وزیر ارشاد: فروش ۱۰۰هزار نسخه بازی ایرانی نشان موفقیت در این عرصه است

مراسم اختتامیه دومین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران برگزار شد/

سینماپرس-گروه سینما/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران فروش صد هزار نسخه بازی رایانه ای ایرانی را نشان از موفقیت در این عرصه دانست.

به گزارش خبرنگار سینماپرس شب گذشته مراسم اختتامیه دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران با حضور محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.

محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن اشاره به حضور پررنگ مردم در دومین جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای گفت: چنین استقبالی مسئولیت مسئولان را سنگین تر کرده و باید با پشت کار بیشتری در این عرصه گام برداریم. رضایت ۸۵ درصدی از مکان برگزاری این جشنواره و رضایت مندی ۸۹ درصدی از زمان برگزاری این رویداد فرهنگی نشان از تلاش های دست اندرکاران امر دارد.

وی تصریح کرد: یکی از باکیفیت ترین بخش های این نمایشگاه، بخش خانواده بود. حضور خانواده ها در کنار فرزندانشان در نمایشگاه بازی های رایانه ای نشان از رضایتمندی آنان دارد که برای حضور مضاعف والدین در کنار نوجوانان و جوانان باید فرهنگسازی را در سطح گسترده دنبال کنیم.

فروش صدهزار نسخه بازی رایانه‌ای

وی ابراز داشت: فروش صد هزار نسخه بازی ایرانی در این دوره از نمایشگاه نشان از موفقیت در این زمینه است، همچنین افزوده شدن بخش ایده های قرآنی در این نمایشگاه بسیار قابل توجه بوده و آن را در نمایشگاه قرآن ادامه خواهیم داد. روز گذشته نیز در جلسه هیات دولت تشکیل این معاونت در راستای گسترش فرهنگ قرآنی تصویب شده است. که ارتباط با هنر، آموزش، قرائت و حفظ از جمله وظایف این معاونت است که به چنین جشنواره هایی خلاصه نمی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شهرک های بازی، سخت افزار و نرم افزارهای مناسب در صنعت بازی از معیارهای مهم برای برگزاری چنین جشنواره هایی است که باید در سال های آتی به طور دقیق لحاظ شود. کشورهای اسلامی نیز توقع ارائه بازی هایی با سطح بالا را از ایران دارند، می توانیم با بهره گیری از تجربیات آنها و بهره گیری از علم روز در دانشگاه های کشور، صنعت بازی سازی را ارتقاء دهیم.

بازی های رایانه ای پرنفوذترین هنر بر روح و ذهن جوانان است

همچنین بهروز مینایی دبیر این دوره از جشنواره و مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز در مراسم اختتامیه گفت: بدون شک برای انتقال پیام انقلاب اسلامی نیازمند هنر هستیم و صور مختلف هنری می توانند با دربرگیری مفاهیم نوپا و بدور از هر خصومتی، در کشور پیشرو باشد. برای نسل آینده دشوار است که بداند در روزهای انقلاب چه گذشته از این رو باید مفاهیم و پیام های روزگار انقلاب به درستی به نسل جوان منتقل شود.

وی تصریح کرد: یک اثر هنری واقعی می تواند بر روح و ذهن کودکان و نوجوان بنشیند و پیام انقلاب را به مخاطبان منتقل کند. خوشبختانه در دومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران میزبان ۱۹۰ اثر جدید و زیبا بوده و به خود می بالیم که شاهد رشد بی نظیر آثار ارائه شده به این رویداد فرهنگی در بخش های مستقل، دانشجویی و دانش آموزی بودیم.

مینایی ادامه داد: تولید ۲۵ بازی رایانه ای در ایام نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران در کنار برپایی ۳۵ کارگاه آموزشی اتفاق خوبی برای عرصه بازی سازی بود. حضور پرشور تولیدکنندگان تخصصی بازی های رایانه ای و در عین حال حضور میلیونی مردم در نمایشگاه دوم بازی های رایانه ای تهران وظیفه سنگینی را بر دوش مسوولان گذاشته و با توجه به حضور دلسوزان نظام در این رویداد فرهنگی، تلاش خواهیم کرد دوره های بعدی این جشنواره و نمایشگاه با شکوه بیشتری برگزار شود.

دبیر دومین جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای گفت: حضور میلیونی بازدیدکنندگان از نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران نشان از شکوفایی ایران اسلامی در زمینه بازی های رایانه ای دارد. میانگین سنی بازدیدکنندگان از نمایشگاه ۲۵ سال و متوسط بازدید از نمایشگاه از سوی هر نفر بیش از سه ساعت است.

وی ابراز داشت: حضور پرشور مخاطبان و خانواده ها در دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای نشان از اهمیت این هنر رسانه در جامعه دارد و تلاش ما بر این است با حمایت مسوولان و نخبگان در برپایی این جشنواره و نمایشگاه در سال های آتی موفق تر عمل کنیم.

انتهای پیام/ر/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۰۹۸


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.