ورود زودهنگام به بحث انتخاباتی، فضای جامعه را چند قطبی می‌کند

معاونت سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: شروع زودهنگام بحث‌های انتخاباتی جامعه را چند قطبی کرده و فضا را به شدت سیاسی می‌کند در حالیکه باید با رویکردی مناسب و استفاده کامل از ظرفیت‌های مردمی انتخابات را با شکوه ‌تر از گذشته در کشور برگزار کنیم.

رامین شمسایی معاونت سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز،‌‌ با اشاره به نقش‌آفرینی کانون‌های قدرت و ثروت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه نامتعادل‌ترین مدل انتخاباتی در کشور آمریکا وجود دارد، کاندیداها در آن کشور برای پیروزی در انتخابات به لابی‌های قدرت و ثروت صهیونستی متکی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: اگر چنین مدلی نظیر مدل انتخاباتی آمریکا در ایران به وجود آید با توجه به اینکه وابستگی کاندیدای ریاست‌ جمهوری به کانون‌های ثروت و قدرت خلاف نظام بوده‌،‌ باعث فاصله‌گیری مردم از آن‌ها می‌شود و این فاصله عاملی بر انزوای مردمی است و باید برای برگزاری انتخابات در ایران  یک مدل مناسبی اختیار کرد.

شمسایی با توجه به اینکه کاندیداها نباید به کانون‌های قدرت وابسته باشند، افزود: اگر کاندیداهای انتخاباتی بخواهند از امکانات دولتی برای تبلیغات خود استفاده کنند و یا به افراد قدرتمند نزدیک شوند، این عمل به عنوان یک امری مذموم و ناپسند در کشور ایران اسلامی در بین ملت شناخته می‌شود.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در ادامه تصریح کرد:‌ نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ حاکی از آن بود که با وجود گفتمان‌های مختلف در صحنه انتخاباتی، گفتمانی که بر تجمل‌گرایی بنیان شده بود، از سوی مردم طرد و گفتمانی که مردم‌گرا و در چهارچوب اسلام و انقلاب بود مورد پذیرش اکثریت قرار گرفت.

وی  با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده یک چالش مهم به نام فرد‌ محوری وجود دارد تاکید کرد: آنچه که باعث مورد غفلت قرار گرفتن برنامه محوری در جامعه می‌شود ، بحث فرد محوری است که با توجه به این مسئله ، شروع زودهنگام بحث‌های انتخاباتی در کشور، جامعه را چند قطبی کرده و فضا را به شدت سیاسی می‌کند، در حالیکه باید با ورود مقطعی به انتخابات و ارائه رویکرد مناسب با استفاده کامل از ظرفیت‌های مردمی، انتخابات را با شکوه‌تر از گذشته برگزار کنیم.

انتهای پیام/

پ/۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.