اساطیر همواره نیاز بشر است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

اساطیر با توجه به نیاز بشر در طول تاریخ از دیرباز تاکنون همواره وجود داشته است.

کامران شرفشاهی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران در خصوص ریشه پیدایش اساطیر در ادبیات گفت: انسان همواره در طول تاریخ به اسطوره ها نیازمند بوده و این موضوع به زمان و مکان و دوره های خاصی اختصاص نداشته و حتی در سرزمین هایی که دارای تاریخ کهن نیستند و فرهنگ آنان آمیزه ای از فرهنگ های گوناگون است اسطوره هایی ساخته و پرداخته می شود.
وی ادامه داد: ایران با توجه به فرهنگ و تمدن چند هزار ساله خود دارای اسطوره های فراوانی است که این اسطوره ها نه تنها در ایران بلکه در جهان از دیرباز شناخته شده است.
شرفشاهی گفت: در ادبیات معاصر نیز باز هم شاهد خلق اسطوره هایی هستیم که زاییده ذهن پدید آوردندگان آن هستند با این تفاوت که این اسطوره ها در حالی قدم به عرصه آفرینش می گذارند که با زمان و مقتضیات عصر حاضر هماهنگی بیشتری دارند.
وی افزود: در حال حاضر در معرفی و شناساندن اسطوره های ایرانی و اسلامی به جامعه ما کوتاهی های بزرگ و نابخشودنی شده و متاسفانه مدیریت فرهنگی جامعه ما نتوانسته در انجام این امر که رسالتی بسیار مهم است توفیق چندانی کسب کند و نتیجه آن گرایش کودکان و نوجوانان و جوانان ما به سمت اسطوره های ملل دیگر است./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.