چرا «حریم سلطان» این همه دشمن داشت؟!

۱۷م دیماه ،

 

مجله ایده آل: «مسئولان آن شبکه ماهواره‌ای مدعی می باشند که ۸ درصد وقت روزانه مردم ایران صرف تماشای این شبکه می‌شود.» (در این آمار حتما شک کنید، زیرا چطور می‌توان به چنین آماری رسید؟ این آمار مرا یاد آمار اعلام حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های ایران می‌اندازد که به طور مثال اعلام می‌شود ۹۴۵۱۹ نفر در استادیوم حاضر می باشند!) اما اگر این آمار را درست بدانیم، یعنی ایرانی‌ها ۲ میلیون ساعت در روز به تماشای این مجموعه می‌نشینند و این یعنی هر فرد ایرانی به طور متوسط روزی ۲ ساعت این برنامه‌ها را تماشا می‌کند (دقت کنید هر ایرانی!) در نهایت اینکه به تقریب می‌شود گفت  اگر آمار نفوذ این مجموعه را رقم شاید باورنکردنی ۵۰درصد بگیریم، آن وقت باید بگوییم که هر قسمت این مجموعه را نیمی از جمعیت ایران تماشا می‌کند؟ می‌دانیم که این آمار باورکردنی نیست و قطعا اغراق ژورنالیستی در آن به کار رفته است، اما حتی اگر ۵ میلیون هموطن ما هر شب به تماشای این مجموعه بنشینند، این تمام ایران است که ضرر کرده‌؛ می‌دانید چرا؟ به دلایل زیر.

 

 

چــــــرا «حریم سلطان» را نباید تماشا کرد؟

دلیل اول: اقتصاددانان می‌گویند این سریال را نبینید

 

مسئله «اقتصاد» مهم است  تبلیغ برای سرمایه‌گذاری در ترکیه

سریال «حریم سلطان» در ترکیه انتقادات فراوانی را سبب شده است، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس نمایندگان، سران احزاب، اداره نظارت بر برنامه‌‌های تلویزیونی و… ترکیه در موارد مختلف به این سریال اعتراض کرده‌اند، اما می‌دانید جواب مسئولان و سازندگان این سریال چه بوده است؟ مسئولان شبکه‌های تلویزیونی show و star ترکیه مدعی شده‌اند که این کشور در سال ۲۰۱۱، بیش از ۱۵۰ میلیون دلار از صادرات سریال تلویزیونی درآمد داشته و مدعی شده‌اند که این میزان در سال ۲۰۱۲ به حدود ۴۰۰ میلیون دلار خواهد رسید. (همین سریال حریم سلطان در حال حاضر در ۴۴ کشور جهان پخش می‌شود.) در واقع پخش این سریال پولی را از جیب تک‌تک ما خارج ساخته و به کشور همسایه سرازیر می‌کند، اما مسئله دردناک‌تر این است که در ورای تمام سریال‌های ترکیه‌ای پخش شده در سال‌های اخیر یک هدف بزرگ وجود دارد و آن هم تبلیغ زندگی و سرمایه‌گذاری در ترکیه است.

در واقع سیاست ترکیه در سال‌های اخیر جذب سرمایه خارجی با تبلیغ «اهدای اقامت و تابعیت در این کشور با سرمایه‌گذاری یا خرید ملک» است؛شیوه‌ای که تا حدودی در مورد کشور همسایه جواب داده و حالا متقاضیان دریافت اقامت در این کشور با خرید یک ملک یا سرمایه‌‌گذاری در ایجاد  یک شرکت، به هدف خود می‌رسند. همین سیاست ساده چقدر پول از کشور ما خارج می‌کند؟ بعضی خبرنگاران ایرانی ساکن ترکیه ادعا می‌کنند که بر اساس تخمین‌ها در ماه‌های اخیر، حدود ۵۰۰ خانواده ایرانی در هر ماه درخواست اقامت در ترکیه با خرید ملک یا سرمایه‌گذاری را داده‌اند که می‌توان گفت هر خانواده با خود ۵۰۰ تا یک میلیون دلار سرمایه از ایران خارج و به ترکیه وارد می‌کند؛ این یعنی سالانه بین ۲ تا ۳ میلیارد دلار سرمایه ایرانی از کشوری که به تک‌تک آن دلارها نیاز دارد خارج و به کشور ترکیه که در مورد سیاست‌های کلی حتی نمی‌توان واژه کشور «دوست» را برایش به کار برد، وارد می‌شود. قطعا می‌دانید که تماشای تک‌تک سریال‌های ترک در این روند فرار سرمایه‌ها متهم و شریک جرم می باشند و به نظر من که تماشای این سریال در بعد کلان در واقع به ضرر تک‌تک ایرانی‌هاست.


 

 

دلیل دوم: جامعه‌شناسان می‌گویند این سریال را نبینید

 

رؤیای زنده کردن امپراتوری عثمانی به دنبال تکرار استعمار

شاید خروج سرمایه‌ها و البته خروج اشخاص متخصص و موفق ایرانی از کشور و کوچ به ترکیه دردناک باشد، اما سیاست‌های استعماری پنهان و آشکار همسایه غربی هم به همین اندازه و شاید بیش از آن دردناک است؛ شاید صدای دولتمردان ترک از سریال «یک قرن احتشام» درآمده باشد، اما فکر می‌کنید سیاستمداران و برنامه‌ریزان اصلی ترکیه در سال‌های اخیر در فکر تجدید همان امپراتوری مشهور عثمانی نیستند؟

ترکیه آشکارا به صورت واضح و علنی در مسائل داخلی سوریه دخالت می‌کند، در شمال عراق هم ترک‌ها آشکارا به فکر افزایش نفوذ خود می باشند، در کشورهای ارمنستان و آذربایجان هم که سال‌هاست ترک‌ها رؤیای الحاق آشکار یا پنهان این کشورها به قلمرو خود را دارند و سیاست‌هایشان در این راستا متمرکز است و آشکارا این جمهوری‌ها به حیاط خلوت ترک‌ها بدل شده‌اند، در مورد تبلیغات پنهان و آشکار قوم‌گرایی و ناسیونالیسم مبتنی بر نژاد این کشور در استان‌های شمال غرب ایران هم بهتر است حرفی نزنیم زیرا محال است در این مورد چیزی نشنیده باشید؛ متاسفانه تمام سریال‌های ترک درواقع تبلیغی برای این کشور و امکاناتش می باشند. در کل باید بگویم به نظر من، تماشای سریالی مثل حریم سلطان، که فعلا در پشت آن تفکرات استعماری و رؤیای احیای امپراتوری عثمانی نهفته است آب به آسیاب «غیردوست» ریختن است و بس.


 

 

دلیل سوم: پزشکان می‌گویند این سریال را نبینید

 

چرا حال خودتان را بد می‌کنید؟  حال شما خوب است

اصلا بحث‌‌های کلان اقتصادی و سیاسی را فراموش کنید، مگر اعصاب پولادین دارید که هر شب پای چنین سریالی هدر بدهید؟ اگر بیننده سریال میباشید همین حالا به احساس‌تان در زمان تماشای بخش‌های مختلف سریال فکر کنید، آیا در زمان تماشای هر قسمت سریال حال‌تان خوب است؟ از لحاظ روانشناسی، هر قسمت یک سریال تلویزیونی که برای مخاطب عام ساخته می‌شود باید در انتها به گونه‌ای مدیریت شود که حال تماشاگر در انتهای تماشای هر قسمت خوب باشد نه بد، حتی در سریال‌های فوق‌اکشن و با ریتم سریع مثل «Lost» و «۲۴» الگوی معمول سریال‌سازی سالم، یعنی هیجان، تنش و آرامش رعایت می‌شود؛ در این سریال‌ها ممکن است درگیر هیجان، احساسات شدید، بغض، خشم، عصبانیت و… شوید اما لحظه‌ها و راهکارهایی برای تخلیه انرژی شما در نظر گرفته می‌شود. در واقع در زمان تماشای یک سریال تلویزیونی سالم، شما هم احساس تنش خواهید داشت و هم احساس آرامش و حس‌های ناراحتی و شادی در کنار هم قرار خواهد گرفت.

یک سریال خوب، آن است که در هر قسمتش لحظه‌های شاد، آرامش‌بخش و خالی‌کننده انرژی در کنار لحظه‌های تنش، هیجان، عصبانیت و التهاب باشد، اما در سریال حریم سلطان هرچه هست توطئه، رودررویی، خشم، عصبانیت، درگیری و منازعه است و لاغیر، واقعا در زمان تماشای این مجموعه در بیشتر لحظات شما یا حس بغض دارید یا ترس، یا حس هیجان اوج گرفته یا احساس عصبانیت. در این سریال آدم‌های بهتر و مناسب‌تر از لحاظ الگوهای عقلانی و اخلاقی اسیر دست انسان‌‌های پلید  با داخلی ناسالم می باشند و برای همین آشکارا در بسیاری لحظات توازن عاطفی معقول تماشاگر به هم می‌خورد. اگر این حرف‌ها را قبول ندارید یک بار پس از پایان یک قسمت مجموعه ببینید حالتان چطور است؛ سبب هم نیاورید که حتما این مجموعه حال خوبی می‌دهد که تماشاگران پیگیر آن می‌شوند، زیرا اینطور نیست و در واقع سازندگان مجموعه هوشمندانه از عنصر «وابستگی» و «اعتیاد» به داستان خود استفاده کرده‌اند و این مثل اعتیاد فرد سیگاری به سیگار است که هر بار کشیدن سیگار دیگر لذتی به او نمی‌دهد، اما نمی‌تواند دست از سیگار کشیدن بردارد. باور کنید اگر به تماشای این مجموعه ننشینید حالتان بهتر خواهد بود.


 

 

دلیل چهارم: روانشناسان می‌گویند این سریال را نبینید

 

همه این آدم‌ها بیمارند روانشناسی را کمی مرور کنید

به نظر شما کدام‌یک از کاراکترهای این مجموعه از لحاظ روانی، انسان‌هایی سالم محسوب می‌شوند؟ واقعا از لحاظ روانشناسی تمام این کاراکترها که در داستان معرفی شده‌اند پر از عقده‌های پنهان و آشکار می باشند  و رفتار و روابط آنها به هیچ لحاظ «سالم» محسوب نمی‌شود؛ عقده رسیدن به قدرت (و ثروت)، حس انتقام و کینه‌‌توزی بیمارگونه، خشونت در حد افراط (و حتی وحشی‌گونه)، بدبینی‌های افراطی و… در این سریال موج می‌زند و در نقطه مقابل، نشانی از مهربانیت و محبت نیست و اگر هم محبت و مهربانی باشد آشکارا تصنعی و غیرواقعی و بیشتر به سبب نیاز است؛ حتی روابط مادران و پدران با فرزندان، خواهران و برادران و همسران هم سالم نیست. واقعا یک کودک دختر یا پسر در آستانه سن بلوغ با تماشای چنین مجموعه‌ای چه حس و حالی خواهد داشت و چه فرا خواهد گرفت؟ اعتقاد شخصی من این است که چنین مجموعه‌ای جز درس کینه‌توزی، حرص، بخیل بودن در حس و احساس، مال و قدرت‌دوستی و صرفا فکر کردن به خود، چیز دیگری به بیننده‌اش نمی‌دهد.


دلیل پنجم: تاریخ‌دانان می‌گویند این سریال را نبینید

 

 

به تاریخ ایران فکر کرده‌اید؟  اگر ناسیونالیست میباشید

اما سبب آخر من برای آنکه نباید این سریال را تماشا کرد، یک سبب ناسیونالیستی صرف است؛ سلطان سلیمان آشکارا دشمن ایران، حکومت ایران و مذهب رسمی ایرانیان بود. او سه بار به طور عمده به ایران لشکرکشی کرد، شهرهای ایران را تسخیر کرد و بسیاری از مردان ایرانی را از دم تیغ گذراند و بسیاری از زنان ایرانی را به کنیزی برد، شاه طهماسب صفوی که معاصر او بود، به سبب ضعف‌های سپاهش، همیشه از رودررویی مستقیم با لشکر عثمانی اجتناب می‌کرد و با استراتژی «زمین سوخته» سپاهیان عثمانی را زمین‌گیر می‌کرد اما در نهایت تجاوزات شاه عثمانی به غرب ایران چندین شهر را ویران کرده و بسیاری از مردم ایران را کشت، تخریب مسجدی از شیعیان در تبریز و کشته شدن نمازگزاران شیعه در شهرهای ابهر و سلطانیه، ردپاهایی است که از جنایت سلطان عثمانی و سپاهش در خاک ایران به یادگار مانده و البته توهین سلطان ترک به سلطان ایرانی با فرستادن لباس زنانه برای او توهین به کل ملت ایران بود و حالا نوادگان همان زن‌ها و مردهای آسیب‌دیده آیا باید به تماشای شاهکارهای سلطان عثمانی بنشینند؟ آیا واقعا تماشای حضور کنیزکان ایرانی در دربار سلطان قدرقدرت ترک لذت‌بخش است؟

مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۳۵۳نظر ثبت شده
  1. سارا:

    شما نمی توانید مثله کبک سر زیر برف بگیرید و بگویید هیچ اتفاقی در حاله رخ دادن نیست متاسفانه هست مردم این سریال را می بینند و دوست دارند به کشورهایی نظیر ترکیه بروند و اقامت بگیرند چندان که با قایق به استرالیا می روند وحاصر میشوند در گینه نو بمانند و در فقر دست و پا بزنند اما به ایران باز نگردند ثانیا از نظر تاریخی این سریال کاملا اتفاق افتاده و صحت دارد و در نهایت اینکه دولت ترکیه به خاطر اینکه این سریال امپراطوری عثمانی را با زن برده ای اکراینی زیر سوال می برد مشکل دارد نه با اصل ماجرا و یک تذکر اینکه خلاف تصور شما نویسنده عزیز مردم گوسفند نیستند تا هر چه می نویسید را رسما باور کنند عقل دارند ضمنا یادمون نرفته واسه سریال جمونگ که اتفاقا خود صداوسیما پخش میکرد و ماله کره بود نه ترکیه همین بلواها به پا شد به جای حسودی کردن بهتره از افسانه تا تاریخ شمام از ایرانمون اجازه بدبیدسریالهای قدرتمندی ساخته ببشه

  2. کورش آنزانی از ایذه:

    درود
    وقتی ما به فرهنگ برجسته و برتر خود اهمیت نمی دیم و جامعه را به زور از فرهنگ و اصالت ایرانی اش دور میکنیم وقتی فرهنگ در جامعه تهی می شود باید هر لحظه منتظر جایگزینی هر فرهنگی در درون جامعه مان باشیم

  3. محمد:

    سلام به همه
    من خودم آریایی و پارس هستم اما بهتره همیشه منطقی برخورد کنیم با این مسائل نه احساسی اگه واقعا کسی این سریالها رو و شبکه ها رو دوست نداره خوب نگاه نکنه نیازی نیست بهشون یا به کسی یا کشوری یا قومی توهین بشه به جای اینکار باید از صدا و سیمای کشور خودمون گله بکنیم
    تا یکم به خودش بیاد و اینقدر توهین و نفاق را به ملت خودمون یاد نده با ارزوی تائید نظرم

  4. مصطفی:

    خانم ایران دخت باسلام خواهشن شما توهین نکن اگه کمی تاریخ سرنت میشه وادعای کتاب می کنی اونها شورشی بودن ونادر شورش راازبین برد مگه شما وفرزندان بعد شما دوست ندارید تاریخ ازیاد رفته ابران رو بدونن همه حرف ما اینه که چرا دنیا ازتمدن وتاریخ ما چیزی نباید بدونه اگه تلویزیون بابت دوبله فیلمهای کره ای این همه هزینه می کنه یک قسمت ازتاریخ هخامنشی – نادرشاه یا شاعران حافظ سعدی خیام و….رو به تصویر بکشه چی میشه کمی نسبت به تاریخ خود مهربان باشیم کمی به آیندگان فکر کنیم نگزاریم همه رو ازما بگیرن یه فیلم درمورد قدمت خلیج فارس ساختیم مارکوپولو وخیلیها ازاون درسفرنامه هاشون یاد کردن چرا تاریخ ماروازکتابها حذف کنیم چرا چرا چرا چرا چرا چرا

  5. f:

    شبکه Gem آشغال ترین و پوچ ترین شبکه اس

  6. farzan:

    شبکه جم تمام سریالاش هوس و شهوت، خیانت و عشق دروغی رو میرسونه به مخاطبش،نه آموزنده اس و نه به درد بخور جز اینکه افکار مردم رو منفی کنن و بحث و جدل ایجاد کنه این شبکه هیچ چیز دیگه ای نداره هر روز با چند نفرن اسمشو گذاشتن عشق و دوست داشتن برید خودتونو جمع کنید شماها از عشق چیزی هم سرتون میشه واقعأ واستون متأسفم

  7. farzan:

    منم از خرم سلطان متنفرم

  8. سیما:

    درضمن از یه آدم هرزه و خودپرستی به نام خرم سلطان متنفرم

  9. سیما:

    منم ترکم و اصلا و ابدا به سلسله ظالم عثمانی و مخصوصا سلطان سلیمان ظالم و کثیف و هوسباز و شهوتران و جنایتکار افتخار نمیکنم. من فقط به انسانها و سردمداران عادل و پاکسرشت افتخار میکنم حالا چه ترک باشن چه غیرترک

  10. سجاد:

    من ترکم اهل تبریز هستم خون. ترک در رگهایم جاریست. به تمام ترکها ی روی زمین بخصوص امپراطوری بزرگ عثمانی تمام سلسله های ترکیی کدرایران حکومت کردند. افتخار میکنم

  11. سحر:

    کلا سریالهای مزخرف ترکی فقط یه موضوع داره عشق و خیانت و خودکشی و آدم کشی و بیمارستان و زندان. هیچ خلاقیتی نداره باز حسین سهیلی زاده چند تا سریال ساخته هرکدومشون باهمدیگه فرق دارن. اما سریال چرت و پرت ترکی خیلی کلیشه ای هستن.

