پیش از آنکه فریاد بزنیم ببینیم چگونه تماشاگر جذب سینما می‌شود

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از سینما پرس در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

سرمقاله هفت/

سینماپرس-محمود گبرلو؛ منتقد سینما

سینمای ایران چه جایگاهی در میان مردم دارد؟ اگر معتقدیم بدون تماشاگر، سینمای ایران مفهوم ندارد و یا برای ارتباط بات تماشاگر ایرانی باید سینما داشته باشیم، چه نمودیم؟ مخاطب سخن من نه تنها مسئولان بلکه همه اهالی سینما می باشند؛ همه کسانی که زیر سقف این خانه فعالیت می نمایند.
 
اگر درباره بعضی فیلم ها معترض هستیم و یا معتقدیم باید برای اصلاح مسیر غلط فریاد بزنیم آیا فکر نموده ایم این پرده نقره ای چقدر تماشاگر دارد؟ فروش فیلم که نشانگر آمار تماشاگران است در حال حاضر نسبت iبه جمعیت ایران یک فاجعه است. هدف محکوم نمودن نمی باش. بلکه طرح مسئله است تا همه iبه آن فکر نمایند. چگونه می توان در این سینما حیات داشت؟ درصورتیکه حیات این سینما با بعضی کج سلیقگی ها یا بد اخلاقی ها iبه خطر افتاده؟ iبهتر است پیش از آنکه فریاد بزنیم و اعتراض بکنیم ببینیم چگونه می توان تماشاگر را iبه سمت سینما جذب نمود. بجای اختلاف یا تفرقه و دوگانگی با هم بنشینیم و گفت‌وگو کنیم و کمک کنیم تا تماشگر ایرانی ارتباط نزدیکتری با سینمای ایران برقرار کند.

هفته پیش خبرهایی درباره حضور بین‌المللی هنرمندان سینما و فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی داشتیم. طبیعتا حضور در مجامع جهانی بسیار مفید و موثر است و میتواند اعتباری برای ایرانیان داشته باشد اما iبه شرط آنکه حضوری عزتمند داشته باشیم و برای مردم ایران آفتخار آفرین باشد. بنابراین خوب است کسانی که iبه عنوان داور و یا iبه عنوان بازیگر یا iبه عنوان یک عضو سینمای ایران iبه جشنواره های خارجی می روند با رعایت شئونات که باب میل تماشاگر ایرانی است رفتار نمایند؛ همان تماشاگرانی که هنرمندان ایرانی را دوست دارند! و یا اگر فیلمی را دلسوزانه ساختیم و در جشنواره ای iبه نمایش گذاشتیم اما برعکس آنچه که فکر می نمودیم احساس نمودیم بازتاب منفی دارد همچنان فیلم را iبه جشنواره های خارجی نفر ستیم. بسیار صادقانه با مردم سخن بگوییم.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۱۳۲


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.