واکنش دانشگاه علوم پزشکی به آبی شدن مشهد

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره «آبی» شدن مجدد مشهد گفت: در حال مکاتبه با متولیان نرم افزار «ماسک» هستیم تا ببینیم خطایی رخ داده است یا خیر.

مهدی قلیان در گفت‌وگو با ایسنا درمورد آبی شدن وضعیت کرونایی مشهد در نرم‌افزار ماسک اظهار کرد: اختیار نرم افزار ماسک در حوزه وزارتخانه است و ما مدیریتی بر روی آن نداریم. در هفته‌های اخیر شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش تجمعات و رفت‌وآمدها بوده‌ایم.

وی افزود: با بررسی روند روزانه موارد بستری افراد مشکوک به کرونا در خراسان رضوی، از اواخر دی ماه تاکنون به‌طور میانگین شاهد افزایش ۷ تا ۱۰ مورد بوده‌ایم.

قلیان خاطرنشان کرد: مراجعان سرپایی نیز از حدود ۱۴۰۰ بیمار در ابتداء بهمن‌ماه، به حدود ۲۰۰۰ نفر رسیده است و شاهد افزایش ۶۰۰ نفری در مراجعان سرپایی به مراکز مربوط به کرونا هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تبدیل وضعیت شهر مشهد از زرد به آبی عنوان کرد: شاید متولیان نرم افزار ماسک بنا به مصلحت یا مقایسه با سایر نقاط کشور، رنگ آبی را برای مشهد تعیین کرده‌اند. در این رنگ‌بندی جدید، شهر کاشمر هم نارنجی شده درصورتی که شهرهای همجوار و زیرمجموعه‌اش مانند خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ دقیقا همان وضعیت در حوزه بیماری را دارند و کماکان زرد هستند.

قلیان متذکر شد: به دلیل این اعتراض‌هایی که به رنگ‌های آبی مشهد و نارنجی کاشمر شده است، با وزارتخانه مکاتبه کردیم و باوجود این‌که به آمار دسترسی دارند، مجددا آمار را ارسال کردیم تا درباره وضعیت شهرها بازبینی کنند. ممکن است طی روزهای آینده رنگ شهرها مورد بازبینی قرار بگیرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.