  12. وحید:

    سلام.من اهل تبریز هستم. چند بار به ترکیه و اذربایجان سفر کردم.اونجا هنوز توی میدانها مجسمه پادشاههاشون و اسطورههاشون برق میزنه.تو کشور ما چی؟کی به مجسمه پادشاهامون اهمیت داد؟به اسم طاغوت همشونو داغون کردن با اینکه حد اقل جنبه زیبای و توریستی هم داره.وقتی تو میدون کوراوغلی اذربایجان مجسمه کور اوغلی رو دیدم اشک تو چشام جمع شد.به خودم گفتم اگه همچین مجسمه ای تو ایران بود خوب حتما حال و روزش معلوم بود. من از سریال خوشم اومد چون بلدن تاریخشونو هم بد و هم خوب بیان کنن تا تاریخشون فراموش نشه.همه سریالهامون شده تاریخ عربها.اگر همینطور پیش بره بچه های ما باید تاریخ اریایی رو فراموش کنن و خودشونو با عربها همخو کنن.متاسفم. اگر بر فرض مثال همه پادشاههای ما بد بودن بازم اشکالی نداره همین بد بودنشونو به تصویر بکشید.با کشورهای همسایه کاری نداشته باشید ما اول باید خودمونو درست کنیم بعد در موردشون نظر بدیم.حداقل واضحه که کشورشون روز به روز رو به پیشرفته.

  13. احسان از اصفهان:

    دوستان ایرانی سلام .
    به نظر من حکومت خیلی بیشتر ازاینها میتونه به یکپارچه بودن اقوام ایرانی کمک کنه ! در ضمن اگه از طرف اصفهانیها به هموطنان دلاور آذری توهین شده من از همشون معذرت می خوام.

  14. سینا:

    تا وقتی انقد بی عرضه باشیم همینه….

  15. پاشا:

    شما که لیاقت ندارین .. بزارین مردم خودشون به یه جای برسن .
    برین یه کم پیشرفت کنین…
    روانشناسی گفته نبین … دکتر گفته نبین ……
    چیز شعر تایلندی نگو دیگه …….

  16. احمد:

    چقدر حوصله دارید شما من در دودقیقه میگم چون ایران این سریال را قبول ندارد و این سریال قرار است فصل جدیدش دو باره شروع شود ******ختم کلام****

  17. شبنم:

    سلام . باید بگم من خودم تبریزی هستم و از سریال های ترکیه دل خوشی ندارم ولی واقعیت اینه که بدون اغراق شاید بیشتر از ۷۰ درصد تبریزی ها تلویزیون ترکیه رو به طور جدی دنبال می کنن تا جایی که عملا خودشون رو ترکیه ای می دونن و اگر هم انتقادی از ترکیه یا تلویزیونش بکنی چنان بهشون بر می خوره که انگار فحش ناموسی دادی من به عینه دارم میبینم که مردمم روز به روز دارن از ایرانی بودن دور میشن و به سوی بی هویتی میرن و کار وقتی بالا میگیره که یک هموطن مثلا اصفهانی یا تهرانی و.. شروع کنه به فحش دادن به اذری ها چنان دعوایی راه میفته که نگو .خیلی راحته که تقصیر رو گردن همدیگه بندازیم من قبول دارم که تلویزیون ایران درب و داغونه یا نفوذ اعراب صدمات جبران ناپذیری به فرهنگ ما زده اما واقعیت اینه که قدم اول از اونجایی شروع میشه گه ما قومیت رو بر ایرانی بودن ترجیح می دیم و همدیگه رو مسخره میکنیم ویادمون میره بچهامون رو با هویت ایرانی اشنا کنیم . به امید ایرانی سرفراز .

    • مهدی تورک:

      چر بابا!!!!!

  18. کژال:

    خوب راست میگه دیگه این تبلیغاتوون دیگه واسه چیه… من خودم اوایل فیلمهای جم رو میدیدم اما واقعا دیدم خیلی بی محتوا هستن واسه همین دیگه وقتمو هدر ندادم اکثرا پادشاهی تو تمومه کشورها همیشه باظلم واستبداد همراه بوده توایرانم همینطور.در کل این ضعف صداوسیمای ایران هستش که ملت مجبورن بشینن اینارو ببینن

  19. فرزین:

    سلام شما این همه وقت گذاشتی مقاله نوشتی که حریم سلطان را نبینید بعد پایین صفحتون همش پر از مطالب و تبلیغات مربوط به حریم سلطان
    واقعا خودتون رو مسخره کردید یا ما رو!!!!!!!؟؟؟؟؟

  20. سحر:

    به نظر من آمارم زیاد اغراق نکرده …من فک میکنم آماربیشتر از این هم باشه؛هرچند باورش سخته.

  21. وحید:

    آخه بابا تا کی باید سریال های مزخرف ایرانی راببینیم مختارنامه بخوره تو سرتون سریال های ایرانی ارزش انتقاد را هم ندارند بترکید و ببینید که کشور همسایه اینقدر عرضه داره که همه سریللهایش دیدنییه شما هم بروید جمهوری اسلامی فراعنه و یوزارسیف بسازید خاک تو سر همه ما

    • annanatasha:

      کاملن موافقم مختارنامه اشغال بود ک مختار را یک انتقام جوی قاتل بیمنطق معرفی کرده بود میرباقری برعکس فیلم ادم برفی این سریال مختار نامه را خیلی بد ساخته بودسریال ترکیه ای حلالم کن را شبکه دو پخش می کرد که نصفه نیمه گذاشت سریال قطره ای عبرت را دیگه نگذاشت از سریال کلید اسرار هم تقلید تهوع اوری کردند به نام شاید برای شما اتفاق بیفتد که شده بود مرکز بازی مارال مونا فرجاد دختران جلیل فرجاد سریال یوسف یوزلی که به نام گمگشته پخش شد خیلی اموزنده بود سریال های ترکیه ای خیلی تاثیر گزار تر اموزنده تر هستند این سریال ستایش دو که جمعه می گذاره که بازی زنیکه عفریته نرگس محمدی که خدا لعنتش کنه باعث پس زدن مخاطب شده همه دارند نرگس محمدی را نفرین می کنند خدا ذلیلش کنه بازی مهدی سلوکی داریوش ارجمند را خراب کرد زنیکه صیغه سعید سلطانیه حتمن که اوردتش

  22. Hoshiar:

    افرین سونیا جون راس گفتی, اونایی که میگن این سریال
    مزخرفه بخدا بیشترشون یک قسمت از سریال رو ازدست ندادن

  23. tik tak:

    این حرفا مزخرفن واقعا هم فیلم باحالیه

    • حسين:

      دوست عزیز شما بهتره نظرت رو برای خودت نگه داری
      و به بقیه دوستان و نظراتشون هم توهین نکنی

  24. یلدا:

    کاش حداقل توی حرف باهم متحد باشیم
    به خدا این کشورای مخالف، دلشون به حال ما نمیسوزه
    واسه اینکه خودشونو بالا ببرن، مارو پایین میارن
    نباید گذشته ی خودمونو با قبول کردن اینجور سریالا، پایین بیاریمو دشمن شاد باشیم
    این یه ظلمه و ما نباید بپذیریم

  25. نوئد:

    اگه واقعا ایرانی هستیم و ایران پاره تن ماست شما رو به سرمایه گذاری در منطقه ازاد ماکو دعوت میکنم. خیلی جدی بگیرید دوستان

  26. مهدی:

    من مهدی اهل ارومیه هستم. ما این سریال رو از تلویزیون ترکیه و صدالبته با نگاه تمسخرآمیز نگاه میکنیم. خودکارشناسان و اساتید تاریخ ترکیه هم این سریال رو کاری تجاری در جهت تبلیغ البسه و زیورآلات زنانه عنوان میکنن و در خود سریال همواره از انحرافات تاریخی اون نقد می کنن. جدای از بحث این سریال ،ترکهای عثمانی همیشه عقده بزرگی از ایرانیها دارند. اونا همیشه میخوان برتری خودشون رو به رخ ایرانی ها بکشن. ما آذریهای ایران بزرگ همواره از پدرانمان در مورد ایران پرستی و تاریخ بزرگ اون شنیده ایم و همواره در مواقع بحران هم ثابت کردیم که شرق تا غرب و شمال تا جنوب این کشور قطعه ای از وجود ماست. هیچ قومی به اندازه ما وابسته ایران و ایرانیتش نیست. دوستان تاریخ نه بوسیله صداو سیما و نه بوسیله سینما و رسانه تبلیغ نمیشه. این ما هستیم که همواره باید به ایرانیت خودمون افتخار کنیم و به کودکان خود بیاموزیم که فارس و کرد و لر و بلوچ و عرب و ترکمن و گیلکی و مازنی همه یک خانواده اند. من میدونم که برخی از همزبانان ما ادعای تجزیه طلبی دارند. ما ایرانیها از زمان انوشیروان همواره مالیخولیای برترین قوم دنیا رو توذهنمون پرورش دادیم. بدون اینکه ذره ای در عمل به رشد فرهنگی و توسعه قومی خودمون فکر کنیم. خود ترکیه ایها، اعراب، اکراد عراقی، آذریهای آذربایجان،همشون میدونن که ما چه کسانی هستی و دردرون خود با وجود عقده ای که دارن همیشه ه دیده احترام به ملت ایران نگاه می کنن. ما هیچ وقت در تاریخ ویرانگر و متجاوز نبودیم و نخواهیم بود. ما ایرانیها نه با حریم سلطان بلکه با آتش ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ درجه هم فرهنگمون ذوب نمیشه.

    • زهرا:

      اقای مهدی سلام
      خیلی جواب زیبایی دادی، واقعا دستت درد نکنه
      امیدوارم روزی برسه که ما هم بتونیم فرهنگ و تاریخ اصیل ایرانی را جدای از عرب هابه تصویر بکشانیم. خدا به این ملت مظلوم کمک کنه
      با ارزوی سرافرازی ایران عزیز

    • آرمان ؛ اورمیه:

      همشهری ؛ کجا با دیده احترام به ایرانیا نگاه میکنن ؛
      وجدانا تعداد ایرانیانی که بدون داشتن مشکل سیاسی در ترکیه زندگی میکنن یا درس میخونن اصلا قابل مقایسه هست با تعداد ترکیه هایی که در ایران هستند ؟ تو ترکیه فقط وفقط و فقط به قیمت بنزین و کلا انرژی ایران حسرت میخورن ولاغیر ؛ خواهش میکنم بخاطر حس بیگانه پرستی یا همون وطن پرستی قوندارمای فارسی دروغ نگو ؛ خواهش میکنم

    • حسين:

      زنده باشی مهدی جان
      به صحبت های پوشالی کسی که خود را آرمان معرفی کرده هم توجه نکن
      معلومه از کجا داره تامین میشه

  27. سحرمحمدی:

    خداییش فیلمهابرای سرگرمیه جالبم هست.فقط بایدجنبه داشت

  28. خرم سلطان:

    اگه با حریم سلطان مخالفید…

  29. ناشناس:

    ما فقط بلدید خودتون از ترکها مخ بکنید یا فیلمهایی بسازید که ترکها رفتگر شون هستن با این کارهاتون هم ایران رااز بین بردید وهم تاریخ را وهم اختلاف در مملکت انداختید ببین دیگران چه میکنن .این بی عرضگی صداوسیما است که صداوسیما را وسیله نفاق قرار داده
    ترکیه با اون فیلماش حتی اروپا را مجذوب خود کرده

  30. آریو برزن:

    حریم سلطان یک فیلم بسیار قشنگ ودیدنی هست من آریو برزن هستم و۱۰ سالم کسایی کنمی دونند بدونند که حریم سلطان تا ۲سال دیگ ادامه دارد داخل شبکه جم گفت که حریم سلطان تا ۲ سال دیگه ادامه دارد آریو برزن رستم زاد

  31. مریم:

    سلام من با دیدین این سریال مخالف نیستم خب ان زمان جنگ بوده و خود ایران هم اگه پادشاه قدرتمندی داشت میتونست عکس این قضیه پیش بیاد و اونه به ترکیه حمله کنن که اگه این اتفاق میفتاد ما هم مپل ترکیه ها که به این تاریخشون مینازن ما هم بنازیم همانطئر که از پیروزی در مقابل عراق میبالیم خب اینها تواناییشو داشتن فیلم ساختن ما هم اگه میتونیم از دوران نادرشاه و صفویه و دوران پر افتخار تاریخیمون بسازیم و بیننده جذب کنیم به همین راحتی.

  32. m:

    kamelan charand bod

  33. سونیا:

    برو بابا یه تفریح بیشتر نداریم اونمسریال دیدنه خداروشکر ندیدی تا حالا اگه میدیدی ۱۰۰۰۰۰۰تا مود دیگه ام مینوشتی برو دنبال کارت تویی که این چرندیاتو مینویسی خدت سریالو ۱۰۰بار سریالو جوییدیییییی

  34. رویا:

    تاریخ گواه است وبس

  35. حمید:

    متاسفانه رسانه های داخلی هیچ جذابیتی ندارند.این در حالیست که برنامه های ماهواره ای هم از جذابیت و هم سر گرمی بالایی برخوردار هستند.

