چاپ سه بعدی یک هواپیمای واقعی / عکس

فناوری پرینت سه بعدی امکان آزمایش‌های مختلف بر روی نمونه های کوچک تر را فراهم کرده و می تواند تا حدود زیادی نیاز طراحان در حوزه صنایع هوایی را بر طرف کند.

ایسنا:گروهی از دانشجویان مهندسی دانشگاه ویرجینیا با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی هواپیمای بدون سرنشینی طراحی کرده اند که قادر است با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت پرواز کند.

 فناوری پرینت سه بعدی به عرصه های مختلفی از جمله ساخت اسباب بازی، تجهیزات آزمایشگاهی، قطعات ماشین آلات و حتی خانه سازی راه یافته است، به طوری که محققان ناسا قصد دارند از این فناوری برای ساخت و ساز بر روی سیارات دیگر نیز استفاده کنند.

این فناوری بار دیگر در ساخت مدل های کوچک هواپیما مورد استفاده قرار گرفته و گروهی از دانشجویان مهندسی دانشگاه ویرجینیا یک هواپیمای بدون سرنشین از جنس پلاستیک طراحی و تولید کرده اند.

قطعات مختلف هواپیما از جمله بال ها به طول ۱٫۹ متر با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی تولید و سپس سرهم بندی شده اند.

این هواپیما که سومین هواپیمای تولید شده با فناوری چاپ سه بعدی با قابلیت پرواز محسوب می شود، در چهار مرحله تست پرواز در ماه های آگوست و سپتامبر مورد آزمایش قرار گرفته و سرعت آن بالغ بر ۷۲ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

«دیوید شفر» یکی از اعضای تیم طراحی هواپیمای بدون سرنشین تأکید می کند: پنج سال قبل، ساخت یک موتور توربوفن پلاستیکی در این مقیاس بیش از ۲۵۰ هزار دلار هزینه در بر داشت و حدود دو سال به طول می انجامید، در حالی که با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی این هزینه به دو هزار دلار و زمان به کمتر از چهار ماه کاهش یافته است.

فناوری پرینت سه بعدی امکان آزمایش‌های مختلف بر روی نمونه های کوچک تر را فراهم کرده و می تواند تا حدود زیادی نیاز طراحان در حوزه صنایع هوایی را بر طرف کند.

تیم طراح هواپیمای بدون سرنشین دانشگاه ویرجینیا


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.