پیشنهاد ادغام سازمان محیط زیست با سازمان جنگلها

پیشنهاد ادغام سازمان محیط زیست با سازمان جنگلها

جام جم آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، از اعضای کمیسیون کشاورزی و فراکسیون محیط زیست مجلس درخواست کرد: بررسی ادغام این سازمان با سازمان جنگل ها و مراتع طبیعی را در دستور کار خود قرار دهند.

محمدجواد محمدی‌زاده در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه از ۱۸۶ کشوری که در دنیا دارای سازمانهای منابع طبیعی و محیط زیست هستند در ۱۳۶ کشور این دو سازمان یک ساختار دارد، از مجلس نهم خواست ادغام این دو سازمان را بررسی کند.

محمدی‌زاده با بیان این مطلب افزود: در بسیاری ازموارد در طرح های حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست کشور موازیکاری اتفاق می افتد که این به دلیل وجود ارگانها و مدیریتهای مختلف در این حوزه است.

به گفته وی، همچنین در مواردی ممکن است دیدگاهها و نقطه نظرات مختلفی در یک بخش طبیعی کشور وجود داشته باشد که به دلیل نبود مدیریت واحد و یکپارچه نبودن مأموریتها گاهی طرح های حفاظتی نتیجه عکس می دهد.

محمدی زاده با اشاره به تخریب جنگلهای کشور و رسیدن وسعت آنها از ۱۸ میلیون هکتار به ۱۴ میلیون هکتار در چند دهه اخیر اظهار داشت: بایستی طرحهای صیانت از جنگلها به طور جدی مورد بررسی بخش های مرتبط قرار گیرد و در صورت لزوم اصلاح شوند.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: در حال حاضر از ۱۸۶ کشور دنیا که دارای سازمانهای جنگلها و محیط زیست هستند ۱۳۶ کشور ساختار یکسانی دارند اما در کشور ما با وجود موازیکاریهای بسیاری که در این بخش اتفاق می افتد همچنان بر جدا بودن این ساختارها اصرار می شود.

وی از نمایندگان مجلس نهم به ویژه اعضای کمیسیون کشاورزی و فراکسیون محیط زیست در خواست کرد: بررسی ادغام این دو سازمان را در دستور کار خود قرار دهند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. هاشمی:

    به نظر بنده ادغام دو سازمان بسیار با ارزش بوده و در کنار هم میتوانند نسبت به تجاوزات و تصرفات به عرصه های جنگلی بهتر رسیدگی کنند و همچنین در کاهش آلودگی هوا و اثرات زیست محیطی نیز در کنار هم بوده تانتایج درخشانی از این حضور در کنار هم حاصل گردد.و من الله توفیق

  2. مصطفی:

    به نظر من ادغام این دو سازمان خیلی مفید برای دولت و مردم و همچنین کشور بوده و هر دو سازمان در کنار همدیگر میتوانند رابطه خوب و منسجمی از لحاظ ساختار و تشکیلات در بعد محیط زیست و حفاظت و صیانت از تشکیلات منابع طبیعی داشته و آن را سودمند میدانم.

  3. حیدری:

    موافق ادغام سازمان محیط زیست و منابع طبیعی هستم وآنرا ضروری می دانم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.