  36. حامد:

    برای کسایی متاسفم که تعصب ترکی دارن نه ایرانی.کسایی که این فیلم مزخرف ضد ایرانی رو نگا میکنن و بدون آگاهی سنگ سلیمانو به سینه میزنن.از همه تبعیضا و همه مظلومیتا و محرومیتای سرزمینم دلم میگیره.مردمی که همیشه زیردست و بازیچه بودن همیشه بی سواد و بیخبر از همه چی.خواهشا دیگه بازیچه ترکا نشین

    • حسين:

      چقدر باهات موافقم حامد عزیز
      شخصیت سلیمان در این سریال،با شخصیت واقعی سلطان سلیمان عثمانی متفاوت است
      اگر هم وطنان آذری ما بدانند که عثمانی ها چه جنایاتی در تبریز و نخجوان مرتکب شده اند،دیگر این سریال را تماشا نخواهند کرد

      بیچاره شاه عباس کبیر که چگونه در یک حمله ی هوشمندانه(در سال ۱۶۰۶ میلادی)تبریز،ارمنستان،گرجستان،کردستان و … را از چنگ ترکان جنایتکار عثمانی در آورد و بزرگترین شکست را به آنها داد

      بیچاره شاه تهماسب ما که با ارتش ایران اینقدر جلوی لشکر کشی های این مردک هوسران را گرفتند
      اما حالا فرزندان آذری ایران تن شاه عباس کبیر را در گور می لرزانند

  37. محمد اندیمشکی:

    من یکی از طرفداران و بینندگان پر و پا قرص این سریالم ولی منکر این نمیشم که سازندگان این سریال جاهایی تاریخ رو تحریف کرده و درش دست برده اند ولی تقریبا کلیات تاریخی فیلم حفظ شده.(از قدیم هم گفته اند تاریخ را ملت پیروز مینویسد).
    فقط افسوس میخورم که چرا در زمان سلطان سلیمان پادشاه ایران شاه طهماسب بود.تصور کنید بجای این باصطلاح پادشاه،دلاوران و شجاعمردان و دلیرانی مثل کوروش کبیر یا خشایارشا یا نادر شاه افشار و یا حتی لطفعلی خان زند شاه ایران بودند،اونوقت آیا میدیدیم سلیمان عثمانی جرأت میکرد به خاک عزیز ما حتی نظر چپ بکنه چه برسه ۳ بار به ایران حمله بکنه و حتی آنزمان ادعا کنه در دنیا فقط یک امپراطوری و سلطان است آنهم عثمانی و سلطان سلیمان!!!
    بامید روزی که شاهد نمایش جهانی آثاری با محتوای پادشاهان افتخار آفرین و تمدن پرور ایرانی باشیم نه بوالهوسان زنباره،فاسد و خونریزی که در توهم بودند و خودشان را سلطان و ارباب دنیا میپنداشتند.

    • mina:

      سیحدیر گوراخ سنده کوروشی وجود خارجی داشته توهم زدی؟بدبختها نه فرهنگی دارین نه تمدن اما یه زمانی چند ملیون سال پیش ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ سال پیش با فرهنگ بودین الان که باید تو فضا زندگی میکردین با اون اوصاف قدیم جمع کنین با با توهم زده ها

      • سهند:

        غیرتین قوربانی خوشوم گلدی مینا خانوم بونلار گدجک ثریاااااااااااا.خخخخخخخخخخ

  38. هادی:

    دلایلی که در این مطالب نام برده شد هیچ کدام منطقی نبودند یعنی چه که( مسئله «اقتصاد» مهم است تبلیغ برای سرمایه‌گذاری در ترکیه) هر کشوری، تاکید می کنم هر کشوری،هدفش از تولید و عرضه محصولات فرهنگی سرازیر شدن منابع اقتصادی و بهبود صنعت توریسم می باشد و خیلی بی خردانه خواهد بود اگر فکر کنیم که چون کشور خودمان در این مورد نا توان است کشور های دیگر هم نباید چنین کاری کنند.در ضمن این دلیلی که آورده شد.منظورش خرید حق پخش یک سریال توسط یک کشور است که تا به حال حق پخش این سریال توسط کشور ما خریداری نشده و هر کسی هم این سریال را دیده از طریق ماهواره بوده.دلایل دیگری هم که نام برده شد هر کدام به نوعی قابل رد کردن است.در مورد دلیل سوم هم ذکر یک نکته را خالی از لطف نمی بینم.اگر اینطور که می گویید و حال ما با دیدن این سریال بد می شود چرا سریال هایی در کشور ما پخش می شود که واقعا خشونت در آن ها موج می زند(مانند سریال جومونگ ،امپراطوری باد ها و … تعداد بسیار زیادی که می شود از آن ها نام برد.همچنین وقتی کشوری مانند کره که اصلا در طول تاریخ امپراطوری از آن ها وجود نداشته و همواره تحت سیطره چین زندگی کرده وچندین سریال از تاریخ جعلی خود ساخته و روانه بازار کرده اند و مسئولین صدا سیما نیز با خشنودی حق پخش آن ها را خریداری کرده و چندین و چند بار از شبکه های مختلف سیما پخش می کنند چرا هیچ کس سراغ تاریخ دان ها نرفته و ادعای ناسونالیستی نمی کند.حتی بازیگر آن سریال به ایران دعوت می شود و ملت برای دیدن او در فرودگاه سر ودست می شکنند و گروهی از ایران برای ساخت مستندی به نام موج کره ای راهی کشور کره می شوند .چرا هیچ وقت این مسائل مطرح نمی شوند ؟چرا برای آن دلیل نمی آورید در حالیکه امپراطوری عثمانی یکی از چندین امپراطوری بزرگ طول تاریخ بوده که بارها حکومت روم شرقی(بیزانس) را از مرز های خود عقب رانده و امپراطوری بوده است که در طول تاریخ و در طی جنگ های صلیبی بار ها مسیحیان را از اورشلیم بیرون رانده و سردار دلاوری همچون صلاح الدین ایوبی از این امپراطوری سر بر آورده است.لطفا اگر دلیل می آورید لطفا به شعور مردم توهین نکنید.دلایلی که آورده اید حتی کودکان پیش دبستانی را هم قانع نمی کند .

    • artemis:

      فقط میگم ک متاسفم ک تو بچه پیش دبستانی ب جای نقاشی کردن میای نت.خاله جون اینجا جای تو نیستD;

  39. mary:

    به جای این انتقادا تشویق کنید که ایرانم بتونه یه سریال درباره کورش بزرگ و زمان هخامنشیان بسازه که ایران واقعی معرفی بشه. شاید ایران هم بتونه یع تبلیغ مثبت داشته باشه و این چهر ه ی بدی که برای خیلی ها تداعی میشه از بین بره

    • artemis:

      ب خدا این آرزوی منه )))))):

      • annanatasha:

        نفس تو از جای گرم بلند میشه ایرانم بتونه یه سریال درباره کورش بزرگ زمان هخامنشیان بسازه ههههههه کاری که شاه سابق در شیراز کرد با برگزاری جشنهای دوهزار و پانصد ساله که باعث مسخره کردن خارجی ه ا البته ترس از شاه سابق هم شد که به ضررش تمام شد maryای کاش شاه هم یک مشاوری مثل تو داشت که به جای این جشن های دوهزدار وپانصد ساله سریال کورش را می ساخت اینا فقط سریالهای چرندی مثل مختار اشغال می سازند که جز ادم کشی کار دیگری بلد نبود انتقام مختار از شهدای کربلا خیلی بد نشان داده شد ایروونی ها بلد نیستند سریال بسازند ایروونی ها بلد نیستند فیلم بسازند برید مصاحبه استاد محمد متوسلانی در روزنامه جوان را بخوانید که چقدر از فیلم های ایرانی جدید انتقاد کرده است

  40. منتظر:

    به حمد خدا از ۱۹ دی تا الان عده ی زیادی به هم بد بین شدند,فحش دادند,بدوبیراه گفتند,انگیزه های زیادی برای کشت وکشتار فراهم شد,حس نژاد پرستی در بین دوستان تقویت شد و….!دوستان چه نتیجه ای گرفتید خدا وکیلی دیدید یه فیلم یا هرچی چه قدر میتونه بین یه کشور اختلاف بندازه بچه ها ازین به بعد مواظب باشید همه ما یکی هستیم نژاد بهانهس اصل شرافته شرافت… اگه امروز این فیلما رو میسازن دشمن یادگرفته از چه راهی وارد شه وضربه بزنه. دوستار همتون

  41. هه...:

    سریال مزخرف…مثه همه ی برنامه های جم..
    موضوع صفر…
    فقط اسم مینویسن …شخصیت هارو بهم وصل میکن…
    این با اون میره زیر پتو..
    ترکا هم اینجوری میخوان بگن بعله ما اروپایی شدیم..

  42. بهراد:

    کاملا با متن شما موافقم.بگذریم از اینکه به دلایل روانشناختی که بحثش طولانیه بعضی ها همیشه عادت به ابراز خود به صورت مخالف هستن.این کانال وقت و اعصاب و به طبع اون خیلی چیزای خانواده ایرانی رو داره ازش میگیره.به هر حال ما جهان سومیم و از ویژگی های کشور جهان سوم این هست که همیشه ملت ساده آن کشور بازیچه ملل دیگر و یا رئوس مملکت خودشون قرار میگیرن.
    حالا هی بیوفتید به جون هم بجای ابراز وجود برید این وقتتون رو مطالعه کنید که متوسط مطالعه توی کشورمون: ۲ دقیقه (بدون زمان خواندن قرآن، مفاتیح و روزنامه) این نباشه!

  43. sadegh:

    واقعا مردم ایران بی رگ . بی عرضه وبی غیرت. اگه مردم ایران غیرت داشتند تاالان شبکه جم رابرداشته بودند.یکی نیست بگه مگه ما خودمون سینما نداریم بجایی اینکه این همه پول مفت به یک سریال بدردنخوربدیم بیایم به سینمای کشورخودمون کمک کنیم تا فیلم های بهتری بسازنند .

  44. هادی:

    یکی نیست به اینا بگه که پول باکو و ترک خوب زیر زبونشون مزه کرده …متاسفانه حافظه تاریخی ملت ما خیلی پایینه . باید از خود شاه عباس و شاه اسماعیل بپرسن که چرا با ترکهای عثمانی اونقدر جنگیدن ! شهریار عزیز میگه : تکلم به لهجه ملت نیارد بهر کس – ملتی با یک زبان کمتر به یاد آرد زمان . متاسفانه از ماست که بر ماست و اینو انگلیسی ها زودتر از ما فهمیدند . قبلا نون انگلیس و میخوردن حالا لیر ترکیه و منات باکو رو … من مشهدیم اما آذربایجان نیز مانند خراسان پاره ی تن من هست … مادر نزاید بزاریم کسی اونو از ایران جدا کنه … \پاینده ایران

    • گلاره:

      ایوا… هستم باهات درود بر غیرت بچه شیعه ایرانی

  45. فرزاد:

    وقتی در تلویزیون خودمون از فیلم های تاریخی ایران خبری نباشه نتیجش همین میشه دیگه، همش تاریخ اعراب نشون میدن!!!

    • گلاره:

      چقدرهزینه کردندتااختلاف قومی وقبیله ای بین جوونای ما بندازند اونا رو ملعبه دست خودشون کنند ومتاسفانه چقدر موفق شدند وای بازیچه نشید شما رو بخدا

    • artemis:

      با اینکه دل خوشی از این فیلم ندارم ولی با نظرت موافقم

  46. علیرضا:

    میخواستم بدونم این فیلما یا اصلن ماهواره نبینیم بیام شبکه های ملی رو ببینیم که همه درحال صحبت با شیخ ها هستن آره؟

  47. تاران:

    چرا این موضوع را این قدر بزرگ کرده اید .؟؟؟ تمام سریال های کشور ترکیه روی اعصاب است .!!! از نظر من ، به خاطر اختلاف فرهنگی میباشد . و دوم اینکه سریال ترکی را با سریال های امریکایی مقایسه کردن ، کمی دور از انصاف است . و سوم اینکه اگه بخواهیم درجه بندی کنیم ، جدا از محتوا در کشور خودمون سریال های تاریخی بهتر میسازند .
    و من خواهش میکنم به این سریال فقط به عنوان یک سریال نگاه کنید و نه بیشتر . و این قدر مردم ایران را ضعیف جلوه ندهید .که با دیدن یک سریال چنان تحت تاثیر قرار میگیرند که روی اعصاب و روان انها تاثیر دارد .
    اتفاقا اگه بخواهیم آن را از نظر شخصیت پردازی تحلیل کنیم . شاه عثمانی را بسیار ضعیف و سست عنصر نشان داده است و ……

    • artemis:

      دوست عزیز انسان ایرانی و غیر ایرانی نداره من خودم یه ایرانی پرست سفت و سختم ولی خواهشا اینقدر نژاد پرستانه نحرف این انتقادا هم کاملا درست و علمین یکم بهشون فکر کنی متوجه این موضوع میشی.
      ما خودمون از وقتی این سریال رو ندیدیم خیلی آروم تریم به هرحال انسان روح و عاطفه داره و این چیزا روش تاثیر میزاره. پس چرا ب جای چیزای اعضاب خورد کنی مثل این نریم کمدی های جالب ببینیم چ ایرانی چ خارجی.حیفه ک ب جای داد و گریه و حرض خوردن بخندیم؟ ن خدایی حیفه؟

  48. امید:

    فقط انتقاد میکنید از این فیلمها بجاش سینما داغون ایرانو درست کنید که بی روح با موضوعهای تکراری و قدیمی

    • artemis:

      انتقاد خوبه البته انتقادی ک عادلانه و علمی باشه و چیز جدیدی ب آدم آموزش بده

  49. پویا:

    من در تعجبم از اینکه وقتی کشور هایی که قبولشان نداریم ودشمن صدایشان میکنیم روزی را در جهان ثبت میکنند وبه ان ارزش قایلند که کوروش نام دارد (۷ ابان) که ما حتی در رسانه هایمان اسمش را هم نمیاوریم وقتی منشور او را سر در سازمان حقوق بشر میبینیم وما سر در دادگستری هایمان هم نمیبینیم وقتی تاریخ تمدن کشور مان را از کتاب کودکانمان حذف میکنیم وقتی از نادر شاه وپادشاهانی که برای یکپارچه کردن کشورمان و خارج کردن از دست اقوام اجنبی شجاعتها از خود نشان دادند حتی یک فیلم نمیسازیم

    • مهدی:

      تو چه قدر حوصله داری

      • artemis:

        چرا اینجوری میگی؟ یکم فکر نداری؟
        من با پویا جان کاملا موافقم این تمدن ما کجا رفته پس؟ چرا مردممون اینقدر بیخیال شدن؟چرا؟:(

      • نام شما...:

        توچقدرسیب زمینی بی رگی

    • ایراندخت:

      نادر شاه اسطوره ی توئه؟ اگه اینطوره خواهش می کنم وقتی راجع به چیزی مطالعه نکردی و اطلاعات کاف نداری نظر نده.کتاب “تاریخ اجتماعی ایران در عصر افشاریه” از “دکتر رضا شعبانی” رو بخون.قسمت هایی از این کتاب:
      “نادر در هویزه قتل عام کرد و سه روز مردم شهر را به سربازان خود بخشید…” یا “نادر مردم شوشتر را به سربازان خود بخشید تا سه روز هر چه می خواهند بکنند” یا “نادر در کرمان جماعت زیادی را کشته یا کور کرده است تنها بدین دلیل که پول کافی برای پرداخت مالیات های سنگینی که بر آنها بسته شده نداشته اند”
      چرا باید در مورد چنین آدم وحشی ای که حتی به پسرش رحم نکرد و کورش کرد فیلم بسازیم؟ لطفا وقتی اطلاعات ندارید اظهار فضل نکنید

      • مهدي:

        خانوم ایراندخت سعی کن هیچوقت هویت ایرانیتو از یاد مبری ما خیلی اسطوره داریم که به انها بنازیم سلطان سلیمان یک ادم کش بود که برای ترویج اسلام دست به جنایت های بسیار زد و مردم میشینن این سریال های مزخرف و میبینند که بر پایه شهوت ایران یعنی کوروش بابک خرمدین ابومسلم خراسانی ستارخان باقرخان ایران مختار نیست

      • سعید:

        شما بهتره اسمتونو بزارین عرب دخت

    • abi:

      ای گفتی .با غیرت .

    • سعید:

      با این که اصلا دلم نمی خواد ولی نمی دونم چرا با تک تک حرفای پوریا موافقم

    • مفرد مؤنث:

      من تبریک میگم به دشمنان…
      به هدفشون رسیدن…
      وای خدا…
      با چه منطقی این حرفها رو زدید خدا میدونه…

    • اا:

      پویا درست میگه.. اخه این چه وضعشه؟

  50. یاسر:

    ۱-باید دید چرا یک ایرانی دوست داره بره یه کشور دیگه زندگی کنه؟
    ۲-چرا ما به فیلمهای مثلا ترکیه علاقمند هستیم؟
    ۳-مگه این کشور تاریخ نداره؟
    ۴-مگه زمانی که عربها حمله کردند ما ایرانیها رو مورد نوازش قرار دادند
    با جواب دادن به این سوالها میشه فهمید چرا مردم از تلویزیون ملی خودشون متنفرند منم اگه پول داشتم میرفتم افغانستان زندگی میکردم چون اونجا هم بهتر از ایرانه چه برسه به ترکیه

  51. armin:

    من هر شب این فیلم وکوزی گونی رو میدیدم خدا نگذره از کسی که پارازیت انداخت و دیگه قطع شده

    مجبورم از نت دانلود کنم و بشینم ببینم

    دست سازندگان فیلم درد نکنه .

