وب‌گاه دانشنامه انتخابات راه‌اندازی شد

۲۰خردادماه، آی تی ایران – با توجه به در پیش بودن یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، وب‌گاه دانشنامه انتخابات به آدرس wikielection92.com در بستر تحولات نوین ابزارهای ارتباطی، در صدد است با رعایت اصل بی‌طرفی و دقت کافی، دسته بندی مناسبی از اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب بهتر را در دسترس هم میهنان در فضای مجازی قرار دهد.

این وب‌گاه در صفحه اصلی خود، rssخبرهای مربوط به انتخابات را در دسترس علاقمندان قرار می‌دهد. همچنین هر هشت کاندیدای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به تفکیک و به طور کامل معرفی شده‌اند. شرح برنامه‌ها، مواضع و دیدگاه‌ها، بیانیه انتخاباتی نامزد مورد نظر از پایگاه اینترنتی شخصی ایشان در این وب‌گاه مطرح شده است.

نظرسنجی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، توان اجرایی، سیاست، فرهنگ و اجتماع و قانون‌گرایی هر نامزد، آخرین خبرها وضعیت نامزد و نظرات مردم دربارهٔ وی نیز از دیگر مطالب مفید این پایگاه اینترنتی می‌باشد.


رای دادن مبتنی بر بازی

در بخش «رای شما» مخاطبان پایگاه اینترنتی می‌توانند شیوه رای دهی مبتنی بر یک بازی را تجربه کنند. به این ترتیب که کاربران پایگاه اینترنتی در ابتدا بین دو تا هشت کاندیدا را بر حسب دیدگاه شخصی خود انتخاب می‌کنند و سیستم امکان مقایسه دو به دوی آنان را به وی می‌دهد. پس از این مرحله و بر اساس نوع انتخاب کاربر، تعدادی از کاندیداها حذف شده و در مقایسه دو به دوی دیگری در مرحله بعدی، مجدداً دیدگاه مخاطب دربارهٔ کاندیدای مورد نظر ثبت می‌شود. به این شکل در پایان، دو نامزد نهایی باقی می‌مانند که کاربر یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند. نتیجه‌ای که در انتها نشان داده می‌شود شامل نتیجه رای کاربر و نتیجه نظرسنجی پایگاه اینترنتی از میان کل آرای کاربران است.

در صفحه اول متنی از زبان گردانندگان پایگاه اینترنتی در معرفی و چگونگی عملکرد سیستم به این ترتیب آمده است: «ما این شیوه رای دادن را مبتنی بر یک بازی طراحی کرده‌ایم. لطفاً به قوانین بازی پایبند باشید. از بین کسانی که شایسته می‌دانید در هر مرحله بهترین‌ها به مرحله بعدی راه پیدا می‌کنند. اگر انتخاب‌های شما دارای تضاد باشد سیستم به شما اخطار می‌دهد. در این صورت انتخاب‌های خود را تغییر داده تا رسیدن به آخرین انتخاب و ملاحظه نتیجه، بازی را ادامه دهید.»


ویژگی‌های نرم افزار همراه دانشنامه

از دیگر امکانات این وب‌گاه، امکان دانلود رایگان نسخه نرم افزار همراه دانشنامه برای نصب بر روی تلفن همراه است. در این نرم‌افزار، بخشی از اطلاعات دانشنامه انتخابات مانند معرفی نامزدها، قوانین انتخاباتی و … به صورت آفلاین در دسترس بوده و آخرین اطلاعات مربوط به خبرها نامزدها یا خبرها انتخابات به صورت برخط (آنلاین)، از طریق اینترنت(GPRS) قابل استفاده است.

لیست سرویس‌های موجود در این نرم افزار به طور کامل، شامل معرفی نامزدها، خبرها نامزدها، قوانین انتخابات کشوری، خبرها انتخاباتی، ایجادو ملاحظهتویی‌ات، شاخص‌های انتخاب اصلح و دربارهٔ ما است.
IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.