وزارت ارشاد: کلیه نسخه‌های توزیع شده «گشت ارشاد» در تهران و شهرستان‌ها تا فردا جمع آوری می‌شود/ سعید سهیلی: زحمت نکشید، همه نسخه‌های فیلم جمع شد/ نمی‌دانیم به کجا پناه ببریم

دبیر ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: تا پایان فردا(یکشنبه ۱۹ شهریور ماه) کلیه پوسترها و کالاهای «گشت ارشاد» از مراکز توزیع در شهر تهران جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش ایسنا، جابری انصاری گفت: پس از بازبینی نسخه منتشر شده از «گشت ارشاد» مشاهده گردید تخلفاتی در تهیه بسته نهایی آن فیلم در ضمایم و محتوای اثر وجود دارد که منجر به تصمیم‌گیری در خصوص جمع‌آوری نسخه‌های توزیع شده در تهران و شهرستان‌ها شد.

وی ادامه داد: بر اساس اقدامات ستاد، علاوه بر نسخه‌های توزیع شده در تهران که فردا جمع آوری می‌شود با همکاری شرکت توزیع کننده این اثر، همه نسخه‌های عرضه شده در شهرستان‌ها نیز در اسرع وقت جمع‌آوری خواهد شد.

جابری انصاری تاکید کرد: ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی و هنری عزم جدی در مورد جمع‌آوری محصولات غیرمجاز در سطح بازار فرهنگی و حوزه‌های مرتبط با آن دارد بنابراین آثاری که مجوز داده می‌شود اما بعد تغییراتی در آن مشاهده می‌شود آنها نیز جمع‌آوری خواهد شد.

وی در پایان سخنانش از قوه قضاییه و دستگاه انتظامی برای همکاری با این ستاد قدردانی کرد.

در همین خصوص حمید رضا نوروزی رئیس اتحادیه ویدئو رسانه نیز گفت: «گشت ارشاد» پروانه نمایش از معاونت آثار اخذ نموده است و عرضه و توزیع آن بر اساس ضوابط وزارت ارشاد انجام شده است اما خبری شنیدم از این که متأسفانه طرح روی جلد و پشت صحنه آن بدون اخذ مجوز از سازمان سینمایی تولید و عرضه شده است که اتحادیه ضمن محکوم نمودن این اتفاق، علت این موضوع را نوظهور بودن موسسه ناشر می‌داند که امیدواریم بعد از این شاهد چنین اتفاقاتی دیگر نباشیم.

در همین حال، سعید سهیلی با ابراز گله از جمع‌آوری نسخه‌های نمایش خانگی «گشت ارشاد» گفت: نمی‌دانیم به کجا پناه ببریم؟!

این کارگردان در گفت وگو با ایسنا، در پی اعلام دبیر ستاد صیانت از محصولات فرهنگی مبنی بر جمع‌آوری نسخه‌های عرضه شده فیلم «گشت ارشاد» گفت: بهتر است زحمت نکشند، به دلیل آنکه مدیر عامل موسسه‌ی «تصویرگستر پاسارگاد» این زحمت را کشیده است.

وی ادامه داد: موسسه یک روز فیلم را پخش کرد و از فردای آن روز با تهدیدات پنج روزه فیلم را جمع‌آوری کرد.

سهیلی افزود: من با پخش کننده به عنوان پخش «گشت ارشاد» قرار داد بستم اما متاسفانه آنها به جمع آوری کار پرداختند و متاسف هستم از اینکه برای پخش قرار داد می‌بندیم اما برای جمع‌آوری کار می‌شود.

وی اضافه کرد: نسخه کار یک ماه در اختیار شورای بازبینی بوده است و بعد از دادن مجوز هنوز امضا خشک نشده یک دفعه زیر همه چیز زدند و می‌گویند آن را ندیدیم که این کمال بی‌انصافی است و اگر کامل آن را ندیده‌اند، باید خودشان پاسخگو باشند.

سهیلی خاطر نشان کرد: متاسفانه ما در اکران صدمه دیدیم و در پخش خانگی هم صدمه دیدیم و صدایمان هم به جایی نمی‌رسد.

وی ادامه داد: متاسفانه یک‌بار برای «گشت ارشاد» را پروانه نمایش دادند و از اکران جمع کردند و خسارتی ندادند و بار دیگر برای نمایش خانگی پروانه دادند و باز آن را جمع کردند و نمی‌دانم خسارت این دو اتفاق را که چه کسی باید به من پردازد.
 


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.