  52. سارا:

    به نظرمن فیلم های ترکی قشنگ ترند تا ایرانی………. عاشقتم خرم

  53. سمانه:

    چرا وقتی کم میارید بهانه الکی میارید و دروغ درست میکنید این سریالو نبینیم بشینیم سریالهای بیخودی رسانه ملی رو ببینیم

  54. مریم:

    لابد باید بشینیم دروغای سیمای میلی رو گوش کنیم و ببینیم

  55. ملیسا جون:

    آقای به اسصللاح محترم افشین خان اگه عربابا امام حسین دشمن بودن با این که خودشم عربه حداقل وفتی خاکش کردن کاری بش نداشتن ولی فارسا چشونه که امام رضا رو حتی پس از شهید کردن و به خاک شپردنش هم دست بردار نبودن وچند بار منفجر کردن واقعا خجالت داره

    • ایرانی:

      ببخشید ملیسا جون کی گفته عربا وقتی امام حسین رو کشتن دیگه با حرمش کاری نداشتن اینو بدون عربا چند بار حرم امام حسین رو شخم زدن و این گنبدو بارگاهی رو که میبینی تمومش رو ایرانی ها ساختن برای اطلاع تمام فولاد های کف حرم رو تو شهرک امیرکبیر اصفهان ساختن

  56. پگاه:

    با سلام من عاشق فیلمای ترکیه هستم چون یه ترکم زبونشونو میفهمم اولا یعنی ۶ سال پیش سخت بود از حرفاشئن سر در بیاری اما هرچه بیشتر میبینی بیشتر میفهمی کانای شو تی وی استار تی وی آ تی وی فوکس یا کانال د بهترین فیلمارو مسابقه مسابقه هارو میزاره منکه اصلا خسته نمیشم پای ماهواره نشستن تلوزیون ایران فقط سال تحویل روشنه تو خونه ما .مسابقه کلید ایران بر گرفته مسابقه کانال د هستش .ازین که یه ترک ایرانیم افتخار میکنم از اینجام روز سونای رو به آذری ترکا تبریک میگم۳۱ شهریور روز عشق ما آذربایجانی ها

    • هاکان قشقایی ـ فیروزآباد:

      iyi günler pegah.benda qashqai türkundanam ve siz azarilara salam söyliyorum. bende iki ay türkiye kanalrarona izladim ve şimdi hepsini anliyorum omutvarum türkler hepsi her yerdadirler sağ olaler ve beş yil dan sonra tüm türkler barabar europa gibi ilerlemeya sahip olalar_hoşça kal

  57. zahra:

    اگه عرضه دارین به جای این همه سفسطه و حرفهای بی منطق یه فیلمی میساختین که میتونست هقلا یک هزارم این فیلمها بیننده داشته باشه.خوب میدونین علت رفتن مردم از این مملکت فیلم نیست…

  58. مهدی:

    باید بگم اگه عرضه داشته باشن و یکاری کنن یا بهتره بگم یه فیلمی بسازن که کسی اون فیلمارو نگا نکنه چرا باید بریم فیلمایی که ایرانی نیست و ببینیم؟ مثه این میمونه که یه بچه تو کلاس نمره کم بگیره وقتی هم که همکلاسیش نمرش خوب میشه بگه نه اون تقلب کرده
    خو لامصب تو اگه عرضه داری بهتر از اون و بساز تا ما به فیلما شوما نیگا کنیم والا

  59. پیمان صیرفی:

    اصلاً عنوان این مطلب مغرضانه است و نشان می دهد که نویسنده آن یا مریض است یا اینکه پول می گیرد تا چرند بنویسد؛ وگر نه باید می نوشت: چرا «حریم سلطان» این همه علاقه مند دارد؟! بعد به علل (خوب و بد) جاذبه این سریال می پرداخت.

  60. رضا اسفندیاری:

    انصافا و واقعا و حقیقتاتماشای حضور کنیزکان ایرانی در دربار سلطان قدرقدرت ترک لذت‌بخش است

    • گلاره:

      خب اشکالی نداره تو که غیرتنداری ناموستو بفرست براشوننقش کنیزک بازیکنند تا بقیه لذت ببرند

  61. منییزه:

    بنظر من باید این فیلم را دید ولی با چه بیتشی خود دولت ترکیه به این فیلم انتقاد کرده است خوب نشان میدهد اسلام یعنی چه زن وبرده داری و اندوخت ثروت مردم در لوای اسلام و الله کشتار بی امان که الان در کشور ما هم مست با این خصوصیات کی به عثمانی علاقه پیدا میکند و کثافت در هر وجبس است باید چشمها باز و گوشها شنوا باشند اگر این سریان از ناگواه پرده بر میدارد واجب به دیدن ان است

  62. tahere:

    ببینید من واقعا نمیدونم به شما چی بگم من خودم یه نوجون ۱۷ساله هستم وفقط به خاطر کنکور از دیدن خرم دست کشیدم واز بابت این مسئله بسیار متاسفمبعد از کنکور اگه تونستم سی دی شو تهییه میکنم و نگاه میکنم
    فکر میکنید چرا ما ایرانیا به سوی ماهواره کشیده میشیم؟اخه خودت ببین شبکه تماشا سریالایی رو پخش میکنه که من خودو دویست بار دیدم شبکه ۳که اصن گفتن نداره همون بچه هاهم منظورم پویاست داره برنامه کودکایی رو پخش میکنه که مادرم زمان بچگیش نگاه میکرده !!!این کجا برای بچه جذابه؟ از یه طرف میگید ارم خارجی برای مدارس نخرین از یه طرف دیگه شبکه پویا داره ۲۴ساعت کارتونای خارجی پخش میکنه چرا؟چون ما در حوضه سینما -فیلم -سریال ضعیفیم اینو باید قبول کنیم ما اصلا نمیتونیم سریالی به زیبایی خرم بسازیم اول یه نگاهی به درصد ببیننده های شبکه های خودتون بندازین بعد بیاین نقد کنین!!

    • Hamvatan:

      چه عجب یکی فهمید

  63. نریمان:

    هموطن عزیزم آقا رضا ، بسیار شیوا نوشتند ، تا کی با انکار ، نفی ، برچسب میشود عمل نمود ، نتیجه چه شده ؟ بهتر شد ، نه خیر هر روز و در هر نسل که سعی شده مفاخر ایرانی از حافظه ها پاک شود ، بی هویتی آشکار میشود و تمایل به دیگر فرهنگها ، آخر کدام کشور را سراغ دارید که به هیچ وجه از بزرگان سرزمین خود به واسطه مسایل سیاسی و یا مذهبی یاد نکند و حتی ممنوع و جرم باشد .
    واقعا تمام سریالهای جم مورد توجه ایرانیها هست و متاسفانه شاهد هستم اینگونه نفوذ فرهنگ دیگران را به سرزمین ۳۰۰۰ سال تمدن که جهان مدیون اوست .
    باید خودمان را اصلاح کنیم و تعصب و لجبازی را کنار بگذاریم

    • علی:

      اگه ما هم عرزه داشتیم از مثلا کوروش یا خشایارشاه یه سریال ولو غیر تاریخی میساختیم کمی هم عاشقانش میکردیم ولی همین اختیار رو هم نداریم.سیستمدارای غریب پرست مجوزشو نمیدن

      • مرتضی:

        ببخشید منظورتون از ما شامل خودتون هم هست دیگه؟! آخه خود شما و نیز من و هر وطن دوست دیگه ای، که این حرف رو بزنه خودش هم باید بگه چه کاری واسه رفع این مشکلات تو مملکتش کرده و میکنه، اگه نه تکلیفش معلومه…!اون سیاستمدارهای غرب پرست هم یه روزی مث من و شما ینی تو جایگاهی که ما هستیم بودن.

  64. hgh:

    اینو کدوم احمقی نوشته؟

  65. ایرانی:

    باید به دنبال این بود که چرا مردم ما اینقدر به این سریال توجه می کنند؟
    جواب : خیلی ساده است، سریال ها و برنامه های پخش شده از صداسیما رو در این چند ساله ی اخیر با این سریال مقایسه کنید، مثل مقایسه آیس پکه با سیرابی !

  66. امير حسين پرنيايي:

    دوستت دارم ســــــــــــــــــــلیـــــــــــمان

  67. طلا:

    این مسئله فقط در مورد ترکها صدق نمی کنه… عربها بیشترین ضربه رو در طول تاریخ به ایرانیان زدن ولی ایرانیها بیشترین زائر رو به کربلا می فرستند و بیشترین سرمایه گذاری را در دبی دارند و حتی خاک کف رودخانه ی کارون را به امارات می فروشند برای جزیره سازی…. ضمن اینکه باید جنگ هشت ساله ی ما و عربها رو هم اضافه کنیم که همین چندی پیش اتفاق افتاد و هنوز اثرات آن از بین نرفته… ولی در کمال ناباوری بیشترین کمک رو به عربها می کنیم و خروارها طلا برای ضریح همان کسانی می فرستیم که به ایران حمله کردن و اجداد ما را کشتند و مادران ما را به کنیزی برند…

  68. امیر:

    من که اصلا از محتوای این فیلم خوشم نمیاد فقط یاد گرفتن فیلم هایشان را طولانی کنن

  69. h nad:

    از سریالهای ایرانی بهتر است در ضمن من روانشناسم اثر منفی در سریالهای ایرانی بیشتر دیده میشودتا ترکی مشکل کشور ما این است که واقعیت را همیشه زیر پا میگذاریم من مشهدی هستم در مشهد باور کنید بالای ۸۰ درصد این سریال را نگاه میکنند .درکشوری که فیلم اخراجی ها رتبه اول فروش در گیشه را دارد شما چه انتظاری دارید ؟ پدر بزرگ دوستم در سن ۸۸ سالگی به خاطراین سریال ماهواره خرید .والله دیگه زمان آن رسیده است که دنبال ریشه خطایمان باشیم وبه شعور مردم توهین نکنیم. قربون شما

  70. Lover Man:

    ببخشید می تونم این رو کپی کنم؟

  71. Afshin:

    واقعا متاسفام از طرز فکر ناسیونالیستی شما آیا ایران فقط با شما فارسها ختم میشود که ترک را بد میکنید . مثلا ترکهاآمدند به خاک ایران تجاوز کردند و از ما کنیز بردند.مرد حسابی این چه حرفیه که داری میزنی عربها ننه .مادر.خواهر برات نزاشتند اونوقت اونها را سرمشق و اولگوی خود قرار میدید؟ جدای از امامان که بهت بر نخوره پس چرا بعداز جنگ باعراق سنگشونو به سینه میزنید و برادرم برادرم میگید شما فارسها لیاقت هیچی را ندارید و اونی را هم که دارید بلاخره روزی از دست خواهید دادو تاسف باز گرداندن همین ترکهای خودمان به طرف خودتان خواهید شد.ترکها چون ترک بودند و میخواستند خاکشون یکپارچه بشه بهطرف ایران نه بلکه دولت صفوی لشکر میکشیدندو متاسفانه شاه اسماعیل استراتژی مذهب را راه انداخت تا ترکهای آذربایجان با ترکهای عثمانی به این شکل از هم جدا شوند ودیگر هیچ وقت بطرف ترک سنی مذهب گرایش نداشته باشند.پس تو اول اونهایی که خواهر مادرهای مارا …اونهارا از کله ات بیرون کن بعد بیا بحث کنیم

    • یک دوست:

      با درود فراوان به شما
      دوست عزیز ابتدا لازم است بدانید که ادب در گفتار شما نشان دهنده ی شخصیت شماست ، پس با ادب سخن بگویید.
      من نمی خواهم از عرب ها و یا شما جانبداری کنم ولی باید بدانید
      هر انسانی به سرزمینی که در آن به دنیا آمده و به آن تعلق دارد عشق می ورزد.
      سرزمین ایران سرزمینی است از نژاد های مختلف که همه ایرانی هستند پس فارس و ترک و لر و کرد و….. ندارد همه با هم ایران بزرگ را تشکیل می دهیم و شما حق توهین به ایران را ندارید که می گویید فارس ها …. ، که در حقیقت به خود توهین می کنید.
      دوست عزیزم در نزد بسیاری از ایرانیان نژاد و رنگ و …ارزش نیست که در فرهنگ ما ایرانیان فراوان به آن اشاره شده.
      باشد روزی برسد که همه اندیشه پاک فرهنگ ایرانی را داشته و از آن بهره ببریم.

      • نریمان:

        کاملا با نظر شما موافقم در ضمن انسان فارغ از هر دین و مسلک و نژاد ، ارزشمند است و قابل احترام ، پارس ، ترک ، لر ، کرد ، گیل و سامی و … با هم یک ایران هستیم .

    • بينام:

      چرت نگو لطفا

      • بينام:

        منظورم با افشینه

  72. نیلوفر:

    من خرم و خیلی دوست دارم البته بیشتر خودش و قیافش و کاری به شخصیتش توی فیلم ندارم چون هم مثبته هم منفی مثل خیلی از ادما حتی خودم!!!!

    • نیلگون فر:

      منم از آدمای دو شخصیتی که حتی خودشونم نمیشناسن بدم میاد…..خودتو درست کن نیلو

  73. رضا:

    بجای اینهمه انتقاد که در نهایت تاثیری هم نخواهد داشت به فکر تولید ایدههای قوی وجایگزین برای اموزش و سرگرمی مردم وجلب توجه انان باشید فکر نکنم در هیچ کجای دنیا روشی مانند روش شما برای کنترل افکار مردم اعمال شود با این همه منابع دینی فاخر برای ساخت فیلم هنوز درگیر ایراد از دیگران هستیم ایا مگر ما خودمان بهترین هستیم
    از اینکه مردم به یک سریال خارجی توجه میکنند ناراحت هستید ؟ خوب بهترش رابسازید از نقدم ناراحت نشوید من هم مثل شما به اعتقادات پایبندم و دلم میسوزد ولی این مطالب شما یعنی تسلیم و درماندگی . و این ازار دهنده است
    وقت خود راصرف یافتن ایدهها و استعدادهای ناب داخل مملکت کنید.

    • بهزاد:

      ببین کارت درسته

    • مرتضی:

      ببخشید تا حالا به نقش خودتون تو جمله تون که میگید “خب بهترش رو بسازید”، فکر کردید؟شما چه کرده اید؟

  74. فارس و کرد و لر و ترک همه برادر:

    هم وطنهای عزیز هر کجای دنیا باشیم بدونید اینقدر گذشته پرافتخاروباشکوهی داریم که واسه جدا کردن ما از هم این همه نقشه کشیده میشه که این حرفها رو به هم بزنیم با این جدالها دشمنانمون خوشحال میشن نمیشه هر نوشته ای رو مستند دونست نه در بحث مذهبی نه تاریخی فقط این رو خوب میدونم که میخوان ما رو به جون هم بندازن زرنگ باشید گول فیلمها و حرفهای مزخرفشون رو نخوریم ما هموطن هم هستیم عروسک خیمه شب بازیشون نباشیم

    • میثم:

      یک سریال مذخرف و بی محتوا

  75. آناتومروس:

    یاشاسین آزربایجان یاشاسین تورک….آذربایجان نه.آزربایجان یاشاسین آزربایجان یاشاسین تورک…مرگ بر پان فارس یاشاسین آزربایجان یاشاسین تورک…مرگ بر پان فارسیاشاسین آزربایجان یاشاسین تورک…مرگ بر پان فارسیاشاسین آزربایجان یاشاسین تورک…مرگ بر پان فارسیاشاسین آزربایجان یاشاسین تورک…مرگ بر پان فارسیاشاسین آزربایجان یاشاسین تورک…مرگ بر پان فارسیاشاسین آزربایجان یاشاسین تورک…مرگ بر پان فارسیاشاسین آزربایجان یاشاسین تورک…مرگ بر پان فارسیاشاسین آزربایجان یاشاسین تورک…مرگ بر پان فارسیاشاسین آزربایجان یاشاسین تورک…مرگ بر پان فارسیاشاسین آزربایجان یاشاسین تورک…مرگ بر پان فارسیاشاسین آزربایجان یاشاسین تورک…مرگ بر پان فارس

  76. خلیج فارس:

    خلیج فارس ایرونه همونی که میگن مال خومونه
    واقعا خودتون متوجه نشدین که ما ۱۰قرنه زیر زور زندگی میکنیم با خفت که همش زیر دست ترکا بودیم و چه بلاهایی سرمون اومد و کشور رو به بیگانگان دادیم الان بیشتر سران کشور ترکن که بلدم نیستن جلو تلویزیون صحبت کنند به تاریخ گذشته ی ایران نگاه کنین ببینید که در زمان کوروش چ بودیم و الان چی شدیم کی بودیم و الان چی شدیم؟
    پاینده باد ایران من فقط ایران!!!!!!!!!!!!!!

