پروژه راه آهن مبارکه به شهرکرد۶۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد

۲۱ام بهمن ،

ˈعلی علیخانیˈ روزشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:این پروژه یکی ازمصوبات سفرهای استانی هیات دولت است که تیرماه پارسال کنلگ زنی شد و هم اکنون در فهرست طرح های مهر ماندگار قرار دارد.

وی میزان اعتبارپیش بینی شده برای اجرای این پروژه ملی را ۱۲۵میلیارد ریال اعلام کرد وگفت: اجرای این پروژه در قالب سه قطعه انجام می گردد.

علیخانی تعدادپروژه های مهر ماندگار در حوزه راه در استان را ۱۲ پروژه برشمرد و اظهار داشت: پروژه راه آهن، چهار خطه شهرکرد – بن – داران و چهار خطه سامان – بن و چلگرد و شلمزار از مهم ترین این پروژه هاست.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان افزود: قطعه اول چهار خطه شهرکرد – بن – داران به طول ۲۰ کیلومتر با برآورد اعتبار اولیه ۱۴۵میلیارد ریال و اعتبار مصوب ۲۵ میلیارد ریال بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و خرداد ماه سال آینده بهره برداری می گردد.

علیخانی افزود: امسال ۱۷۶پروژه در حوزه راه سازی در سطح استان در دست ساخت است که برای این پروژه ها اعتباری بالغ بر یک هزار ۸۷۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

وی تونل دوم رخ و جاده های اطراف، چهار خطه شهرکرد – بن – داران ، چهار خطه شهرکرد – بروجن – لردگان، جاده اصلی فارسان – دشتک، جاده اصلی اردل به دوپلان، چهار خطه شهرکرد به هفشجان و چهار خطه فارسان به چلگرد، چهارخطه سورشجان به فارسان را مهم ترین طرح های در دست اجرا دانست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: در حوزه راهداری نیز ۱۵پروژه با برآورد اعتبار اولیه ۲۷۵ میلیارد ریال در دست اجراست که اصلاح سه راهی ها و تقاطع ها، انبار شن و نمک و آشیانه ماشین، لکه گیری، درزگیری محورها و به ازی آسفالت را شامل می گردد.

به گزارش ایرنا، راه و شهرسازی استان چهارمحال وبختیاری چهارهزار و ۳۵۰ کیلومتر راه را زیرپوشش دارد که دو هزار و ۷۵۰کیلومتر راه روستایی و یکهزار و ۱۰۰کیلومترراه اصلی و ۱۴۵ کیلومتر آن چهارخطه و مابقی راه فرعی است.

۷۳۶۰/۵۵۸/

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.