پیشرفت ۸۶ درصدی عملیات لرزه نگاری سه بعدی در “میدان نفتی رامین”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کریموند در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران:

معاون مدیر امور فنی – زمین شناسی گسترشی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از پیشرفت ۸۶درصدی عملیات لرزه نگاری سه بعدی در میدان نفتی رامین خبر داد و گفت: این عملیات با هدف افزایش تولید صیانتی این میدان در مخازن آسماری و بنگستان و همچنین اکتشاف مخزن خامی مورد استفاده قرار می گیرد.

فرخ ناصری کریموند در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از اجرای عملیات لرزه نگاری سه بعدی در میدان نفتی رامین اظهار داشت : این عملیات در منطقه ای به گستردگی ۸۷۷ کیلومتر مربع در شهرستان اهواز در حال اجرا است و پیش بینی می گردد تا پایان امسال بر اساس برنامه زمانبندی تکمیل شود.

کریموند تصریح کرد: اجرای این پروژه در قراردادی به یکی از شرکت های داخلی واگذار شد و هدف از اجرای آن تعیین مشخصات ساختمانی و شناخت دقیق تر مخازن آسماری و بنگستان میدان رامین، تهیه نقشه و کسب اطلاعات بیشتر برای افزایش تولید نفت است.

وی ادامه داد: نتایج اطلاعات لرزه ‌نگاری سه‌ بعدی در تصمیم‌گیری برای حفاری چاه ‌های توسعه ای با هدف افزایش تولید صیانتی این میدان در مخازن آسماری و بنگستان و همچنین اکتشاف مخزن خامی استفاده خواهد شد.

معاون مدیر امور فنی – زمین شناسی گسترشی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: میدان نفتی رامین با طول حدود ۴۰ کیلومتر و عرض  ۴ کیلومتر در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز قرار دارد و شامل مخازن نفتی آسماری و بنگستان است.  

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.