پیشنهادات دیپلماتیک بسیج/ برنامه‌های بان کی مون و ۱۹ نفر همراه در تهران/ ضیافت شام صالحی برای وزرای خارجه

پیشنهادات دیپلماتیک بسیج/ برنامه‌های بان کی مون و ۱۹ نفر همراه در تهران/ ضیافت شام صالحی برای وزرای خارجه

پس از پایان نشست کارشناسان، از امروز نشست وزرای خارجه عضو جنبش عدم تعهد آغاز به کار کرد.


به گزارش دریچه خبر به نقل از خبرآنلاین همزمان با آغاز به کار این نشست سازمان بسیج مستضعفین بیانیه‌ای صادر کرد و پیشنهادات خود را به دستگاه دیپلماسی ایران ارائه کرد. از سوی دیگر مدیر کل تشریفات مجلس هم جزئیات برنامه دیدار بان‌کی‌مون از مجلس را عنوان کرد. همچنین خبرنگاران حاضر در اجلاس از مهمان‌پرست درباره دیدار بان‌کی‌مون از مراکز هسته‌ای ایران پرسیدند که او اظهار بی‌اطلاعی‌کرد. این خبرها و خبرهای بیشتر را در ادامه ملاحظه بفرمایید:


**پیشنهادات “بسیج” درباره اجلاس غیرمتعهدها**
معاونت روابط بین‌الملل بسیج مستضعفین در خصوص برگزاری اجلاس عدم تعهد بیانیه‌ای منتشر و ۱۰ پیشنهاد به متولیان دیپلماسی و سیاست خارجی کشور ارایه داد.
در بخشی از این بیانیه‌ آمده است: بنا به نظر اکثر کارشناسان بین المللی در مقطع کنونی مبارزه و مقابله با چالش‌های نظام بین‌الملل و تحقق اهداف استقلال طلبانه جنبش عدم تعهد رویارویی و موضع گیری شفاف در مقابل یک جانبه گرائی ایالات متحده آمریکا می‌باشد. بدیهی است که استفاده از ظرفیت‌های جنبش غیر متعهدها برای جبهه بندی علیه اقدامات گلادیاتور مآبانه و مغایر مقررات آشکار بین المللی آمریکا، رسالتی خطیر است که هم به احیا و بازتعریف ماهیتی جنبش غیر متعهدها کمک می‌کند و هم با اهداف سیاست خارجی و اسلامی کشورمان تطابق کامل دارد.


**۱۹ نفر بان کی‌مون را در مجلس شورای اسلامی همراهی می‌کنند**
مدیر کل تشریفات مجلس شورای اسلامی با ذکر جزئیاتی از حضور بان‌کی‌مون در مجلس گفت که ۱۹ نفر دبیرکل سازمان ملل را در این دیدار همراهی می‌کنند. غلامرضا رسول‌زاده مدیر کل تشریفات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس،‌ در خصوص حضور دبیر کل سازمان ملل در پارلمان ایران اظهار داشت: بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل طی سفری که به تهران دارد روز چهارشنبه ساعت ۱۳ با حضور در ساختمان مشروطه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
رسول‌زاده ادامه داد: دبیر کل سازمان ملل را در این دیدار ۱۹ نفر همراهی می‌کنند که از جمله آنان آقایان «جفری فلتمن» «لارسن» و خانم «کین» از مشاوران ارشد بان‌کی‌مون، خانم «ویدان» هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در تهران و آقای «نسیرکی» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل خواهند بود.


** بی‌اطلاعی مهمانپرست از بازدید بان‌کی‌مون از تاسیسات هسته‌ای**
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از برنامه بازدید دبیر کل سازمان ملل از تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی ایران اظهار بی اطلاعی کرد. رامین مهمانپرست در حاشیه نشست وزیران خارجه جنبش عدم تعهد در جمع خبرنگاران با اعلام حضور حدود ۶۰ وزیر امور خارجه در این اجلاس وزیران عدم تعهد که هم اکنون در حال برگزاری است گفت: تا پایان اجلاس بالای ۷۰ وزیر شرکت خواهند کرد.
مهمانپرست در پاسخ به سئوالی در رابطه با بازدید بان کی مون دبیر کل سازمان ملل از تاسیسات هسته ای کشور که در خبرها منتشر شده است گفت: من نشنیده ام.


**حضور خانواده های شهدای ترور در حاشیه اجلاس تهران**
در حاشیه برگزاری اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد، جمعی از خانواده های شهدای ترور با همراه داشتن تصاویر اعضای خانواده شان که در حملات تروریستی در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی در ایران به شهادت رسیده اند، حضور یافتند.


**ضیافت شام صالحی برای وزیران خارجه عدم تعهد**
وزیران امورخارجه عضو جنبش عدم تعهد که برای شرکت در شانزدهمین اجلاس این جنبش به تهران سفر کرده اند امشب در ضیاف شام وزیرامورخارجه کشورمان شرکت خواهند کرد.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.