  77. شادي:

    یعنی اینقدر ما بدبخت بیچاره شدیم که میشینیم فیلمهای تاریخی گنگ ونامفهوم یه کشور دیگه را میبینیم؟؟!!موضوعش هر چی کی هست به ما چه؟نه واقعا به ما چه؟؟؟اگرم با فرهنگش میخوایم آشنا بشیم که خیلی به ضررشونه چون واقعا خیلی بافرهنگن!!!!!!!!!هه هه هه…اصلا این کشور با این همه مسائل داخلی خاله بازی چه جوری اداره میشه؟ااصلا وقت میکنن؟؟؟

  78. مهری ماه سلطان..:

    ازهمه چیزش ک بگذریم کاری به تاریخشم نداشته باشیم فیلم فیلم قشنگیه کارگردانی وبازی همه بازیگراش خدایی عالیه ازیه فیلم عالی چیزی کم نداره …بدیهاشوک میگین خوبیاش فراموش نشه لطفا…مقسییییی

  79. a:

    واقعامتاسفم…..

  80. هخامنشیان:

    هر چی حق باشه همونه.خواهشن انقدر تماه نباشید

  81. sobhan sepehr:

    in serial ha ba farhange khanevadegie ma tanaghoz dare be khoda.nemigam filme khareji negah nakonim etefaghan vase tabadole bazy farhangaye dorost kobe vali injoor filma ke toolani hastan be tor nakhaste roo farhango raftaro arzesh haye khanevade tasir mizare.

  82. فاطمه:

    از صحبتا معلومه که سریال واقعا تاثیر گذار بوده دولت مردا راست میگن شبکه های تلویزیونی خودمونو غنی کنن تا ماهم اینا رو نگاه نکنیم دلمون به یک مهران مدیری خوش بود که اونم سرشو زیر اب میکنن پس حقتونه که مردم برن دنبال حریم سلطان

  83. تیبا:

    هرجور فکر میکنم درکتون نمی کنم.اقتصاددان و جامعه شناس و روانشناس ومورخ وخدا وپیغمبر و دلیل آوردین که این سریال را نبینید.بعد آخرش اومدین بیوگرافی سلطلن وخرم وخدیجه وسیر تا پیاز سریال را تبلیغ کردین.واقعا IQ شما چنده؟ هدف واقعیتون از این جنجالها چیه؟ظاهرا شما هم از این راه درآمد دارید!!!!!

  84. نام شما...:

    آقا یا خانم ممتاز نیوز نمیخوای مطالبتو یه خورده عوض کنی مطالب قدیم رو برداری و اخبار جدید جاش بذاری اگه دوست داری؟؟؟؟؟!!!!!!!

  85. شیدا:

    این فیلم اصلا ارزش دیدن نداره

  86. بهار:

    دوستان من یک بهار دیگه ام تازه من حالم از این فیلم بهم می خوره

  87. فرناز:

    من کاری به نظر دوستان ندارم اما به اون شخصی که این مطلبو نوشته باید بگم که محتوای ۸۰درصد فیلم های ایرانی غم وغصه است برای مثال فیلم(مثلا)پرطرفدار مختارنامه که از قسمت اول تاقسمت اخر گریه دار بود یا اینکه نویسنده گفته عثمانی ها چندصده پیش به ایران حمله کردن وخیلی از ایرانی هارو کشتن خوبه که ما ۳۰ سال پیشو فراموش نکنیم که همین برادرهای عراقی عزیز چندهزارتا از جوون های مارو مثل گل پرپر کردن و الان مملکت ما داره چه جوری بهشون کمک میکنه

    • ناشناس:

      ای ول آفرین مرحبا مرحبا احسنت به شما

  88. magid:

    آقا یک کلام ختم کلام بیخیال
    من که خسته شدم دیگه

  89. alireza:

    man bache abodanam va esalatan arab hastam rastesho bekhayn man az daste shoma narahatam vaghti nazar midin feghad az aghvame loro torko kord va… harf mizanid b joz ghome arab zabun khuzestan b har hal harfe man in nist ma hame too y keshvar zendegi mikonim va yek dine vahed darim hamamun har ja k berim ba har zabuni k sohbat konim bazam irani hastim va delemun vase keshvaremun mitape,hich farghi ba ham nadarim…b salamati iraniha

    • یک ایرانی:

      ما همه از یک نژاد هستیم… نژاد پاک ایرانی
      فرقی هم نمیکنه ترک و کرد و لر و عرب و بلوچ و …
      زنده باد ایران و ایرانی

    • sobhan sepehr:

      alireza jan bahat movafegham…hame ye irani ha mohtaram hastan.

  90. سبحان سپهر:

    هرجارفتم مهمونی همه واس دیدنش سروکله میشکستن.من که خوشم نیومد ازسبک فیلمش….فقط عشق ممنوعه…اتفاقا تو شهرمون لقب منو گذاشتن (بشیر)

    • بهار22:

      شهرتون کجاست؟

      • سبحان سپهر:

        واسه چی!!!!!!!بهار خانوم بذار مبهم باشم.اگه آشنایی ببینه بشناسه زشته بخدا.معذرت

  91. بهار22:

    ای خدا اینارو ببین تورو خدا همشهری پرستی شده عادت بره ما رفته تو خونمون چه پارتی بازیهایی که به خاطر همشهری پرستی نمیشه تو این مملکت این اوج جاهلیته که ما نمیفهمیم که ما همه انسانیم برادر من خواهر من ممکنه مثلا اونی که چون همشهریترو دوسش داری یا کارشو هرجا چون همشهریته راه میندازی اخلاقیاتی بدتر از کسی داشته باشه که همشهریت نیست بیاید به انسانیت بودن هم بها بدیم نه به هم قبیله بودن هم توف به همشهری پرستیو توف به جماعت همشهری پرست.

  92. ایراندوست:

    چیزی که ازتاریخ بایددرس گرفت اونه که چقدرحکومتها تونستندمردم زمانشان رابه نسبت سایرملل سعادتمندوراضی کنند، چه مادی وچه معنوی.افوام فلات ایران به گفته تمام محققان درتمدن سازی ملل ازپیشگامان بوده وهستند.وقت میگم هستندچون فرهنگ چیزی نیست که یک روزه ساخته بشه ویک روزه هم نابودبشه.هرحکومت نالایقی هم که درطی دوران مختلف برایران مسلط بوده فقط رشداون راکندکرده وبی آبرویی برای خودش مونده.اینکه کشورهای همسایه مابطورتصعدی ازلحاظ اقتصادی دارن رشدمیکنن حرفی نیست.درهمین اربیل کنارخودمون کمترین ماشینهای مردم عادی پورشه ولندکروزه وداره به دوبی جدیدتبدیل میشه ولی همشون وقتی میپرسی ایران چطوره میگن بهشت!!ایناهمناهستندکه بیرون ماشین روکرم پولیش صورتی میزنن رنگ ماشین نپره .سال ماشینم روش بزرگ میچسپونن!خواهش میکنم بریدببینیدبعدقضاوت کنید.حیف این مملکت که بابی عرضگی مدیران داره به قهقرامیره

  93. محمد سلطان 14 ساله:

    من همیشه به خاطر درس پدرم به استامبول میرم و مریم اوزرلی رو میبینم یکم هم ترکی یاد گرفتم و اینو به همه میگم

  94. تکین:

    با سلام سریالها با اهداف اقتصادی ساخته می شوند مردم ایران دنبال سرگرمی وتفریحی هستند که ندارند ودر کشورهای همسایه دنبالش می گردند گرجستان آذربایجان ترکیه دبی و… یه نگاه به تبلیغات تورهای مسافربری بندازیداین بحثها بیخوده عثمانی ویران کردورفت نمی دونم چی شد چرا این همه روسها ایران راویران کردند کسی صداش درنمیاد دشمن اصلی ما روسها بودند خاکش راجدا کردند وهربلائی به سر ایران آوردند ترکیه تبلیغات میکنه برای فروش جنسش اونوقت اینهمه دشمن داره حسادت حدی داره واسه همین مغزتون از کار افتاده

  95. samar:

    برای سرگرمی میبینم حتی اگه این فیلم دروغی ساخته شده باشه من میبینم نبینم چیکار کنم اخبارو برای سومین بار ببینم .اها راستی چرا ایرانی ها دارن در مورد سلطان سلیمان فیلم میسازن؟؟؟؟

  96. negin:

    از نظرمن حریم سلطان یکی از بهترین فیلم های ترکیه شده که امیدوارم این فیلمو تا اخرش نشون بدن

  97. ناصر:

    قابل توجه نویسنده این مطلب : خوشحالم به اینکه توانستم این مطلب را بخوانم و بتوانم جوابی برای شما بنویسم در کل چهار گزینه ای که شما نوشته اید نباید این فیلم رو دید و دلایلی ناسینولیستی در کل برایش آوردید باید بگویم هر کس که می گوید این فیلم کمتر از ۵۰ درصد در ایران بیننده دارد با قاطعیت می گویم اشتباه می کند دوم هر کشوری از هر راهی مشروع و یا غیر مشروع برای جذب سرمایه هر کاری می کند دادن اقامت سهل است از طریق روسپی گری و شوهای خوانندگان و کابراه هم می تواند این کار را بکند شما اگر این همه متفکر و عاقل هستید در کشور امکانات جذب سرمایه را فراهم کنید از جمله امنیت سرمایه امنیت شغل و غیره تا مغزهای متفکر و در آمد قابل اطمینان در آن نگذارد تا سرمایه های فکری و مالی کشور خارج شود . همه ایرانیان خصوصا ما آذربایجانیها این سریال را می بینیم و الحمدو لله بیشتر ما تاریخ را می دانیم و می دانیم که کدام قسمت آن با واقعیت مطابقت دارد و کدام قسمت نه شما لطف کنید به اونهایی که دریای خزر را که دو تکه بود و بین ما و روسیه بود و به ۵ تکه تقسیم کردند و روی سیاه قاجاریه را سفید کردند چیزی بگویید

  98. بهار22:

    الآن نظرارو خوندم سرم درد گرفت انقد باهم دعوا کردید خجالت نمیکشید عین سگو گربه افتادین به جون هم
    مثلا خودتون مسلمونید نژادپرستی چه ربطی به مسلمونی داره!!اونوقت ادعا هم دارید و میگید آمریکایی های مسیحی نژادپرستن که سیاهارو آدم حساب نمیکنن خودتون که بدترید یه نگا به خودتون بندازید بد نیست

  99. بهار22:

    اونا میگن این سریالو نبینید نمیدونم اینا میگن نبینید این چرتو پرتایی که از خودشون دراوردن چیه مثلا سریالای ایرانی خیلی استاندارده از همه لحاظ همه احساسایی که به آدم وارد میکنه خوبه یه سریل درست حسابی بسازن مردم بشینن پای اون نرن ماهواره ببینن نه که الکی دلیل تراشی کنن بعدم هر کشوری به فکر جذب سرمایه است ایناام اگه زرنگن یه کاری کنن از کشورای دیگه جذب ماشن یانه حداقل اگه زرنگن یه کاری کنن همین مملکت خودمونو درست حسابی کنن که ایرانیا جذب ترکیه نشن این طبیعیه که هر کشوری به فکر جذب سرمایه از کشورای دیگه باشه انگار فقط ترکیه به ما بدهکاره نفتایی که خودتون با دست خودتون کیلو کیلو صادر میکنید چی آخه چی میگید شماها اصلا برید بابا

  100. سهراب:

    ما از ساعت ۸ شب تا ۱۲ شب فیلمهای ترکیه نگاه میکنیم چون خیلی دوست می داریم

  101. سهراب:

    بیبین ترکه بازم مردمانش مسلمان هستن سوریه لبنان فلستین چی پس انقدرم بد نیست عزیزان یک والیبال ما نمیتونیم زنده نگاه کنیم فقط ما مسلمان هستیم ای بابا به جون همدیگر نیفتین بچه ها متشکرم

  102. آتیلا:

    نمی دانم چرا ما ایرانیها اینقدر کینه توز و حسود و ستیزه جو هستیم؟! باز هم آقایون منتقد و نویسنده و مطبوعاتی ما چشمشان افتاده به یک فیلم پرجاذبه و مردم پشند غیر ایرانی، از آسمان و زمین و دریا و فضا دلیل می آورند که مردم را از دیدن این فیلم محروم کنند.اگر فردا یکی بیاد روایتی تاریخی بر علیه این فیلم بیاره تعجب نخواهم کرد.این همه ایراد تراشی که می کنید صد برابرش بر فیلمهای حتی خوب خود ما هم وارد هست.مردم خودشون بهتر می دانند چه فیلمی را ببینند و چه را نبینند.گوش به حرف من وشما هم نیستند.—موفق باشید

  103. غزل:

    این همه ادعاتون میشه چرا در مورد فیلمای ضعیف خودتون حرف نمی زنید یه جوری حرف میزنید انگار تو فیلمای ایرانی اصلا خبری از کینه توزی و حسد وپول پرستیو وجنگ وقتل و این چیزا نیست مگه میشه اینا واقعیتهای زند گین دوما اینقدر فیلمای ایرانی ضعیفا که مردم واسه اینکه وقتشون بگذره مجبور میشن برن این فیلمارو نگاه کنن از بس که هیج سرگرمی نداریم اگه همین ماهواره ام نباشه صبح تا شب باید بشنیم تلویزون ایران ونگاه کنیمو گریه کنیمو بزنیم به سرمون

  104. نیما:

    ….

  105. آرمین:

    تبریک میگم به همه ی اونایی که بالا نظر دادن ،واقعا دمتون گرم ،نه تنها دل دشمن رو شاد کردید و دشمن به هدش که تفرقه افکنی بود رسید،بلکه شروع کرید به توهین به هم دیگه ،اونی که از شهدا حرف میزنه میگه از خطی آذربایجان بودن چرا نمیگه همین شهدا نشد به هیچ قومیتی توهین کنند؟اونی که از کروش حرف میزنه چرا نمیگه کوروش تو استوانه ی حقوق بشرش نوشته که همه برابرند و در انتخاب دینشون آزادن و کسی حق تعارض نداره.اونی که میگه هرودوت گفته چرا نمیگه که هرودوت توی تاریخی که سراسرش افسانه و اغراق به نفع یونانی ها بوده ایرانی ها رو بربر خطاب کرده.
    برادر من خواهر من چرا دقت نمیکنید این یک حربه است دشمن میخواد تفرقه ایجاد کنه همه ی اقوام محترمند و هیچ کش حق نداره به هیچ قومیتی تحت هیچ شرایطی توهین کنه.
    هر کس هم که فکر میکنه متعلق به ایران نیست میتونه بره،و ببینه همون هایی که سنگشون به سینه میزنه و رو هموطن خنجر میکشه براش چیکار میکنن.هر کس که خودشو ایرانی میدونه حالا باهر قومیتی،محترمه

  106. ناشناس:

    مسخرس

  107. ايرانيم:

    اقایون و خانم های محترم شما متوجه هستید که همه در یک کشور متولد شدیم و هم وطنیم!!! چه فرقی میکنه ترک باشی.کرد یا بلوچ یا لر.همه ایرانی هستیم چرا به هم بی حرمتی میکنید؟خبر دارین بعضی ها از این فضایی که پیش اومده لذت میبرن و دقیقا همین رو میخوان.هر کس با هر اصالتی محترمه. لطفا به خودتون بیاین.با تشکر

    • علی ممد:

      این داستان از زمان رضاخان شروع شده و فرهنگ سازی مناسبی انجام شده که مردم با هم متحد نشن. از لطیفه های مختلف و نسبت دادن صفات زشت به نژاد ها و شهرهای مختلف گرفته تا طرد شدن آدم ها از جمع بخاطر زبان لهجه گویش یا نژاد.
      تو این کامنت هم نمیشه کاری کرد فقط میشه افسوس خورد.

