پیش فروش تفصیل الشریعه شرح مفصلی بر تحریر الوسیله امام خمینی (ره) در نمایشگاه

سید محمد ابوطالبی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه این انتشارات امسال در دو بخش ناشران بین الملل و عمومی در نمایشگاه حضور خواهد یافت افزود : در بخش بین الملل با ۳۰۰ عنوان اثر که به ۲۷ زبان زنده رایج دنیا ترجمه شده است حضور خواهیم یافت .

وی ادامه داد: امسال نیز تلاش داریم حق اثر را به کشورهایی که آثار امام خمینی (ره) را به زبان خود ترجمه کرده اند واگذار کنیم.مفهوم آزادی در اندیشه امام (ره) گزیده آثار ایشان درباره قرآن به زبانهای عربی و انگلیسی ، جواهر الاصول و همراه با امام (ره ) چاپ شده به زبانهای مختلف از ۱۵ عنوان چاپ اولی در نمایشگاه امسال هستند.

*۷۰۰ عنوان کتاب در بخش عمومی

وی به عرضه ۷۰۰ عنوان کتاب در بخش ناشران عمومی اشاره کرد و گفت: از این تعداد اثر ۶۵ اثر چاپ اولی هستند ، این آثار حول محور حضرت امام اندیشه و آرای امام خمینی (ره) و کسانی که در مورد ایشان نوشته اند عرضه خواهد شد.

ابوطالبی با یاد آوری اینکه سال گذشته مفاهیم اخلاقی از سیره و سخنرانی های امام خمینی (ره) در ۱۹ جلد برای نوجوانان و مخاطبان عام چاپ و منتشر شد، گفت : امسال نیز از جلد ۲۰ تا ۲۴ این مجموعه با عناوین خود بینی ، آداب و معاشرت ، توبه و سرمایه عمر و هوای نفس در قالب بسته ای در نمایشگاه و در شمارگان پنج هزار نسخه به چاپ رسیده است .

وی به چهار عنوان اثر جدید در حوزه شعر اشاره کرد و گفت : ماه بر روی بام ، قلب انقلاب ، شعری از جنس باران و شبهای اعتراض ( اشعار جوانان استان ها در مورد امام (ره ) از جمله این اثار است .

ابوطالبی نظارت بر قدرت از دیدگام امام خمینی (ره) ، فقه سیاسی ، معرفت شهودی را از آثار در حوزه کتب فقهی عرضه

شده در نمایشگاه امسال کتاب تهران عنوان کرد.

ابوطالبی گفت : روش پژوهش در تاریخ شناسی ، پژوهشی در تدوین فلسفه تربیت ، جستارهایی در علوم اجتماعی و جامعه شناختی فقهی تحولات سیاسی از دیگر کتاب های این موسسه در حوزه کتب پژوهشی است. امید اسلا م ( مجموعه زندگی و اراء شهید مصطفی خمینی ۹ در ۳ جلد ، ۵۷ سال اسارت نوشته علیمحمد بشارتی ( رویکردی در رخدادهای رژیم پهلوی تا انقلاب جلد هفتم تا دهم ) ، اقلیم خاطرات( خاطرات شفاهی عروش حضرت امام خمینی (ره) نیز در بخش کتب تاریخی عرضه خواهد شد.

* مکان نمایشگاه مناسب این رویداد فرهنگی نیست

وی همچنین مکان نمایشگاه کتاب را مناسب برپایی این رویداد فرهنگی ندانست و گفت : به رغم سهل الوصول بودن آن برای مخاطبان اما فضا پاسخگوی این حجم ناشر و کتاب نیست

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست .

فراهنگ **۱۶۳۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۳۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.