ورود”مرسدس بنز” به بازار ایران پس از لغو کامل تحریم ها / مقررات بانکی از “تحریم” ها سخت تر بود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل گروه خودرو سازی ایران خودروگفت: مقررات بانکی از تحریم ها برای ما سخت تر است چرا که موانع زیادی را در کار خودروسازان ایجاد کرد اما هم اکنون هم دولت و هم وزارت صنعت در حال رایزنی برای رفع مشکلات و تزریق تسهیلات مالی به این بخش می باشند تا از این طریق تولید افزایش یابد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، هاشم یکه زارع مدیر عامل گروه خودرو سازی ایران خودرو امروز در حاشیه اولین همایش بین المللی صنعت خودرو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این سمینار خواسته های خود را با خودرو سازان فرانسوی در میان گذاشتیم ، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم خودرو ساز واقعی بشویم باید در کنار یکدیگر کار کنیم.

وی به شرکت پژو اشاره کردو گفت به دلیل اعمال تحریم های اجباری در بحث همکاری های ما و پژو وقفه ای ایجاد شد،اما طی مذاکراتی که امروز داشتیم این وقفه از بین خواهد رفت.

یکه زارع با بیان اینکه تمرکز ما روی تولید محصولات جدید برای پاسخ دهی به انتظارات مردم خواهد بود، افزود: هم اکنون با یک شرکت آلمانی مذاکراتی را برای همکاری انجام داده ایم هم چنین شریک “مرسدس بنز”پس از لغو کامل تحریم ها به بازار ایران بازخواهد گشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون افزایش ۵۳ درصدی را در نرخ تولید روزانه خود داریم تصریح کرد: اگر تزریق مالی صورت گیرد این میزان به ۷۵ درصد ارتقا می یابد و به این ترتیب با افزایش تولید در ۶ ماهه دوم از زیان دهی ما کاسته شده و در سال آتی به تیراژ پایدار و سود خوبی می رسیم.

یکه زارع به دیگرعلل کاهش تولید اشاره کرد و گفت: مقررات بانکی از تحریم ها برای ما سخت تر است چرا که موانع زیادی را در کار خودروسازان ایجاد کرد اما هم اکنون هم دولت و هم وزارت صنعت در حال رایزنی برای رفع مشکلات و تزریق تسهیلات مالی به این بخش می باشند تا از این طریق تولید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه برای تولید هر خودروی جدید به ۱۷ تا۲۴ ماه زمان نیاز است افزود: در ۳ ماهه سال بعد اولین محصول جدید خود را ارایه می کنیم هم چنین محصول مشترکی را با فرانسه در سایت ایران خودرو تولید خواهیم کرد که ۸۰ درصد در زنجیره جهانی عرضه می شود.

به گفته یکه زارع خودروی دنا تیرماه ۹۳ به بازار عرضه می شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.