پیوند اسطوره ضحاک با جهان معاصر در سنگلج

اردیبهشت ۱۴۰۳

این روزها نمایش کمدی موزیکال ˝سرآشپز پیشنهاد می‌کند˝ به کارگردانی رضا شفیعیان روی صحنه است.

شهاب ‌الدین حسین پور مشاور اجرایی نمایش “سرآشپز پیشنهاد می‌کند” در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین بیان کرد: این نمایش در سه جشنواره شرکت کرده و جزء نمایش‌های منتخب بوده است و اجرای عموم نیز شد با اینکه استقبال مردم بسیار قابل توجه بود اما این نمایش چندان در میان اهالی تئاتر دیده نشد؛ بنابراین دوست داشتم بار دیگر فرصتی مهیا شود تا این نمایش را اجرا کنم.

حسین پور عنوان کرد: چندی پیش اجرای دیگری از این متن و نمایش از سوی یک گروه دیگر در تماشاخانه پارین روی صحنه رفت و کیفیت لازم را به عنوان اثر نمایشی نداشت و این مسئله نیز سببی برای اجرای مجدد اثر شد.

وی ادامه داد: در نمایش همه بازیگران روی صحنه حضور دارند که امری تعمدی بوده است و سبب آن انرژی و تمرکز بیشتر است.
نمایش “سرآشپز پیشنهاد می کند” با دستمایه قرار دادن داستانِ “ضحاک” و با شیوۀ اجرایی نمایش‌هایِ به اصطلاح “آیینی- سنتی” در صدد است هم شیوه های نمایشی اعم از نمایشِ روحوضی و سایه بازی را به کار بگیرد و هم نقدی بر قدرت باشد، بدین گونه که از اصطلاحات و مشکلاتی نام می برد که تنیده در جامعۀ امروز ماست.

نمایش “سرآشپز پیشنهاد می کند” می خواهد با تکرار این باور که حکومت سرمنشاء شر است، اسطورۀ “ضحاک” را با جهان معاصر پیوند دهد.

اجرای زنده موسیقی با سازهای ایرانی با آهنگ‌هایی متنوع همچنین استفاده به موقع از عناصر مختلف طنزآمیز در صحنه‌های مختلف از مهم ترین عوامل جذابیت نمایش است.

نمایش کمدی موزیکال “سرآشپز پیشنهاد می‌کند” به کارگردانی رضا شفیعیان هر روز به جز شنبه ها ساعت ۲۱ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.