  108. nasibe:

    سلام.همه چی رو بی خیال.فعلا ایران و ایرانی رو عشقه.هر کی دوست نداره ایرانی باشه… راه بازه……

  109. ...:

    خاک بر سر همتون کنن که به جای همدلی با هم و تلاش برای پیشرفت کشورمون نشستین سر زبوناتون با هم دعوا میکنین.با این کاراتون دنیارو به خودتون بخندونین. عقب مونده های بی فرهنگ. چه فارس چه ترک چه هر زبون دیگه ای. کسی که اینقدر سطح فکریش زیر خط فقره بره بمیره بهتره. همین شماها آبروی مملکتو همه جا بردین. مرده شور همتونو ببرن.

    • علی ممد:

      ای وای جمع کنید صاحبش اومد. من که متنبه شدم.
      از مرده شور خواستم همه رو نبره چون تو یه نفر رو کره زمین تنها میمونی با مرده شور. بعد که مانیستیم ببینیم چی میشه.
      خطر داره حسن.
      مخصوصا ممکنه بلایی سر نقطه هات بیاره.

  110. علیرضا:

    خداییش این سریالای ترکی خیلی مزخرفن. بابا برین جمعش کنید و قتی سریالایی مثل the walking dead و Arrow و game of thrones و spartacusو lostو ۲۴وsupernatruallو herosو… هست آدم باید مغز خر خورده باشه این کس شرا رو ببینه.

    • علی ممد:

      با وجود این همه مطلب برای یاد گرفتن و اطلاع از نداشتن دانش کافی، آدم باید مغز خر خورده باشه این شر و ورهایی که بلغورکردی رو ببینه و وقتشو تلف کنه برای دیدن سریال.
      همین شروورا رو دیدی که هر حرفی می زنی باید دهنتو آب بکشی.

    • بهار22:

      موافقم

  111. pf:

    دارم به همه میگم هرکسی که این جور سریال ها رو میبینه اگ قراره این طوری سره همه چی یا اصلا یه چیز بی ربط به خود سریال این طوری به هموطن هاش و درکل همه توهین کنه خب نگاه نکنه. نظرم ازش خواستن بگه بدم اومد تموم شد و رفت. دیگه چرا دعوا میکنه. کسیم که این ها رو به چشم سرگرمیی نگاه میکنه که روشم تاثیر نداره خب خوش به حالش. در مورد این پایانایی که تو سایتا میذارن هم باید بگم هیچ کدومو باور نکنین. وقتی این فیلم هنوز تو ترکیه همه ی قسمتاش حتی بازی هم نشده چطور براش پایان نوشتن؟
    راستی به بینده های جم هم باید بگم که چند وقت دیگه دوباره این سریال قطع میشه چون تو ترکیه رفت برای استراحت یا همون سِزُن خودمون و امروز آخرین قسمتش در بهار هست و تا آخر مهر هم تو ترکیه نشون نمیده. با این سرعتی هم که جم داره اونو نشون میده دیگه خودتون میدونین. تازه مریم اوزریل هم که درخواست حقوق بیشتر کرده ممکنه دیگه اون بازیگر نقش حُرّم نباشه. پس تا میتونین از وجودش لذت ببرین. تازه تو ترکیه هم تو این قسمتای آخر از یه بدل استفاده می کردن.با تشکر از همه.

  112. A:

    اگر ۱۲۰۰ سال پیش از قوم فارس اسیر گرفته و در عربستان بعنوان کنیز فروخته می شد
    حالا ایرانی، این مسئله را آسان نموده و در دبی در حراجی های اعراب برای ایرانی ها شرکت می کند.
    کلاه خودتونو بچسبید باد نبره.

  113. A:

    بردگی کشیدن از انسانها و روابط با کنیز.
    من تایید یا رد نمی کنما.

  114. بابک خرمدین:

    دوستان سلام

    ۱-کاری به سریال ندارم که خو به یا بد ، اما تا وقتی که در ها رو به روی خودمون بستیم و خودمون رو حبس کردیم وضع همینه.

    ترکیه داره با این کارش سرمایه جذب میکنه؟؟؟؟؟بابا مگه ما چیمون از اونا کمتره؟؟؟خب ما هم عرضه داشته باشیم سرمایه خارجی جذب کنیم

    ۲-به نظر من مقصر ۱۰۰% صدا و سیما هست.ما کم تو این کشور و تاریخش مشاهیر داریم؟؟؟؟از تر ک و لر و بلوچ و کردوگیلک و خوزستانی و….. تو همه برهه های تاریخی هم شاعر داشتیم و هم دانشمند و هم جنگجو و عالم و عارف و… وقتی خودمون عرضه ساختن فیلم و سریال راجع به اونا رو نداریم باید منتظر همچین عواقبی باشیم.
    کی اومدن سریال ستارخان رو بسازن؟؟؟؟سردار اسعد بختیاری رو چطور؟؟؟؟بابک خرمدین رو چطور؟؟؟نیما یوشیج رو چطور ؟؟؟ یا هزاران امثال اونها رو؟؟؟

    وقتی خودمون به فکر نیستیم همین میشه میان هر طوری خواستن سریالو میسازن و میدن به خورد ما (چون زور و سرمایه از اوناس)

    کی تا حالا یه فیلم از ماد ها یا پارت ها یا پارس ها ساخته شده ؟؟؟؟؟؟نمیدونم چه سریه که ما فقط میگیم ایران قبل از اسلام اصلا ایران نبوده بابا قربون اسلام برم ایران قبل از اسلامم بوده!!!!

    خب ما نمی سازیم اونا میان ۳۰۰ رو میسازن و هزار و یک فیلم دیگه…..
    ۳-سریال های ایرانی هم که ماشالا :چند تا لوکیشن بیشتر ندارن:
    قبرستان
    بیمارستان
    تیمارستان
    دادگاه
    پاسگاه
    همش هم از نور ها و رنگ های تیره و ناجور استفاده میشه یا این که همش از درد و بدبختی یه بیوه زنی چیزیه.بابا دست بردارید دیگه

    الان خداییش ببینید مجموعه هوش سیاه چه مخاطبی جذب کرده؟؟؟چرا؟؟؟ چون به روز هست.

    ما به مردم میگیم حریم سلطان نبین آقا درست،اما کدوم اسطوره و افسانه و مشاهیر خودمون رو واسش سریال کردیم که بگیم بیا به جای حریم سلطان اون رو ببین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موفق باشید

    • A:

      بابک جان من فکر می کنم مشکل اصلی خودمونیم نژاد پرستیمونه. جنبه دیدن پیشرفت کسی رو نداریم.
      صعه صدر نداریم.
      ترکیه مسلمان کم نداره مسجد تاریخی هم کم نداره. اروپایی ها با هر لباسی دوست دارند تو این کشور می چرخند. می خوان که از مسجد دیدن کنن چند نفر خیلی مودبانه پارچه های یک بار مصرف می دن و به انگلیسی می گن دور پر و پاچتون بپیچید.
      من چند روز پیش با خانمم کاشان بودم پوشش معمولی بدون آرایش . انقدر بد بهش تذکر دادن (بخاطر رنگ مانتو) که من درگیر شدم.
      ما به خودمونم رحم نمی کنیم. ترک و لر و بلوچ و عرب لهجه داشتن روی زبان دوم (توجه کنید زبان دوم)
      عادی نشده و نخواهد شد میدونی چرا؟
      چون ما همش خودمونو دیدیم. دنیا رو از نگاه خودمون دیدیم. ما از همه بهتریم. آمریکا اگه به اینجا رسید از تلاش دانشمندای ما بوده ما همینجا موندیم جلوتر هم نرفتیم

      • pf:

        چقدر این اواخر حرفای خوب زیاد میبینم!!! بابا دمتون گرم.

  115. joojoo:

    اگه یادتون باشه چند سال پیش یه فیلم در مورد قسمتی از شاهنامه ساخته شده بود.این فیلم بقدری ضعیف و ایتدایی بود که…
    بهتره سطح فیلم سازیمونو البته در رابطه با این فیلمها ببریم بالا تا مجبور به تماشای فیلمای ترکیه ای که با بی بند و باریها خالی بندیهاشون میخوان خودشونو متمدن و مدرن و در عین حال اروپایی نشون بدن نشیم.

  116. رامین:

    یه چی واسه خودتون از زبان اقتصاد دان تاریخ دان و فلان و بهمان می نویسید !
    من خودم نه این سریال رو دیدم نه ماهواره دارم که ببینم ولی وقتی تو سایت خود شما که مخالف این سریالید (گویا) ۱۰ تا موضوع پیشنهادی در رابطه با همین سریال دارید چه جوری میگید این سریال به در نمیخوره ؟
    ثانیا یکی از عواقب حذف گارگردانای بزرگ و مردمی سریال ایران مثل مهران مدیری همینه دیگه !
    ثالثا اگه اونا امپراتوری عثمانی رو داردن به رخ میکشن دمشون گرم از تاریخ کشور خودشون حمایت میکنن . شما چرا از امپراتوری ایران وسعتش و قدرتش در دنیا سریال نیمی سازید . ماشاالله خوب سریال های عربی می سازید که
    البته به قول بعضی از سیاسیون , ما که قبل از اسلام وحشی بودیم (ما: احتمالاً منظور اون آقا جد خودش بوده)چیزی نداریم که بخوایم سریال بسازیم ازش

  117. آزفنداک:

    با همه شما هستم ،،،،،،،،،،،، گوش کنید ،،،،،،،،، هیسسسسسسسسسسسسسسسس عمو خسته ست ،،،،،،،،،،،، بیدا ر شه وا ویلاست…..

  118. سامان:

    حالا دروغ یا واقعیت همینه که هستخب طرفدار زیاد دارن کلا تو ایران ربطی هم به ترک بودنش نداره ایرانیها کلا فیلمهای تاریخیو دوستدارن مثل فیلم یوسف پیامبر یا هر فیلم دیگهای..سلطان سلیمان هم تو همه کتابهای ایرانی و خارجی سلطان مقتدری بوده که متاسفانه با دوره پادشاهای ضعیف و خرافاتی صفوی هم دوره بوده و تو جنگهای مختلف بدجور از خجالتشون دراومده.بهرحال جنگه یکی میبازه یکی میبره..هم ترکها هم بختیاریها هم همه ایرانی ها مردمان خوبی هستن و اینقدر با کینه از هم حرف نزنید دوستان گل و هموطن

    • pf:

      من باهات موافقم ولی در مورد صفوی فکر میکنم که بعد از هخامنشیا اون بهترینه.

      • ای بابا:

        میشه بگویید هخامنسیها چه گل بر یر بنده و شما زدند؟ کدام اثر باشکوهشون مانده؟صفوی شیعه خدا پرست را با یک سلسله جباروطاغوتی و اشغالگر مقایسه کردن بی انصافیست

  119. حسین:

  120. sara:

    بابا این استقلالی ها چه رویی دارن با این که داخل ۹ دقیقه ۳ گل خوردن هنوز هم تو شوک هستند خدا نکرده مما اگه جای اونا بودم دیگه سرم رو بلند نمی کردم و نمیگفتم استقلالی هستم

  121. آرش:

    یک سوال از شما دارم،شما که اینقدر از فیلم حزیم سلطان انتقاد میکنید چرا سرتاسر سایت خود را از موضوعات این فیلم پر کرده اید؟!

  122. arman:

    آغا جان (!!!) انقد دعوا نکنین زشته مثلا ما ایرانی هستیم بیاین همه با هم زندگی کنیم هرکی هرجور دوست داره.به عقاید هم احترام بزاریم.
    شما که تو این سایت کلا با کشورای خارجی مشکل دارید ولی من به عنوان یه ایرانی میگم دوستان این سریال واقعا تحریف تاریخه و خیلیییییییییی کم به وقایع پرداخته و همش نشون میده یه زنه گیس اون یکی رو میکنه دو نفر دعوا میکنن امشب سلیمان کدومشونو … پس ارزش دیدن ندارن هیچکدوم از سریالای ماهواره.
    اون کامنت بهی هم که میگه تینا گفته از ترکا بدم میاد.تینا جان تو به اونجات خندیدی.انقد تنگ بازی درنیار حالا دو نفر ترتیبتو دادن فکر کردی خیلی شاخی دیگه ترکا واست بی کلاس حساب میشن؟

    • pf:

      خوب گفتی! خیلی خندیدم.

  123. ali:

    من این سریال برای ازروی تفنن نگاه میکنم داستان مردیست که سلطان است وچند ین زن دارد که سر قدرت بایکدیگر درگیرنددرزمان گذشته سرگرمیست جای نقد وبررسی ندارد من هیچ حسی در مورد خوب یا بداین فیلم ندارم چون مشخص نیست عاقبت این داستان چه خواهد شد,

  124. nk:

    از این نوع فیلم ها بدم میاد .. به اینم میگن فیلم
    ///بازم در نظراتم تکرار میکنم . اگه کارگردانان ایرانی بتونن سریال هایی از تاریخ و پیامبران الهی درست کنن بهترین سریال های دنیا باشه مثل سریال یوسف . . .
    تاریخ ایران بهترینه. . . .مگه نه دوستان . .

    • pf:

      بــــــــلــــــــــــه!!!!!!!!!

  125. na:

    همه حسودا خفه شید حسودا

  126. پريچهر:

    واقعا متاسفم برای همه ی اونایی که به ترکا اهانت میکنن.عزیزم ما واسه این به فیلم نگاه میکنیم که تاریخ و بشناسیم

    • A:

      برای شناخت تاریخ کتابهای تاریخی مطالعه کنید. این سریال فقط یک سریال مبتذل (منظور روزمره و عادی) است که گاهی به افتخارات عثمانی هم به طرز افراط آمیز اشاره ای هم دارد.
      قومیت و نژاد وزبان ورنگ پوست انتخاب ما نبوده و هیچ ارجهیتی به هم ندارند و مضموم بودن هیتلر بدلیل برتر دانستن خود به سایر ملل بود.
      فاصله ناسیونالیسم تا نژادپرست خیلی کم است مواظب باشیم. مثل فاصله شجاعت و حماقت.

  127. مهناز:

    واقعا نمی شه حقیقت رو فهمید اما بهتره که هر کاری می کنیم فقط نذاریم چیزی رومون تاثیر بذاره.به هم نباید اهانت کنیم.اخه چرا ما ایرانیا تو هر شهری که هستیم دشمن هم هستیم و همدیگرو مسخره می کنیم.درسته که مطالعه تاریخ خوبه.اما نباید ما رو از اینده غافل کنه.چرا در حال زندگی نکنیم و آیندرو واسه نسل های بعدمون نسازیم.هر کی دوست داره مال هرجا باشه خوب باشه.تروخدا اهانت نکنین به هم.همه انسان های روی کره زمین برابریم.به عقیده و ارزش های هر قوم و کشوری باید احترام بذاریم.با تشکر از همتون

  128. امید:

    واقعا متاسفم برای همتون.همه ایرانی هستیم بایدهمدلومتحد باشیم.قربون هرچی ترکوفارسولروشمالیو…کل ایران بشم.حداقل مودب باشیدودرست جواب بدین.

  129. عاشقparisa:

    yes yes!

  130. parisa:

    اما از شوخی گذشته این دعوای ترک و غیرترک دیگه خیلی مسخره ست بابا یه نگاه به خودتون بندازین تویه کدوم مملکتین ؟ مگه همه تویه ایران نیستیم مگه همه زیر یک آسمون نیستیم بس کنین بخدا خجالت آوره هر قومو قبیله ای در دورانهای مختلف از وطنش دفاع کرده هم ترکها هم لرها هم بلوچها هم عربها شماها که اینقدر شعار میدین یکسر به سایت بنیاد شهید بزنید چقدر ما شید ترک ولرو غربو بلوچو ….داریم آیا این درسته به خون اونا بااین توهین کردنا احانت کنیم زشته دیگه…..

