پاسخ به سوال خوانندگان خبرآنلاین: اعلام اسامی بانک هایی که وام ازدواج نمی دهند

۱۹م آذر ،

 برهمین اساس یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: مدت طولانی است به سبب مشکلات پایگاه اینترنتی قرض الحسنه ازدواج قادر به ثبت نام نیستم و پس از تماس با پشتیبانی پایگاه اینترنتی می گویند در حال رسیدگی است در حالیکه مدت ۲ هفته هنوز درست نشده است چه کار باید کرد ؟
این درحالی است که بانک مرکزی طی اطلاعیه اعلام کرد: این بانک در راستای سیاست های کلان حمایت از تشکیل خانواده و زوج های جوان، از سال ۱۳۸۷ اقدام به تاسیس و راه اندازی سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نموده است و شبکه بانکی کشور بطور نظامند و مدیریت شده جهت اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از طریق این سامانه همکاری می نماید.
براین اساس طی سالهای ۸۸،۸۹،۹۰ به ترتیب به تعداد ۹۳۱۴۸۰ و ۱۱۱۸۹۷۰ و ۱۲۵۱۰۰۷ نفر با سقف های فردی بیست و سی میلیون ریال از تسهیلات موصوف (با شرط ازدواج اول و مراجعه به پایگاه اینترنتی سامانه ازدواج و بانک عامل حداکثر از تاریخ عقدنامه تا پایان سال شمسی بعد) بهره مند شده اند. در سالجاری به سبب محدودیت منابع قرض الحسنه، روند اعطای تسهیلات موصوف با کندی مواجه شده است. به طوری که از ابتدای سالجاری تا تاریخ ۱/۸/ بیش از ۶۰۰ هزار نفر موفق به اخذ این تسهیلات گردیده اند و در حدود ۷۸۰ هزار نفر در طی مراحل مختلف تشکیل پرونده و انعقاد قرارداد می باشند.
بدیهی است پاسخگویی به کلیه درخواستها با توجه به محدودیت منابع و امکانات پذیرش متقاضیان، به کندی انجام می گردد. شایان ذکر است در صورت اعطای کل منابع قرض الحسنه بانک عامل به مصارف قرض الحسنه، سامانه ازدواج برای بانک مذکور فعال نمی گردد که در حال حاضر بانکهای ملی، سپه، تجارت، مسکن، کشاورزی،قرض الحسنه مهر ایران و رفاه کارگران به سبب ذکر شده، در سامانه ازدواج امکان خدمات دهی ندارند وبنابراین فعلا امکان ثبت نام متقاضیان با عاملیت بانکهای ذکر شده وجود ندارد.

۴۵۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.