وزیر ارشاد: معاونت قرآن و عطرت در این وزارتخانه ایجاد می شود

به گزارش ایرنا، ‘سید محمد حسینی’ عصر دوشنبه با بیان این مطلب در مراسم اختتامیه دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران در تالار وحدت، خاطر نشان کرد: ایجاد این معاونت در راستای گسترش فرهنگ قرآنی، روز گذشته در جلسه هیات دولت تصویب شد.

وی همچنین گفت: حضور میلیونی مردم در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران مسوولیت مسوولان را سنگین تر می کند و باید با پشتکار بیشتری در این عرصه گام برداریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به ارسال ۱۹۰ اثر به این جشنواره یادآور شد: تولید ۳۰ بازی ایرانی در این نمایشگاه و برگزاری این نمایشگاه در فضایی به مراتب بزرگتر از سال گذشته (چهار برابر بیشتر) جای خوشحالی دارد.

وی به نظرسنجی صورت گرفته از بازدیدکنندگان نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: رضایت مندی ۸۵ درصدی از مکان برگزاری این جشنواره و رضایت مندی ۸۹ درصدی از زمان برگزاری این رویداد فرهنگی نشان از تلاش های ارزنده دست اندرکاران دارد.

حسینی به حضور ۱۳۰ موسسه و شرکت بازی ساز در نمایشگاه اشاره و از هنرجویانی که با ۲۵ بازی رایانه ای جدید در نمایشگاه حاضر بودند، تشکر و قدردانی کرد.

وی بخش خانواده را با کیفیت ترین بخش نمایشگاه دانست و ادامه داد: حضور خانواده ها در کنار فرزندانشان در نمایشگاه بازی های رایانه ای نشان از رضایتمندی آنان دارد که برای حضور مضاعف والدین در کنار نوجوانان و جوانان باید فرهنگ سازی را در سطحی گسترده دنبال کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فروش ۱۰۰ هزار نسخه بازی ایرانی در نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: امسال بخش ایده های قرآنی به نمایشگاه اضافه شد که آنرا در نمایشگاه قرآن ادامه خواهیم داد.

حسینی ادامه داد: ارتباط با هنر، آموزش، قرائت و حفظ از جمله وظایف این معاونت است که به چنین جشنواره هایی خلاصه نمی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره هایی پیرامون مباحث عنوان شده و ساخت بازی هایی برگرفته از داستان های قرآنی از جمله فعالیت های این معاونت خواهد بود.

حسینی همچنین تاکید کرد: شهرک های بازی، سخت افزار و نرم افزارهای مناسب در صنعت بازی از معیارهای مهم برای برگزاری چنین جشنواره هایی است که باید در سال های آتی به طور دقیق لحاظ شود.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی توقع ارائه بازی هایی با سطح بالا را از ایران دارند ادامه داد: می توانیم با بهره گیری از تجربیات آنها و بهره گیری از علم روز در دانشگاه های کشور، صنعت بازی سازی را ارتقاء دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص محتوای بازی های رایانه ای یادآور شد: تاریخ صدر اسلام، عملیات دفاع مقدس، تاریخ انقلاب اسلامی، آثار قرآنی و فرهنگی غنی ایرانی، بهترین موضوعات برای ساخت بازی ها و انعکاس فرهنگ ایران اسلامی به سراسر دنیا است.

فراهنگ**۱۳۵۵**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۱۷۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.