    • faez:

      موافقم.
      واقعا زشته.
      کاش می فهمیدیم که انسان بودن مهمه نه نوع زبان.
      زبان یک وسیله ارتباطی و نعمت خدا برای انسان هاست ولی تبدیل شده به وسیله تفرقه و دوری آدمها.
      (تو برای وصل کردن آمدی/ نی برای فصل کردن آمدی)
      دشمن ما یک آدم غیر همزبان نیست، دشمن کسی است که بین ما تفرقه بیندازد. چه بیگانه، چه خودمان.

      • pf:

        چقدر حرفاتون خوب بود بچه ها.

  131. parisa:

    واااااای مانی جون خدا خیرت بده امروز اینقدر خنیدم که اشک از چشمام جاری شد بخدا تویه این چند روز اینقدر نخندیده بودم خدا خیرت بده

  132. متنفرازbehi:

    این behiچقدرم بددهنه حالم بهم خورد ازش.

  133. نام شما...:

    سلام
    ماده از زمان پنت مرداد به آذری معروف شدن ترک و آذری یکی نیستن

    • دنیز:

      من بعنوان یک ترک اذری دارم میگم…ترکا و اذریا یکین…ترکی و اذری ی زبون با دو تا لهجه ی متفاوتن..

      • بهار22:

        پس تو برو ترکیه چرا ایرانی؟!

  134. رضا:

    اونا به قول شما از این طریق دارن به کشورشون درآمد زایی میکنن ما هم با دست خودمون داریم کل آثار ایران باستانو از بین میبریم واز کتابهای درسی حذف میکنیم ما قبل از مسلمان بودن ایرانی بودیم و قبل از اسلام تاریخ داشتیم حساسیتی که ما داریم به اسلام نشون میدیم عربستان که مهد اسلامه نشون نمیده!!تا زمانیکه افراد بی لیاقت و بیسواد سر کار داشته باشیم که جیبشون رو از پول نفت این مردم بدبخت پر میکنن و ایران و ایرانی و جوونای با استعداد این مرز و بوم واسشون ریالی ارزش نداره و فقط موقع انتخابات مردم به یادشون میوفتن و منافع فردی رو به منافع جمع ترجیح میدن ترکیه سهله افغانستان هم تا چند سال دیگه از ما پیشی میگیره و این ما و ملت بدبخت ماست که فقط نظاره گر میمونه واقع بین باشید خودتون ۱۰۰۰تا ایراد به سریال واقعا بی محتوای حریم سلطان گرفتید و جالبه بیوگرافی و تبلیغات بدلیجات اونارو میکنید شماهم به فکر جیب خودتونید پس آروم باشید و الکی شعار ندید من اگه جای سلطان سلیمان بودم به شاه طهماسب ترسو جای لباس زنونه لباس بچه گونه میفرستادم!! ایران تمام شکوهش رو از وقتی از دست داد که نظامهای ایدئولوژیک که به استناد تبعیت دروغین از اسلام و به نام اسلام چه در امپراطوری عثمانی و چه در حکومتهای امپراطوریهای ایران در گذشته و حال و چه در تمام حکومتهای دیگر نقاط جهان فقط به منافع و حرمسراها و هرزگیهای خودشون فکر کردند نه به سعادت مردمانشون

    • A:

      موافقم. تاریخ بد و خوب داره اگه ایران کوروش و هخامنشیان رو بخودش دیده،بارها و بارها حکومت مزدورها رو هم بخودش دیده.
      اگه ما هم سریال جهانگشایی و دلگشایی
      (حکومت عادلانه آزادانه بدون شمشیر) کوروش رو به تصویر بکشیم مطمئن باش که سایر کشورها حرم سرای ناصرالدین شاه و فتحعلی شاه را به ما گوشزد خواهند کرد. قتل امیرکبیر ها را به ما یادآوری خواهند کرد.
      سایر کشورها هم نقاط قوت داشتند بگذارید به آنها افتخار کنند و نیمه پر لیوانشان را ببینند.

      • pf:

        من هم با A موافقم هم با رضا.

  135. رضا:

    ما ایرانیا چرا تحمل موفقیت کسی یا جامعه ای رو نداریم اگه شاهان ما که خودشون غرق حرمسراهاشون و خوشگذرونیشون نبودند خیلی از قسمتهای کشورمون که از ایران جدا نمیشد همین الان میدونید به چین و روسیه چه باجی داریم میدیم

    • pf:

      راست میگه اگر توجه کنین یکی از دلایل عمده ی سقوط هر حکومت علاقه ی شاهان به حرمسرا و دخالت اونا در کار حکومت بوده. این نشون میده که ما زنا چقدر میتونیم روی یه چیز با هرچی که داریم تاثیر بذاریم D: خخخخ

  136. علی:

    راسیش منم باهمه دوستان که درمورد حریم سلطان نظر دادن موافق هستم ولی می خواهم اول ازان دسته دوستان که این سیریال رامورد تخریب از هرلحظ قرار دادن ومگویند به ضرر خانواده واقتصادو تاریخ مذهب وبه کل همه چیز ایران است ومن از همه دوستان میپرسم ایا ما ایرنیان فلعی فرقی با انها دارییم چه کار کردیم غیراز غیبت کردن یابدگوئی همسایهگان ایا تاریخ داریم ایا بعد از نفوذ عراب به ایران ماهم مثل انها بی فرهنگ نشدیم ایایادمان رفته اعرابهاخون جوانان این وطن را که الان هم که راهیان نور شاهد خون تازه ایرانیان درخط مرزی جنوب وغرب میشوند، میرویم بهمین جوانان ونوجوانان نشان میدهند که چگونه اعراب برادران انهارا کشتن وانها باید از ترس اعراب جاهل باید به انها سجده کنند که مبادا اعراب وحشی بی فرهنگ باز حوس دختران وایرانی را به کنیزی وپسرانشان به نوکری به برند ماباید از شمال تا جنوب شرق تا غرب جهان هرجا کسی به اعراب چیزی کفت ما به جای انها مجازات بشویم چون اعراب جاهل حالا سید سرور جامعه خاورمیانه هستن چه برسدکه ما انتقاد کنیم بگویم حریم سلطان بداست چون ما نمی توانیم به خودمان جواب دهیم

  137. آرش:

    راستش یه موضوع دیگه هم اینه که بهتره از این دنیای بچگی بیایم بیرون الان کجای کار نشستین یکی از دوستان حرف خوبی زدن الان باید بسازیم تاریخ ما خیلی اقتدار داره ولی الان چطوریم ترکیه با همه عقب …. تونست یه سرو گردن خودشو بیشتر از بقیه نشون بده ما چی اکثر کشورا مارو تروریست میدونن و…. زیاد وارد جزئیات نمیشم ولی این راهش نیست بهتره به جای دشمنی سر فیلم یا سریال کمی به فکر راه چاره باشیم که بدتر از اون عربها به خلیج فارس نگن خلیج عرب این که از فیلم هم بدتره … خودت یا خودتون بشین قضاوت کنید . البته منظورم با عاقلاست و بیدارا نه اونایی که خودشونو به خواب زدن یا خوابن

    • pf:

      راست میگه به جای این که به ترک ها بگین مور و ملخ به اون عرب ها بگین که کلا وابسته به آمریکان و اونقدر عرضه ندارن که رو پای خودشون وایسن. توجه دارین دیگه همه ی برنامه های عربی کپی برداری شدن.

  138. آرش:

    اینکه تاریخ ما با این طور فیلما زیر سوال میره یا نه مهم نیست مهم اینه که الان تاریخ ما به چه صورته درسته ما به قدمت ایران و قدمت تاریخیش مینازیم ولی در هر زمان پادشاهان و ملتهای بی عرضه و با عرضه بودن برا اینکه در کل ملت جذب این طور برنامه ها نشن کشور و مسئولین باید به جای لجبازی با مردم و تاکید و جبر در اجرای فرامین بدون کارشناسیشون بهتره تاریخ ایران رو تو بهترین شرایط نشون بدن البته من از جای کوچیک شروع کردم ولی اگه بزرگترینشونو ببینید میفهمید که جا داریم ولی مجری واقعی و هدف درست نداریم

  139. پژمان:

    دوستان من خودم اصالتا آذری هستم ولی خودم رو اول از همه ایرونی میدونم ما همه ایرونی هستیم به جای این حرفها بایستی به فکر ایران باشیم و اونو بسازیم نه که به خاطر یک سریال که سازنده اش یک کشور نوپا با تاریخ ۱۰۰ ساله است به هموطنامون توهین کنیم.از ماست که بر ماست که کشورهای تازه بدوران رسیده و استعمارگر به ایران عزیز خیانت می کنند.

    • faez:

      منم آذری هستم و با پژمان موافقم.
      وقتی صحبت از ایران و ایرانی میشه توی ذهن (ضعیف) بعضی ها اختلال ایجاد میشه:

      ۱- بعضی فارس ها که فکر میکنند ایران یعنی فارس و فارس یعنی ایران. کسی ایرانیه که فارسی حرف میزنه. افراد فارس زبان نژادشون ایرانیه (در صورتی که احتمال داره اجدادشون ترک عرب یا حتی هندی بوده باشند!) در نتیجه بقیه افراد کشور که فارس نیستند درجه دو هستند.

      ۲- بعضی ترک ها فکر میکنند که ایرانی بودن ننگه یا اگه قبول کنند که ایرانیند تمام هویت و تاریخشون میره زیر سوال. (کاری به این ندارم که مردم آذربایجان از زمان حضرت آدم ترکی صحبت می کردند یا بعدا زبانشون عوض شده) مهمه که از اول در این منطقه و در کشوری به اسم ایران زندگی کرده اند.

      • A:

        دوست فارسم که احساس می کنی دنیا حول محور شما می چرخه:

        تاریخ تهران از ۳۰۰ سال پیش شروع میشه در صورتیکه تاریخ مدنیت آذربایجان(شهرهای مربوطه رو اسم نبردم) به ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ سال پیش برمیگرده. توجه داشته باشید سابقه شهر نشینی نه غار نشینی.
        اونوقت تو خود تهران فقط تهران اونم اکثرا سعادت آباد و شهرک و منطقه یک رو قبول دارند و فقط بعضی جاهاشو. آخه یه خورده فکر کن.
        شما که اصفهانی و شیرازی و شهر ری رو که از خودت نمی دونی.
        فرق لهجه و زبان رو نمی دونی.
        فرق زبان و ملیت رو نمی دونی.
        فرق نژاد و ملیت رو نمی دونی
        مولوی و ابن سینا و سایرین رو هم که نمی شناسی مصادرشون کردن.
        با افغانستان و تاجیکستان همزبانی عارت میاد.

        ما برای اصالت خودمون ارزش قائلیم. پدر بزرگم اصالت رو تو شجره خانوادگی می دونست و یه دست نوشته پوست آهو عتیقه چند صد ساله داشت از بالا تاپایین خط خطی اسم خودشم توش بود. گذشت اون زمان.
        الان من اصالت رو تو فرهنگ مردم می بینم . تو احترامشون تو نگاهشون به دنیا و سایرین. اگه تو گذشته سیر می کنی شجره نامتو بیار اگه تو حال سیر می کنی معیارتو از اصالت ایرانی بگو.
        ترک عثمانی راهشو با عربا جدا کرد نزدیک ۱۰۰ ساله نوشتار عربی استفاده نمی کنه مذهب رو با سیاست ادغام نمی کنه به همه احترام می ذاره حالا در ظاهر که اینطوره ما هنوزم عربی می نویسیم فارسی می خونیم بعد می خواهیم بجاع واژه عربی .. از واژه پارسی .. استفاده کنیم.
        متاسفم از اینکه هنوز به مرحله ای نرسیدیم که خود را برتر و سایرین را افلک السافلین ندانیم.
        ایران سرزمین هفت ملت است. از قومیت ها و نژاد مختلف. کسی خود انتخاب نکرده.
        طبق آمار سازمان ثبت احوال ۳۷ درصد جمعیت ایران آذری هستندو ۲۵ درصد فارس زبان و .. بدون داشتن هیچ نوع تشکل و حق تصمیم گیری مستقل
        شما در بسیاری از شهرهای کشور ورودی پارک ها نوشتید ورود حیوانات خانگی و افغان ممنوع! این اهانت بزرگ به نوع بشر و نژاد پرستی را چگونه جواب خواهید داد. حال آنکه کشورهای جهان اول طبق برنامه گسترش تنوع فرهنگی اقدام به پذیرش مهاجر می کنند و احتمالا شما هم هرسال ثبت نام می کنید. نگاه آنها به ما چگونه است؟
        باز دم از فرهنگ و نژاد .. جهان سوم همینه! گرفتار این فلاکت های اجتماعی است.
        آخرش هم اونیکه ادعای میشه آزمایش ژنتیک بده گندش در میاد که حاصل پدر سوختگی متفقین بوده.
        هیتلر هم غرق در تمایلات نژاد پرستی بود. شما رو سرزنش نمی کنم. این میل غریزی باید جهت داده بشه که نشده. اگه جهتش خانواده باشه میشه غیرتی بودن اگه جهتش کشور باشه میشه ناسیانولیستی و اگه جهتش علیه سایرین باشه می شه نژاد پرستی.

        • mana:

          حرفات درسته ولی نکته جالبش اینه که من شخصا آذری های متعصب هم دیدم کسایی که وقتی میری تبریز یا جای دیگه با وجود اینکه زبان رسمی فارسی هست آذری صحبت می کنه و یا جوابت رو به آذری می دن اینگار که توریست هستی و وارد یه مملکت غریبه شدی!یا در جواب تسلیت به زلزله زده های آذربایجان نوشته بودن که نیازی به همدردی شما فارس ها نداریم! در کل تعصب و خود برتر بینی هم در بین فارس ها و هم آذری ها دیده می شه.ما ایرانی ها مردمی هستیم که همیشه وقتی با هم صحبت می شیم یکی از سوالات حتمی که می پرسیم در مورد اصلیت طرف مقابلمونه . من متولد تهران و مادرم تهرانی هست و پدرم اصفهانیه (جالبی اینجاست که پدرم از ۵ سالگی در تهران بوده و لهجه اصفهانی نداشت و البته مادر پدرم آذری و از زمان صفوی به اصفهان مهاجرت کرده بودن.) تا این حرفو می زنم می گن آها میگم یه کم لهجه اصفهانی داری!و کسی هم این حرفو بهت می زنه که خودش اصلا تهرانی نیست! ماها خیلی دوست داریم به هم برچسب بزنیم و خودمون رو اصیل و برتر از دیگران نشون بدیم.اصالت واقعا تو این چیزا نیست چون اینقدر آمیختگی نژادی به وجود اومده که تعداد کسایی که نژاد خالص داشته باشند انگشت شمارن و باز هم می گم که با فرض بودن هم هیچ دلیلی بر برتر بودن اون فرد نیست.در نتییجه این بحث ها و این بد وبیراه گفتن به همدیگه اونهم به خاطر یه سریا ل بی ارزش کار درستی نیست.

      • pf:

        faez در کل من باهات موافقما ولی همه ی ترک ها از اول تو ایران نبودن.

  140. نسيم:

    ولی واقعا اعصابم خورد میشه نظرارو بخونم بابا تو ایران دارین زندگی میکنین به ایران توهین میکنین حالا ذاتا مال هر جهنم دره ای که هستین بحث درباره فیلم مذخرفه همین یارو سلیمانه.
    زنده باد ایران و ایرانی.
    ترک. این ترک هر کی گفت یعنی چی؟
    یعنی یه فحش به اون ترکای بی هویتی که اینجا دارن زر میزنن.

    • pf:

      ترک ها یه قومی هستن که شاید انقدر باهاشون بد رفتار شده خواستن یه جوری یه کاری کنن که دیگه این رفتارارو از خودشون دور کنن. اون وقت وقتی اونا به قدرت رسیدن بهشون لقب وحشی که نیستن رو دادن. شما هم برو همه ی نظرها که چه عرض کنم دعواها رو بخون بعضیاش حرف حقه.

