی است، باید برای شرکت در انتخابات عزم خودش را به رخ بکشد و نشان بدهد. ما نمی‌خواهیم به نظام و کشور آسیب‌ جدی‌تری وارد شود. ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم و بگوییم سرنوشت من و جریان اصلاحات از کشور جداست. خصوصاً اصلاح‌طلبان که یک جریان ریشه‌دار هستند و سال‌ها مدیریت کشور دستشان بوده و برای ایران و نظام زحمت کشیده‌اند.

جهانگیری در بخش دیگری از این مصاحبه گفته است: از سال ۷۶ تاکنون اگر بررسی کنیم حتماً اشکالاتی را می‌بینیم. ولی مجموعه اصلاح‌طلبان، پیکره‌ای از نظام هستند و آنها را نمی‌توان جدا دید یا جدا کرد و گفت که نظام به اینها ربطی ندارد و اینها به نظام ربطی ندارند. اما در این میان افراد دیگری به میدان آمدند و مواضعی اتخاذ کردند که مواضعشان، به هیچ دلیلی ربطی با مواضع اصلاح‌طلبان نداشت و هزینه‌های سنگینی را بر ما متحمل کردند. اینها اصلاح‌طلب نبودند. حرفشان، حرف ما نبود. اما لباس اصلاح‌طلبی بر تن کردند. تندرو‌های جناح اصولگرا نیز به عمد آنها را اصلاح‌طلب نامید تا به خواسته‌های خودش برسد. اصلاح‌طلبان باید می‌آمدند و می‌گفتند که این افراد اصلاح‌طلب نیستند و در هیچ گروهی نیز نبودند و هیچ کار اصلاح‌طلبانه‌ای نیز کرده‌اند.

این اظهارات و سایر مطالبی که در این مصاحبه منتشر شد با واکنش‌‌های مثبت و منفی کاربران خبرآنلاین مواجه شد. برخی از خوانندگان این مواضع را تایید و برخی دیگر به نقد آن‌ها پرداختند. در ادامه به برخی از نظرات کاربران خبرآنلاین توجه بفرمایید:

  • اگر اصلاح طلبان شرایط ورود را داشته باشند برنده انتخابات می شوند .
  • اقای جهانگیری لطفا جوگیر نشوید و بعد از آن نامزد ریاست جمهوری هم نشوید، شما خیانت بزرگی به صنعت این کشور کرده اید، سالهایی که صنعت خودرو سازی این کشور می‌توانست بسیار پیشرفت کند شما فقط به واردات موتور سیکلت آنهم از نوع چینی پرداختید.
  • اصلاح طلبی یک شعار است. شعار هم هر چقدر هم خوب باشد راحت می‌شود پشتش قایم شد. واقعا بعید است یک نفر آنقدر ساده انگارانه به مسأله نگاه کند.
  • جناب آقای جهانگیری این “افراد دیگری به میدان آمدند و مواضعی اتخاذ کردند که مواضعشان،به هیچ دلیلی ربطی با مواضع شمااصلاح‌طلبان نداشت و هزینه‌های سنگینی را بر شما متحمل کردند و اصلاح‌طلب نبودند اما لباس اصلاح‌طلبی بر تن کردند” چه کسانی بودند؟ یا منظورتان این است که اصولگراها بودند یا تندروهای اصلاح طلب؟ غیر از اینها مجاهدین خلق؟ اگر اصولگراها بودند که آنها بر علیه نظام موضع نمی گرفتند و شعار مرگ سر نمی دادند. اگر اصلاح طلبان تندرو بودند پس اصلاح طلب بودند نگویید نبودند.اگر منافقین بودند چرا در آن زمان هیچکدام از شماها که طرفدار نظام بودید نگفتید. جنبش سبز از اصلاح طلبان نبود؟ مهاجرانی و گنجی و اشکوری و کدیور و سازگارا اصلاحاتی نبودند؟
  • پیشنهاد میکنم اقای جهانگیری به عنوان سخنگوی اصلاحات انتخاب شوند .
  • اصلاح طلبان باید به خواست مردم توجه کنندو آنرا نادیده نگیرند وگرنه در فضای سیاسی کشور معلق خواهند ماند.
  • خواست مردم هم اصلاحات اساسی و ساختاری است.
  • اصلاح طلبی، یک منش است، مگر می‌توان یک خوی مثبت انسانی را از بین برد؟
  • اعضای خانواده ات درست می گوید بهتر است شرکت نکنید بگذارید اصولگرایان اوضاعی را که بوجود آوردند، اصلاح کنند بگذارید ببینم خودشان چه وقت اصلاح طلب می شوند.
  • نا امید نباش عزیزم همیشه راهی هست.
  • به فرض پیروزی اصلاحطلبان آن‌ها با کلی از مشکلاتی که دولت فعلی برایشان به جا گذاشته است مواجه شوند ونتوانند آنطور که باید از پس اش بربیایند وهمه گرفتاری های این مردم به نام آن‌ها تمام شود و ملت بیش از پیش سرخورده بشوند.
  • در این مجموعه دو تفکر برای انتخابات وجود دارد. یک عده معتقدند که به دلایلی نباید در انتخابات شرکت کرد. بیشتر می‌گویند که سازوکار انتخابات به گونه‌ای است که ما نباید شرکت کنیم.
  • به نظر من همه دلسوزان نظام دنبال اصلاحات هستند. حال جریان اصولگرا به روشی و جریان مثبت اطلاح طلبان به طوری دیگر. اما با نگاهی حتی کوتاه به این دو جریان در زمان مدیریتشان بر کشور می‌بینیم که کشور در دو حالت در تحریم بود. اما اطلاح طلبان سیاست تدافعی را پیش گرفته بودند و نتوانستند کاری کنند ولی اصولگراها عکس این سیاست را پیش گرفتند. جالب اینکه خیلی از این برادران اطلاح طلب مجلس و برخی از ارگانهای قوه مجریه نفوذی بودند ولی کاری نتوانستند بکنند و ما را به یاد نظام پهلوی که ایران مقتدر را با همکاری شاهان قبلی منظور قاجار به ضعف کشانده بودند انداختند. ولی جریان اصولگرا حداقل اقتدار نظام را به رخ جهانیان کشید و این بس مایه مباهات است. پس نمی توانید بگوید که سیاست تهاجمی نظام نفع نداشته است.
  • آقای جهانگیری عزیز! آیا فقط به واسطه حضور در انتخابات می توان آگاهی بخشی کرد، یا می توان با استفاده از فضای انتخابات هم به این مهم دست یافت؟ بهانه های دقیق تری ذکر کنید، لطفا!ضمنا مگر می توان فارغ از نتیجه در انتخابات شرکت کرد؟! شما بدنه ی نیروی سیاسی پر آبرویی هستید آقای جهانگیری. لطفا تدقیق بیشتری در اظهار نظرهای خود بفرمایید.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.