پیش‌بینی مهارت‌های زبانی کودکان در یک سالگی

۳۰م دیماه ،

به گزارش خبرگزاری مهر، مطالعات دانشگاه واشنتگتن اولین بررسی است که ساختارهای مغزی – به طور خاص هیپوکامپوس و مخچه- را با مهارت‌های زبانی آینده مرتبط می‌کند.

پاتریشیا کوهل از موسسه علوم مغز و یادگیری دانشگاه واشنگتن و یکی از محققان این پروژه گفت: مغز نوزادان رازهای نامحدودی در خود دارد که باید کشف شوند. چنین کشف‌هایی به ما نشان خواهد داد چرا کودکان مانند اسفنج زبان یاد می‌گیرند و مهارت‌های آنها بسیار بیش از مهارت‌های بزرگسالان است.

این پژوهشگران از تصویربرداری MRI برای اندازه‌گیری ساختار مغز نوزدان در سن ۷ ماهگی استفاده کردند تا غلظت ماده خاکستری- حاوی سلول‌های عصبی- و ماده سفید که شبکه‌های ارتباطی را در سراسر مغز تشکیل می‌دهد، را دریابند.

زمانی که کودکان به سن یک سالگی رسیدند، تحت آزمون زبانی غان و غون، تشخیص اسامی و کلمات آشنا، و توانایی آنها برای تولید انواع مختلف صداها قرار گرفتند.

“دیلارا دنیزکن” مجری این تحقیقات گفت: در این سن کودکان معمولا کلمات بسیاری نمی‌گویند. از این رو بر روی غان و غون و توانایی برای درک زبان به عنوان نشانه تسلط زبان اولیه تکیه کردیم.

این دانش پژوهان دریافتند کودکان دارای غلظت بیشتر ماده خاکستری و سفید در مخچه و هیپوکامپوس، توانایی زبانی بیشتری در سن یک سالگی از خود نشان دادند.

مغز از مهارت‌های عمومی بسیاری برای یادگیری زبانی استفاده می‌کند.

به گفته دنیزکن، دانستن اینکه کدام مناطق مغزی با این توانایی اولیه مرتبط می باشند می‌تواند به تشخیص کودکانی منجر شود که ناتونایی‌های رشدی دارند و دراین صورت امکان ارائه  دخالت‌های اولیه که سبب بازگشت آنها به مسیر رشد معمول شود فراهم می‌شود.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.