چاپ مدل سه‌بعدی از بچه‌ها پیش از متولد شدن

زنان > خانواده
کلینیکی در ژاپن شیوه‌های مختلف سونوگرافی را برای نشان دادن جنین به پدر‌ها و مادر‌ها به کنار گذاشته و در عوض مدلی سه‌بعدی از جنین را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد.

عکسبرداری فراصوت و دیگر شیوه‌های عکسبرداری از جنین درحال فراموش شدن هستند، پدر و مادرهای آینده می‌توانند مدلی سه بعدی را از بدن فرزند خود پیش از اینکه به دنیا بیاید،‌ در اختیار داشته‌باشند.

این شیوه جدید توسط دو کلینیک به نام‌های فاسوتک و هیرو در توکیوی ژاپن ارائه شده‌است. به این شکل تکنولوژی Bio-Texture تصاویر به دست آمده از MRI یا CTاسکن جنین را پردازش کرده به چاپگری سه بعدی وارد می‌شوند،‌به این شکل چاپگر می‌تواند براساس اطلاعات دیجیتالی که به دست آورده مدلی فیزیکی از بدن جنین را چاپ کند.

جنین

چاپگر‌های سه‌بعدی تا کنون در ساخت قطعات زیادی از استخوان فک گرفته تا قطعات اسلحه،‌ به کار گرفته شده‌اند. در‌ این پروژه، فناوری چاپ سه‌بعدی مدل بدن جنین را در فضایی شفاف با استفاده‌ از رزینی خاص چاپ می‌کند.

استفاده از این خدمات کلینیک درحال حاضر هزار و ۲۵۰ دلار برای خانواده‌ها هزینه خواهد داشت که البته هزینه عکسبرداری‌ها شامل این هزینه نمی‌شود. اما فاسوتک قصد دارد با افزایش گزینه‌های سفارش، از قبیل ابعاد مدل به همه مادران جوان امکان دراختیار داشتن مدل سه بعدی از جنین فرزندان خود را بدهد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.