پاکسازی الحجرالاسوددمشق/دخالت جریان حریری درانتقال سلاح برای تروریستها

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلویزیون سوریه، عملیات پاکسازی منطقه الحجرالاسود دمشق از وجود تروریستها پایان یافت.

نیروهای مسلح سوریه با یک گروه تروریستی مسلح که به شهروندان سوری و نیروهای حفظ نظم در نزدیک بازاری در منطقه دیربعلبه حومه حمص حمله می کردند، درگیر شدند.

بر اساس این گزارش، در این درگیری شماری از تروریستها کشته و زخمی شدند.

همچنین درگیریهایی میان نیروهای ارتش و یک گروه تروریستی در خیابان الخندق در محله باب هود رخ داد که تلفات سنگینی به این گروه وارد شد.

خبر دیگر اینکه نیروهای مسلح توانستند تونلی را کشف کنند که محله الخالدیه و القصور والحصویه شهر حمص را به یکدیگر وصل می کرد که گروههای تروریستی مسلح از آن برای وارد کردن سلاح و عبور و مرور و فرار استفاده می کردند، طول این تونل حدود یک کیلومتر بود.

 از سوی دیگر خبرنگار سانا گزارش داد نیروهای ارتش، شش تروریست را در جریان کشف این تونل دستگیر کردند که در حال تلاش برای فرار بودند.

پایان پاکسازی منطقه الحجرالاسود از وجود تروریستها

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند منطقه الحجرالاسود دمشق را به طور کامل از وجود تروریستها پاکسازی کنند.

همچنین نیروهای ارتش توانستند شماری از اعضای یک گروه تروریستی مسلح را در بیت جن در حومه دمشق کشتند و شمار دیگری را دستگیر کردند.

کشف ۳۰ کیلوگرم ماده C4 و ضبط سلاح و مهمات در لاذقیه

خبر دیگر اینکه طرفهای ذیربط در سوریه، مقادیری ماده C4 با قدرت انفجاری بالا را در یکی از مجتمع های مسکونی در محله المشروع السابع در شهر لاذقیه کشف کردند.

به گفته خبرنگار سانا، میزان این مواد شدیدالانفجار، ۳۰ کیلومتر بود که یکی از گروههای تروریستی از آن برای ساخت بمبهای دست ساز با هدف استفاده در اقدامات تروریستی و حمله به شهروندان استفاده می کردند.

همچنین طرفهای ذیربط با حمله به مخفیگاه تروریستها در محله الطابیات شهر لاذقیه، مقادیری سلاح در آن به دست آوردند.

در حومه حلب، نیروهای ارتش سوریه، تجمع تروریستها در قبتان الجبل را هدف قرار دادند که طی آن شماری از آنها کشته شدند.

انتشار مکالمات مزدوران موساد در سوریه

خبر دیگر اینکه یک شبکه تلویزیونی در ترکیه، نوار ضبط شده ای از مکالمات تلفنی مزدوران سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) در مرز ترکیه با سوریه را پخش کرد.

به نوشته معاریو، این نوار از طریق دستگاه ارتباطی در یکی از مساجد در روستای کوزلاتشاط ترکیه نزدیک مرز با سوریه ضبط شده است.
شبکه اولسال تی وی ترکیه با پخش این نوار اعلام کرد کسانی که با هم صحبت می کنند، مزدوران موساد هستند که در بخش سوری مرزها فعالیت می کنند.

این رسانه تاکید کرد موساد تنها سازمان جاسوسی بیگانه نیست که در سوریه فعالیت می کند و مزدوران سیا(سازمان جاسوسی آمریکا) هم به فعالیت علیه سوریه مشغول هستند.
 
عربستان و قطر تامین کننده تسلیحات گروههای مسلح در سوریه

از سوی دیگر مجله تایم آمریکا گزارشی درباره چگونگی توزیع سلاح میان گروههای مسلح در سوریه که عربستان و قطر آن را به عهده دارند، منتشر کرد.

 این نشریه نوشت توزیع سلاح در میان گروههای مسلح توسط یک افسر جدا شده و همچنین عقاب صقر نماینده وابسته به جریان المستقبل لبنان(که سعد حریری رهبری آن را به عهده دارد) انجام می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.