صالحی امروز به قاهره می‌رود

وزیر امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) برای شرکت در نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران‌، مصر، عربستان و ترکیه درباره سوریه راهی قاهره می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، مصر، عربستان و ترکیه درباره سوریه امشب در قاهره برگزار می‌شود.

معاونان وزرای خارجه ایران، مصر، ترکیه و عربستان سه‌شنبه هفته گذشته (۲۱ شهریور ماه) درباره سوریه در قاهره گردهم آمدند و توافق شد که وزرای خارجه چهار کشور نیز نشستی را در این باره برگزار کنند.

بدین منظور قاهره امشب میزبان علی‌اکبر صالحی، احمد داود اوغلو، محمد کامل عمرو، وزرای خارجه ایران، ترکیه، مصر و عبدالعزیز بن عبدالله قائم مقام وزیر خارجه عربستان است.

اخضر ابراهیمی نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز در بخشی از نشست حضور خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود علی‌اکبر صالحی دیدارهای دوجانبه‌ای نیز در حاشیه این نشست داشته باشد.

هر آنچه که در نشست معاونان وزرای خارجه چهار کشور در هفته گذشته در قاهره مورد توافق قرار گرفت، به تایید وزرای خارجه خواهد رسید.

لازم به ذکر است که جمهوری اسلامی ایران در نشست معاونان وزرای خارجه از مواضع قبلی خود در قبال سوریه عقب‌نشینی نکرده و ایران کماکان بر مواضع قبلی خود در حمایت از مردم سوریه، اصلاحات بشار اسد، استفاده از راهکارهای سیاسی و مردود دانستن مداخلات خارجی و تسلیح مخالفان تاکید دارد.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.