وظیفه روابط عمومی در رسانه ملی سنگین است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت صدا؛ دکتر محمدحسین صوفی، معاون صدای رسانه ملی ضمن خوشامد گویی به حاضرین در این نشست گفت: اعیاد گذشته غدیر و قربان را تبریک می‌گویم و ان شاء الله همه ما جزو متمسکین و متوسلین به ولایت اهل بیت علیهم السلام باشیم.
 وی ضمن قدرانی از مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی به جهت راه‌اندازی شورای عالی روابط عمومی های سازمان یادآور شد: خوشبختانه روابط عمومی های سازمان به جهت سیاستگذاری، نظارت و کنترل دقیق، روند رو به رشدی داشتند.
صوفی همچنین اظهار داشت: حضور مدیران روابط عمومی سازمان در رادیو مایه خرسندی است. این اتفاق را به فال نیک گرفته و از همه شما عزیزان قدرانی می‌کنم.
معاون صدا در تشریح جایگاه روابط عمومی خاطرنشان کرد: این واحد سازمانی وظیفه ایجاد ارتباط بین نهاد مربوط با مردم و نهادهای دیگر را عهده دار بوده و محلی برای استماع نظرات، پیشنهادات و مطالبات مخاطبان است.
 وی انعکاس عملکرد و اقدامات و ایجاد تعامل بین سازمان های مختلف را ازدیگر وظایف روابط عمومی ها برشمرد و تصریح کرد: وظیفه روابط عمومی در رسانه ملی به لحاظ گستردگی این رسانه، سنگین تر از وظایف این واحد در دستگاههای دیگر است.
صوفی از وجود بیش از ۱۵۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی در رسانه ملی یاد کرد و افزود: در کمتر نقطه ای از جهان این حجم شبکه رسانه‌ای وجود دارد که به صورت متعارف در طول روز، بیش از ۳ هزار ساعت برنامه‌های رادیو و تلویزیونی تولید و عرضه کند.
معاون صدا با اشاره به انجام فعالیت های شبانه روزی و گسترده در رسانه ملی یادآور شد: در بسیاری از کشورهای جهان وظیفه رسانه تنها تولید برنامه‌های مختلف است. اما در کشورمان به لحاظ وجود حساسیت‌های مختلف، وظیفه تولید و پخش برنامه های گوناگون با رسانه است که برای معرفی این حجم گسترده فعالیت، باید تلاش شود.
وی از جذب مخاطب به عنوان هدف اصلی و استراتژیک سازمان صدا و سیما یاد و عنوان کرد: رسانه با مخاطب زنده است و در تعامل با مخاطب نفس می‌کشد.
 صوفی در تشریح بهترین راه جذب مخاطب یادآور شد: در شرایط ناجوانمردانه و رقابتی کنونی که شاهد تحریم‌های یکسویه غربی ها هستیم، بهترین راه جذب مخاطب این است که آنها بدانند ما چه می‌کنیم و متناسب با این اطلاعات برنامه خود را انتخاب کرده و بیننده، شنونده و یا خواننده شبکه های مختلف رسانه ملی باشند.
 وی در ادامه با بیان اینکه رادیو بیش از واحدهای دیگر نیاز به معرفی از سوی روابط عمومی ها دارد، خاطرنشان کرد: رادیو سابقه طولانی در انتشار پیام داشته و با سابقه ۷۳ ساله، قدیمی ترین رسانه در کشور است.
معاون صدای رسانه ملی با اشاره به توسعه شبکه های رادیویی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲ شبکه رادیویی داریم که تاپایان سال و با افتتاح شبکه‌های رادیویی لبخند، کتاب و کودک و نوجوان، این تعداد به ۲۵ شبکه افزایش می‌یابد.
وی از تاسیس رادیو خانوده در آینده نزدیک خبر داد و گفت: رویکرد و سیاست ما در ایجاد شبکه های رادیویی، توسعه شبکه های اختصاصی و تخصصی است.
صوفی با اشاره به تولید روزانه ۹۰۰ عنوان برنامه در ۵۵۰ ساعت و در ۲۲ شبکه رادیویی عنوان کرد: با هدف اطلاع‌رسانی در خصوص برنامه های رادیویی و جذب مخاطب نیازمند مساعدت بخش های مختلف رسانه ملی از جمله روابط عمومی ها هستیم .
 معاون صدا از همکاری و تعامل بخش های مختلف رسانه ملی با رادیو ابراز خرسندی کرد و افزود: تعامل با رادیو و انعکاس اقدامات این رسانه شنیداری، سبب دیده و شنیده شدن، افزایش مخاطب و رضایتمندی آنها از رادیو شد که در نتیجه برنامه سازی متناسب با ذائقه مخاطب اتفاق افتاد.
 وی با اشاره به اینکه رسانه ملی بالاترین میزان مخاطب و رضایتمندی را در کشور دارا است، گفت: طبق نظر سنجی موسسه نظرسنجی گالوپ در امریکا میزان مخاطبان شبکه های رادیو و تلویزیون ایران ۸۵ درصد است که در شرایط رقابتی کنونی حاکی از رضایتمندی بسیار بالا و اعتماد مردم به رسانه ملی است.
صوفی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “ماییم و یک صدا و سیما” تصریح کرد: صدا و سیما در شرایط حسا و بحرانی به عنوان یک عنصر بسیجی و جهادی ورود نموده و به منظور تنویر افکار عمومی، آگاهی بخشی، امیدآفرینی و آرامش بخشی پیرامون همه امور مورد نیاز مردم برنامه سازی می کند.
 معاون صدای رسانه ملی با تأکید بر آگاهی بخشی و امید آفرینی در مردم اظهار داشت: دلیل اصلی راه اندازی رادیو لبخند این بود که روحیه شادابی و انبساط خاطر را بیشتر در جامعه شاهد باشیم و از این طریق به رسالت رسانه‌ای خود عمل کنیم.
 صوفی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای حاضرین در این نشست، کمک و مساعدت بیشتر آنها را در موفقیت هرچه بیشتر رادیو خواستار شد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.