پشت پرده فعال شدن هاشمی رفسنجانی/کارت زرد کارگزاران به اصلاح طلبان

رقابت میان اضلاع مختلف جریان اصلاح طلب برای مدیریت رفتاری و استراتژیک آن وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، اصلاح طلبان که مدتی است در خصوص نحوه مواجهه با حاکمیت، حضور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، محوریت اصلاحات و تعیین کاندیدا با یکدیگر دارای اختلافاتی هستند این روزها برای غلبه دادن دیدگاه های خود، فضای رسانه ای را برگزیده اند.

در این میان جدیدترین اختلافات میان طیف کارگزاران و اصلاح طلبان حامی سید محمد خاتمی شکل گرفته است که مهمترین آنها پیرامون ۲ مساله مهم است.مساله اول سپردن لیدری جریان اصلاحات و نحوه مواجهه با حاکمیت با مدیریت هاشمی و خاتمی است و دیگری نیز تعیین کاندیداست.

اخبار دریافتی در این زمینه نشان می دهد که طیف کارگزاران با بایکوت حضور در جلسات اصلاح طلبان بر مدیریت جریان اصلاحات توسط هاشمی رفسنجانی تاکید داشته و از دیگر سو نیز با طرح اخبار مختلف تلاش دارند تا نظرات وی را در تعیین کاندیدا برای این جریان تحمیل کنند.

مخالفت خاتمی با کاندیداتوری اسحاق جهانگیری یکی از کاندیداهای محتمل کارگزاران را به واقع می توان صف بندی آْشکار میان طیف حامیان هاشمی و خاتمی در انتخابات آتی ذکر کرد.

این اما همه ماجرا نیست.تبلیغات پرحجم برای غلبه دادن دیدگاه های هاشمی رفسنجانی اما با انتشار گزارشی ویژه توسط یکی از رسانه ای متمایل به کارگزاران تحت عنوان «آیت الله هاشمی رفسنجانی» نشان می دهد که تلاش برای مدیریت جریان اصلاحات وارد فاز جدیدی شده است.

بررسی این گزارش نشان می دهد که کلید واژه اساسی آن نیازجامعه به فردی همچون هاشمی می باشد.مساله ای که در گفتارهای مختلف نیز دراین گزارش بدان اشاره شده است.

از دیگر سو انتشار چنین مطلبی را می توان حاوی اهداف زیر برشمرد:

– تست افکار عمومی نسبت به حضور احتمالی هاشمی رفسنجانی

– کارت زرد جریان کارگزاران به جریان اصلاح طلب

– تاکید بر شکل گیری منظومه انتخاباتی کارگزاران و ارجحیت دادن آن به نظام انتخاباتی اصلاح طلبان

– غلبه دادن فعال بودن کارگزاران به اصلاح طلبان

همچنین با بررسی دقیق تر نیز می توان تصریح کرد هدف کارگزاران در این شرایط القای این نکته است که مرد عبور از شرایط اصلاح طلبان در این شرایط هاشمی رفسنجانی بوده و حتی گزینه مورد تاکید وی نیز با توان حمایت هاشمی می تواند میدان دار مدیریت اصلاح طلبان باشد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.