پرواز مستقیم تهران – گوانجو برقرار می گردد

۲۰اردیبهشت،

به گزارش ایرنا، به همین مناسبت روز پنجشنبه مراسمی با حضور ˈ علیرضا سالاریان ˈ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، مسئولین شرکت هواپیمایی ماهان و بخش های مختلف استان گوانگ دونگ از جمله معاون مدیرکل دفتر امور خارجه این استان در جنوب چین و مسوولان ارشد فرودگاهی و هواپیمایی گوانجو برگزار شد.

همچنین جمع کثیری از دست اندرکاران صنعت توریسم استان گوانگ دونگ و تجار ایرانی مقیم گوانجو در این برنامه افتتاحیه شرکت کردند.

در این مراسم اعلام شد شرکت هواپیمایی ماهان در راستای گسترش فعالیت خود در کشور چین و ارائه خدمات بهتر به مسافران و به ویژه دسترسی آنان به نقاط گردشگری و تجاری در نظر دارد خط پرواز مستقیم از تهران به گوانجو و بلعکس را از تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه سالجاری برقرار نماید .

در راستای گسترش روابط بین تهران – پکن، به خصوص در زمینه گردشگری و صادرات کالاهای ایرانی به چین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانجو سال قبل به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

استان گوانگ دونگ با مرکزیت شهر گوانجو در جنوب چین یکی از مراکز تجاری و قطب های بازرگانی این کشور محسوب می گردد.

میزان کل صادرات و واردات استان گوانگ دونگ با ایران در سال ۲۰۱۱میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۲۷ درصد رشد داشت و به رقم ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید .

استان گوانگ دونگ بیشترین فعالیت تجاری را در بین تمامی استان های این کشور با رقمی معادل ۹۰۰ میلیارد دلار دارد.

گفته می گردد ۳۴ درصد تجارت چین در این استان در جریان است.

آساق ** ۲۷۵ **

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.