پیوند سیاسی و اقتصادی ایران با کشورهای جنوب شرقی آسیا

۰۲م آذر ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: مجموعه‌ای از عوامل سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را با کشورهای جنوب شرقی آسیا پیوند داده و سبب شده روابطی آرام و رو به رشد پیش رو داشته باشند.

نوذر شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به روابط مناسب ایران با کشورهای جنوب شرقی آسیا گفت:  بعضی از کشورهای این منطقه نظیر اندونزی، مالزی، برونئی، تایلند و فیلیپین مسلمان بوده و به اعتبار دین مبین اسلام، رابطه خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی با بیان اینکه اغلب کشورهای جنوب شرقی آسیا کشورهایی اقتصادی می باشند، ادامه داد: تمرکز این کشورها بر عامل اقتصاد بوده و سعی دارند در راستای توسعه حوزه اقتصادی خود با کشورهای مختلف رابطه داشته باشند لذا دارا بودن نقاط مشترک سیاسی بین ایران و این کشورها سبب گسترش روابط بین ان‌ها شده است.

شفیعی افزود: ایران به سبب جایگاه مناسب در خاورمیانه و پتانسیل‌های داخلی نظیر جمعیت، منابع طبیعی، منابع غنی نفت و گاز مورد توجه کشورهای جنوب شرقی آسیا قرار دارد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان یادآور شد: مجموعه‌ای از عوامل سیاسی و اقتصادی، جمهوری اسلامی ایران را با کشورهای جنوب شرقی آسیا پیوند داده و سبب شده روابطی آرام و رو به رشد پیش رو داشته باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.