افزایش ۹۵۸ میلیون مترمکعبی حجم آب “سدهای خوزستان”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

حجم کنونی آب موجود در مخازن سدهای استان خوزستان در مقایسه با سال آبی قبل ۹۵۸ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.


به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حجم آب موجود در مخازن سدهای خوزستان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ۱۰ میلیارد و ۲۲۸ میلیون مترمکعب رسیده و این درحالی است که حجم آب موجود در مخزن سدهای خوزستان در زمان مشابه سال آبی قبل ۹ میلیارد و ۲۷۰ میلیون مترمکعب ثبت شده بود.

هم اکنون ۹۲ درصد از حجم مخزن سد مسجد سلیمان، ۴۰ درصد از حجم مخزن سد مارون، ۵۸ درصد از حجم مخزن سد شهید عباسپور و ۶۸ درصد از حجم مخزن سد کارون ۴ از آب پر شده است.

همچنین در زمان کنونی ۶۰ درصد از حجم مخزن “کارون ۳″، ۵۶ درصد از حجم مخزن سد گتوند، ۳۴ درصد از حجم مخزن سد دز، ۲۴ درصد از حجم مخزن سد کرخه و دو درصد از حجم مخزن سد سیمره از آب پر شده است.

همچنین حجم آب ورودی به مخازن سدهای تامین کننده آب استان خوزستان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون مترمکعب گزارش ممتاز به نقل از شده است.

میزان آب ورودی به مخزن سدهای استان خوزستان در زمان مشابه سال آبی قبل، یک میلیارد و ۸۶۱ میلیون مترمکعب بوده است.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از، از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۹۲)، حجم آب موجود در مخزن سدهای کارون ۴، کارون ۳ و شهید عباسپور به ترتیب یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون مترمکعب، یک میلیارد و ۶۱۸ میلیون مترمکعب و یک میلیارد و ۴۱۵ میلیون مترمکعب ثبت شده است.

همچنین در زمان حاضر حجم آب موجود در مخزن سدهای مسجد سلیمان، گتوند، کرخه و سیمره به ترتیب ۲۴۱ میلیون مترمکعب، دو میلیارد و ۶۱۸ میلیون مترمکعب، یک میلیارد و ۲۸۷ میلیون مترمکعب و ۶۹ میلیون مترمکعب و حجم آب موجود در مخزن سدهای دز، مارون و جره به ترتیب ۹۲۷ میلیون مترمکعب، ۴۷۹ میلیون مترمکعب و ۸۴ میلیون مترمکعب ثبت شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.