پالایشگاه GTL ابرکوه احداث می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

قائم مقام وزیر و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به رشد ۲۵۵ درصدی تشکیل تعاونی در این استان، گفت: پالایشگاه GTL ابرکوه با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی، سرمایه‌گذاران داخلی و بخش تعاون در قالب تعاونی فراگیر سرو قامت با حضور مردم شهرستان ابرکوه احداث می‌شود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، امرالله فلاح‌زاده در نشستی با اعضاء تعاونی نفت و گاز سرو ابرکوه (پالایشگاه GTL) با اشاره به تعاون و نقش آن در تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اظهار نمود: امسال هفتاد و هفتمین سال تاسیس تعاون است و تعاون یکی از سه رکن اساسی در قانون است و به رسمیت شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: از برنامه‌های مهم امسال با توجه به سال تولید و حمایت از کار و سرمایه‌ی ایرانی، شیوه‌های اقتصادی و اقتصاد مقاومتی در ایران است که با انجام آن‌ها می‌توانیم نسبت به ستاد مشارکت تشکل‌ها و کانون سرمایه‌گذاران در جهت مقابله با موانع اشتغال و کارآفرینی فعالیت کنیم.

فلاح‌زاده افزود: پالایشگاه GTL ابرکوه با مشارکت ۱۰۰ درصدی بخش تعاون احداث می‌شود و در این واحد پالایشگاهی ظرفیت ۲۰ هزار و ۸۸۰ بشکه انواع سوخت در سال و توانایی تولید ۱۰ هزار بشکه محصولات نفتی از قبیل گازوئیل با استاندارد یورو ۵، نفت (تبدیل بنزین یورو ۵)، واکس و ال پی جی در روز وجود دارد.

وی درباره پروژه در دست ساخت پالایشگاه GTL ابرکوه افزود: برای این که از قافله توسعه در دنیا عقب نمانیم باید هرچه بیشتر برروی صنایع نوین به خصوص نفت و گاز و انرژی‌های نو سرمایه‌گذاری کنیم.

قائم مقام وزیر و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به این که پروژه پتروشیمی در سه شهرستان استان یزد در مسافرتهای استانی هیات دولت مصوب و در مسافرت مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت ولی بعد از آن به واسطه کارشناسی‌ها و مشکلاتی مانند آب، پتروشیمی ابرکوه به پروژه فوق تبدیل شد، خاطرنشان نمود: در دو شهرستان محروم استان یزد شامل ابرکوه و خاتم این کار در حوزه تعاون قرار گرفت و با توجه به رسالت دولت در حوزه اشتغال، مراحل کار پیگیری شد.

وی در مورد تلاش‌هایی که برای انجام این کار در ابرکوه صورت گرفته است، گفت: دولت مکلف به تامین زیرساخت‌ها بود که با گذر خط هشتم گاز سراسری از ابرکوه و با توجه به این که تنها یک واحد صنعتی دیگر قادر به برداشت خوراک از این خط بود، مجوزهای لازم اخذ شد.

فلاح‌زاده اضافه نمود: در این پروژه و در ابتکاری تازه سرمایه گذار خارجی، سرمایه‌گذاران داخلی و بخش تعاون در قالب تعاونی فراگیر سرو قامت با حضور مردم شهرستان ابرکوه حضور دارند.

فلاح‌زاده در پایان نیز تاکید نمود: همه مردم باید در این عرصه وارد شوند و گرنه چنانچه تصدی از دولت به جمع محدودی انتقال پیدا کند، ارزش چندانی ندارد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.