همه‌ معاون‌های وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

با نزدیک شدن علی جنتی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین او برای هدایت سکان وزارت ارشاد چه کسانی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار سینما هنرآنلاین؛ امروز (دوشنبه ۲۱ مرداد) جلسه رای اعتماد وزیران کابینه دولت یازدهم در حال برگزاری است و تا ساعات پایانی روز ۲۱ مرداد تکلیف وزارتخانه های دولت یازدهم مشخص خواهد شد.

علی جنتی وزیر پیشنهادی دکتر حسن روحانی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است و در هفته ای که گذشت با ارائه برنامه های مدون خود به کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی توانسته است خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند. اما چه کسانی قرار است به عنوان معاون جنتی را در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی همراهی کنند ؟

سازمان سینمایی

معاونت سینمایی یکی از مهمترین معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در دولت دهم از معاونت خارج شد و به سازمان سینمایی تبدیل شد.

از همان ابتدا که نام علی جنتی به عنوان وزیر ارشاد دولت یازدهم به میان آمد، نام محمد علی زم به عنوان رییس سازمان سینمایی در رسانه ها عنوان شد اما به سبب عدم تمایل حاجی زم برای تصدی این پست مهم، علی جنتی به سراغ گزینه هایی هم چون محمد مهدی حیدریان و محمد خزایی که هر دو سابقه طولانی مدیریت در سینمای ایران را تجربه کرده اند.

معاونت هنری وزارت ارشاد

معاونت هنری یکی از دیگر پست های مهم وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی است که چندشاخه مختلف هنر، تحت نظر این معاونت می باشند. حمیدشاه آبادی که در دولت دهم این پست را برعهده داشته، یکی از گزینه های جدی برای ابقا در این معاونت است. از دیگر گزینه های معاونت هنری می توان از علی مرادخانی نام برد.

معاونت مطبوعاتی

معاون مطبوعاتی از حساس ترین معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که کار نظارت بر مطبوعات بر عهده این معاونت است. از گزینه های جدی برای تصدی این معاونت نام حسین انتظامی به میان آمده است. از سابقه های او می توان به مدیر مسئولی روزنامه جام جم اشاره کرد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محسن نامورصدیق:

    خدا حفظش کنه مرد بزرگ و مدیر خیلی خوبیه من تبریک میگم. در زمان معاونت مطبوعاتی ایشان مطبوعات بسیار رشد کردند و دلسوزانه به نشریات کمک زیادی میکرد و نگاه عادلانه و منصفانه ای داشت و تا میتوانست برای اعتلای نشریات تلاش مینمود. برخلاف آقای دکتر محمدزاده، آقای انتظامی علیرغم شعارهای فریبنده در هنگام نشستن بر جایگاه معاونت مطبوعات فعلی، اکنون معاونت مطبوعاتی آکنده از بی عدالتی، باند بازی، تحقیر نشریات، ضربه به نشریات مظلوم و بدون پشتوانه با قطع یارانه ها و افزایش یارانه های نشریات مجیز گویش شده و به اقتصاد نشریات بسیار ضربه زده است و موارد دیگری که نشریات دیگر توان لازم برای ادامه حیات ندارند. با نگاهی به مستندات موجود در سایت معاونت مطبوعاتی و بررسی بعضی موارد میتوان پی به این قضیه برد.(البته مستندات لازم موجود است ودرزمان لازم میتوان خدمت رئیس محترم جمهور یا وزیر محترم ارشاد ارائه نمود). اما در زمان آقای دکتر محمدزاده نگاه منصفانه ایشان در زمان تنگناهای مالی کشور توانسته بود نشریات را سرپا نگه دارد. همچنین درسال ۸۳ درخواست مجوز روزنامه و ماهنامه دادم ایشان قول دادند برای دریافت پیگیری کنند اما دوران معاونتشان تمام شد و زمانی که آقای انتظامی سرکار آمد خیلی از تقاضا ها را علیرغم گذشت ۱۰ سال از درخواست بدون صورتجلسه به بهانه آمایش سرزمین! از دور خارج کرد و فقط به هم مسلکان خودش که کمتر از یکسال تقاضا داده بودند ارائه کرد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.