پس از ۳۰۰۰ سوختگیری مخزن سی ان جی را تعویض نمایید

این خبر امروز ۴ شنبه ۱۷ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

پس از ۳۰۰۰ سوختگیری مخزن سی ان جی را تعویض نمایید

عصر خودرو : مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: مخازن اتوبوسها و تاکسیها گاز سوز باید بعد از سه هزار بار سوختگیری تعویض شود زیرا در غیر این صورت خطر آفرین می باشند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از مهر سید علی رضوی با اشاره به این که مسئول معاینه فنی مخازن گاز خودرو های سنگین و سبک بر اساس قانون وزارت کشور است گفت: بر اساس قانون وزارت نفت نیز باید تا پایان سال ۸۷ معاینه فنی وتست مخازن گاز خودرو ها را عهده دار شود و مراکزی را به همین منظور فعال کند اما این امر تاکنون محقق نشده است.
وی ادامه داد: برای تست مخازن گاز تاکسیها و اتوبوسها نیاز به تجهیز و فعال سازی جایگاههای ویژه و آموزشهای لازم به تکنیسین ها است. همچنین این مخازن باید باز و دوباره بعد از کنترل نصب شوند که نیاز است در مکانهایی به دور از ارباب رجوع باشد.
رضوی تاکید نمود: براساس گزارش تفسیریهایی که شرکت تاکسیرانی و شرکت واحد در خصوص کنترل مخازن گار داده اند نگرانی های بسیاری در این زمینه وجود دارد.
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی اضافه نمود: پس از ۳ هزار بار سوختگیری و عمر بیش از ۴ سال مخازن نیاز به تعویض دارند و در غیر این صورت مخاطره انگیز می باشند.
وی با تاکید بر این که چک نمودن و بررسی مخازن گاز اتوبوس ها و تاکسی ها، کاری کاملا فنی است و هر کس صلاحیت انجام این بررسی ها را ندارد،تصریح نمود: هر وقت وزارت کشور شرکت های مالک صلاحیتی را برای این کار مشخص کند همکاری کامل توسط شرکت واحد اتوبوسرانی برای تست مخازن انجام می گردد.
رضوی اضافه نمود: بسیاری از مخازن گازسوز در اتوبوس ها و تاکسی ها باید تعویض شوند، تجهیزات مخازن گازسوز به مرور دچار خوردگی می شوند و ضریبی ایمنی آنها کاهش می یابد ، به همین سبب امیدواریم پیش هر اتفاق ناگور نسبت به چک و تعویض قطعات این مخازن اقدام شود.

چهارشنبه ۱۷ آبان   ۹:۳۰

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.