      • امیر:

        آخه کی با ترکها بد رفتاری کرده؟ برای اثبات هر حرفی باید یه سند اورد از زمان سلجوقی تا پهلوی اول مملکت تو دست ترکها بوده قبل از اونهم که هنوز ترکها وارد ایران نشده بودن پس هر بدی که کردن خودشون در حق خودشون کردن

  141. نسيم:

    ما اومدیم با هم دعوا کنیم

  142. نسيم:

    سوال :چرا حریم سلطان دشمن داشت؟
    جواب: زیرا برای اینکه

  143. نسيم:

    منم مخالف این سریال بودم .
    زنده باد ایرانی
    ترکهایی که تو ایران زندگی میکنن و به ایرانیا توهین میکنن( ترکن )دیگه فحش از این بدتر… (ترکن)

  144. مانی جون:

    وای خسته شدم
    عجب خر تو خریه
    هههههههه
    بیخیال بابا

  145. علی شیر خدا:

    سلام بچه ها . فقط اینو بگم ما شیعیان امیر المومنینیم.در شان شیعه نیست که این فیلمای مزخرف که همش کپی برداری از آمریکاواسراییل ببینه. در ضمن جناب azerbaycan ما ترک زبانیم نه ترک نژاد.آذربایجانم یعنی جایگاه آتش.یه واژه ی کاملا فارسی.البته این مهم نیست چون همه جای ایران سرای من است.بهتره این تفکراتتو بریزی تو سطل آشغال چون ما ترکها خودمونو جدا از ایران نمی دونیم یا علی

    • hossein:

      نظرشمامحترمه ولی همین اقایون
      من و شمای بقول شما فقط اذری زبان رو
      ترک خ خطاب میکنن و این خود گویای
      عقده های تخلیه نشده طی قرون متمادی
      است

      • سلام:

        آقا من معذرت می خوام
        ما گوشت همم بخوریم استخون همو دور نمیندازیم که

    • pf:

      علی جان اگر تو این حرفارو نمیگفتی من می گفتم چون کاملا باهات موافقم.

    • Aysoy:

      این کشف بزرگ رو که تورک زبانید نه تورک نژاد خودت به تنهایی نائل شدی یا بهت کمک کردن؟!اسم آزربایجان هم هیچ ربطی به آتش و لهجه سی و سوم زبان عربی(فارسی) نداره برو اول مطالعه کن بعد اظهار فضل کن.آز یا آس نام یکی از اقوام بزرگ از نیای تورکها بوده ار یا آر در زبان تورکی به معنای مرد هست بای یا بی به معنی سرور و مخترم جان به معنی مخل تجمع در زبان تورکی است.پس معنی آزربایجان میشه مخل تجمع مردان بزرگ و محترم آز.بهتر هم هست تنها به جای خودت نظر بدی نه همه تورکهای آزربایجان

      • م:

        اولا آذربایجان و زنجان عربی شده ی واژه های آذربایگان و زنگان هستند و دوما دین سابق مردم اون منتطه زرتشتی بوده و به دلیل آتشکده های زیاد اون منطقه به این نام معروف شده. سوما بالغ بر ۵۰۰کلمه از اون چیزی که امروز ترکی آذری و یا استانبولی می نامیم پارسی است و نه مشترک فارسی وعربی…و اگر بخواهیم تعداد لغات عربی مشترک فارسی و ترکی را بشمریم شاید از ۱۰۰۰ مورد هم فرا تر رود.

  146. اردلان:

    پنج دلیل مسخره ومخصوصا”اخریش . اصلا”یه کتاب فارسی اسم ببر درباره سلسله عثمانی.کارم تاریخه ولی عثمانی رو درحد نیم خط توی کتاب درسی دییدیم.همه سوال میکنن.اقاجان ترکیه پس مانده عثمانیه .تمام.خلافت اسلامی از شام به قسطنطنیه رفت همن .دعوای ترک ولر چرا .دولت ترکیه خیلی چیزها رو بخودش چسبونده .چه بدی داره؟ مبارکش باشه

  147. نوا:

    ببخشید شماها اومدین راجب فیلم نظر بدین یا اینکه با هم دعوا کنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  148. جواد:

    وقتی توهین میکنید باید تحمل توهین هم داشته باشید

    • pf:

      behi لطفا توهین نکن نژادش چه ربطی به شما داره؟ مهم حرفایی هست که از دهنش در میاد. و فکرهایی هست که به ذهنش خطور میکنه. لطفا ادب رو فراموش نکن.

    • بهار22:

      تو یه آشغال بی مغزی

  149. ارش:

    ممنون از مطالبی که نوشتین من هم با مطالب بالا موافقم

  150. نام شما...:

    حتما یوزارسیف یادتونه فکر می کنین این سریال این تاریخ بود یا چهره ها و پوشش ها واقعا مال زمان فرعونها بود واقعا واستون متاسفم سریالی که درست میشه کلا واسه سرگرمیه چرا سعی می کنین زود همه چیز رو سیاسیش کنین یعنی ترکیه بیکاره بیاد سریال درست کنه که واسه ایرانیا تهاجم باشه واقعا که البته اینکه چرا خانمای ایرانی این سریالو دوست دارن چون جنگ یک زن برای به دست آوردن عشقشو نشون می ده که کاراای که حرم انجام میده یک سیاست زنانست که هر زنی باید بلد باشه من روانشناسی خوندم و این سریال واقعا آموزندست البته گفتم سریالای مام مثل ترکهاست اگه سریالای خودموئنم مرور کنین همشون بی مختوان پس لطفا از این متنای مسخره نزارین بای

    • behi:

      نه انتظار داری اردوغان گوساله بیاد تو تلویزیون بگه مردم ایران یه مشت الاغند با عرض معذرت .جنگ نرم همینه دیگه آرام بی سر صدا یه وقت می بینی داری به تاریخ گذشتت همه چی داری فحش می دی ….

      • دنیز:

        شما بهتر برین ب فکر خودتون باشین…

      • A:

        بهی جان شما برو ترکیه اول یه نگاهی به فرهنگ خودشون بعد یه نگاهی به فرهنگ پذیرششون نسبت به سایر ملل بنداز یه نگاهی هم به هدایایی که شاه های معاصر ایران برای سلاطین عثمانی فرستادند بنداز.
        دوره شمشیر کشیدن و سربریدن و فحاشی مال انسانهای اولیه بوده. اگر می تونی با فرهنگت یا یه نوشته، سریال فیلم اثر هنری نظر عده ای رو به اون چی که می خواهی جلب کنی بسم اله وگرنه به نفی دیگران که بجایی نمی رسیم.
        شما که می دونی این سریال مخربه بیا سریال آرش شاهنامه رو درست کن. تا هزار قسمت را داره.
        الان محتوای سریالای وطنی همش خیانت و .. است هیچ زندگی سالم و آرمانی به تصویر کشیده نشده.
        اروپا با کارتون های مربوط به دهه ۶۰ شمسی ذهن جوونای الان را تربیت کرده شما هم این کارو بکن نگو کی کار اشتباه کرده کار درست رو انجام بده

    • pf:

      گل گفتی تا حالا از این زاویه بهش نگاه نکرده بودم.

  151. hamid:

    واقعاً ممنون که این موضوع را آوردید وبسیار زیبا بود شاید تقریباً تمام زنان ایرانى این سریال ترکى که واقعاً تهاجم فرهنگى هست
    یه چیز جالب من مادر بزگم قبل این سریال اصلاً تلویزیون نگاه نمیکرد و سر از ماهواره این چیزا در نمى آورد اما بعد از شروع این سریال یک بار یه قسمت این سریال را دید دیگه دست از سر این تلویزیون بر نمیداره صبح تا شب منتظر که کى این سریال شروع میشود و تقریباً اگر مردان ایران را حذف کنیم تمام زنان ایرانى این سریال را میبینند
    باید یکترى کرد یا &شبکه (جم) را پارازیت زیاد بف رستند ویا این شبکه ازبین بره حذف نمیدونم باید یکارى کرد

  152. مازیار:

    با سلام
    واقعیت اینه که هر کشوری از کوچکترین واقعه تاریخی که در مورد کشورش وجود داره استفاده میکنه و طوری داستان سرایی می کنه که برای مردم جذابیت داشته باشه تا بتونه منفعت کسب کنه و به نفع مردمش سود کسب کنه، اینکه حالا بیاییم و کنکاش کنیم ببینیم واقعا توی تاریخ چه اتفاقی افتاده و بگیم نه ما خیلی کارمون درست بوده اینا همه بد هستن که برامون آب و نون نمیشه، عزیزان من واقعیت اینه: اکثر خانواده های ایرانی مشتری پر و پا قرص سریال های نه چندان قوی ترکیه ای هستند که از این شبکه پخش می شه، و این ضعف فیلم سازی ما و از طرفی قدرت فیلمسازی ترکیه رو نشون می ده، حالا هی بیایم از این حرفای بی نتیجه بزنیم، واقعیت اینه نتیجه اصلی و سود اصلی داره نصیب ترکیه می شه، ترکیه ای که منابع طبیعی خیلی زیادی نداره و یک دهم منابع گرانقیمت ما رو هم نداره طبق آخرین آمارهای جهانی چند پله بالاتر از ما در رتبه بندی درآمد ناخالص ملی قرار گرفته و این فاجعه است، اینقدر نشستیم و از این حرفا زدیم تا دیگران از ما جلو زدند، چرا ایران از منابع تاریخی غنی که داره استفاده نمیکنه و سریال های اینچنینی نمی سازه؟ چرا سریالهای ما اینقدر جذابیت ندارن که بتونن بازارهای جهانی رو بگیرن؟ بهتره بجای این حرفای الکی و بی نتیجه به این سوالات واقع بینانه پاسخ بدیم و کار رو از همین حالا شروع کنیم
    ممنون

    • صبا:

      دمت گرم

    • بهار22:

      برادر گلم چون ایران نفت مفت داره از اون استفاده میکنه
      و فریاد ماهم هر چی میگیم این نفت بی زبونو انقد ندین اینو اون بزارید بره خودمونم بمونه به جایی نمیرسه
      ایران فقط به فکر خوشگذرونیه یه کم شعور همراه با یه کم خلاقیت بد نیست.

    • یه بنده خدا:

      دوست عزیز جواب سوالاتت اینه که فیلمسازان ما همه ی اتفاقات و واقعیات را نمی تونن به تصویر بکشن مثلا در سریال کلاه پهلوی در هیچ جای سریال ندیدین که بی حجابی آن دوران را به تصویر بکشه، آیا دیدید؟ این جور موارد از دید خارجی ها یه ضعف و از نظر ما <> به حساب میاد.

  153. اريا:

    دوستان با هم نجنگید ما خودمان باید به فکر بازگشت به دوران امپراطوری ایران باشیم ترک و عرب و … مال ما بودند حواستون کجاست
    ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
    موجیم ،که آسودگی ما عدم ماست

    • A:

      تا وقتی حس مالکیت محوری به سایرین داری “مال ما بودن-داشتم- خواهم داشت” با این وضع فلاکت بار باید سر کنی.

    • Aysoy:

      در کل تاریخ بشری امپراطوری به نام امپراطوری ایران نداشتیم این هم از توهمات این دوست عزیزمون هست

  154. هرکی:

    اخه اگه ایران هم عرضه داره چرانمیتونه مثل ترکیه مردموجذب کنه تابیان اینجاوسرمایه گذاری کنن.چرا؟اخه چرا؟

    • موافق:

      راس میگی بخدا راس میگی.باهات موافقم

    • Aysoy:

      خوب معلومه…

  155. خالد:

    بابا بیخیال اگه بده چرا در۴۰کشور جهان همزمان پخش میشه؟؟؟؟بعدشم به فیلمسازان ایرانی اجازه ساخت فیلمو سریال نمیدن ملت هم مجبوره بره دنبال این . سریالها،درنتیجه ازماست که برماست،،،،

  156. امیر:

    ۶۰ درصد کشور نگاه می کنن چرا حسودی تون میشه

  157. نفیسه:

    شماها سراین چیزا باهم دعوا کنین تا بقیه کیفشو ببرن دوستان مهم اینه ک هممون از یه ملیتیم واقعا زشته ک وقته ارزشمندمونو بذاریم رو این حرفا

  158. سورنا:

    به سریالش کار ندارم ولی الان تو این دنیا هیچکی طرف ما نیست نه اون روسیه خاینش نه ترکیه نه ….چقدر بزرگ بودیم و هستیم و بزرگتر خواهیم شد که همه می خوان ما رو زمین بزنن ولی نمی تونن این دوران سختی هم میگذره واسه خود منم سخته خیلی هم سخته ولی ایران چیزیه که نباید از دستش داد

    • pf:

      آفرین من کاملا موافقم.

  159. LKLKL:

    در دلایلتون شکی نیست

  160. سامیار:

    بابادست برداریدتورو خدامااگه ان سریال رومیبینیم به خودمون مربوطه

    • Behi:

      آخه عزیز بعدا که گمراه شدی می گی چرا یک چک نزدی در گوشم تا راه را گم نکنم ما می گوییم شما خواهی پند گیر یا راه کجت را برو.

      • صبا:

        خدا ب هر انسانی عقل داده ک میتونه ب وسیله ی اون تصمیم بگیره و خوبو بد و تشخیص بده پس عاقلو فهمیده ی ما شما نیستین ما هم درکو فهم داریم ک ب ما میگه دیدن ی فیلم ساده انقد مسخره بازی نداره ک شما انقد بزرگش کردین

      • بهار22:

        شما برو اول یه چک در گوش خودت بزن تا شاید سرعقل بیای.

  161. عاشق ایران:

    میدونید چرا اینقد طرفدار داره؟ بخاطر اینکه یه سریال تاریخی بود تو ایران فیلمای تاریخی خیلی طرفدار داره مثل فیلم ابن سینا.جابربن حیان.مردان انجلس .مختارنامه.معصومیت از دسترفته و حتی جومونگ وفیلمای کره ایه دیگه که افسانه ای بیش نبود.یه سوالی که دارم اینه که چرا تو ایران هیچ فکری واسه جذب سرمایه نمیشه؟

  162. ناشناس:

    مشکل ایرانی اینه که هر چیزیرو به خودشون میچسبونن یکی میاد ۴ تا اراجیف که اون بالا نوشته از خودش در میاره میگه بعد میگه فلان کشور اینجور یه. این حرفارم باور نکنین که همه دنیا چشمشون به ایرانه مردم دنیا بیکار و الاف نیستن که بیان تمام وقتشوو برای یه مشت ایرانی بزارن.اینقدر همه چیزو به خودتون نگیرین.ایرانی پر از عیبو ایراد هست به بفیه نسبتش ندین تو رگو ریشمون هست

    • شاهین:

      عین حقیقت را گفتید اقایون فکر میکنند که این سریال را فقط برای ما ساختن و باید باهاش مقابله کرد بابا دست وردارین

      • pf:

        راست میگن آقا شاهین.

    • رها:

      موافقم. بی خیال خجالت بکشید دست بردارید. فعلاً که هممون بدبختیم. چه ترک چه لر چه فارس…… کوتاه بیایذ ذیگه

  163. سیدعلی هاشمی سهی:

    باسلام. بنده بطور کامل و جامع راجع به این شبکه خصوصا این فیلم تحقیقات لازم و کافی را انجام داده ام.که میتوانید در وبلاگم به آدرس seiedi.niloblo.com ملاحظه فرمائید ولی خلاصه اگر عرض کنم این شبکه توسط باند مخوف و جانی و ضدانسانی صهیونیست و لائیکها با سرمایه کلانی ساخته شدهوافراد خبرهبا اطلاعات علمی و حتی استثماری در آن مشغولند فقط بنده طبفق محاسباتم و طبق رابطه ام با دیگر ادیان به منظور گرویدن آنها به اسلم عزیز متوجه شدم که عثمانی و لائیک منظر خوبی نزد ارامنه ندارند در صورتیکه ما ایرانیان داشتیم که کمرنگ شده. قتل عامی که توسط عثمانی و کشور ترکیه از ارامنه داشتند هرساله باعث میشد با افشاگری ارامنه یادآوری و تداعی خاطر آن حادثه دلخراش بشود و صهیونیست ها و لائیکها به سرکردگی انگلیس که مادر فتنه جهان است وبا دشمنی که نسبت به اسلام عزیز دارد هرازچندگاهی حیوان انسان نمائی را از آستین کثیف خود درمیآورد و آنرا آنچنان از همه طریق حمایت میکند که ضربه بخصوص بما شیعیان بسازد از جمله مکتب ضاله وکثیف بهائیت لذا پس از تفکرات فیلم وفیلمهائی ساختند که آن بربرهای وحشی را به ایران که پیوسته سرآمد مسلمین جهان است نشان دهند ویکی از اهدافشان تغییر مسیر دادن ارامنه بجای خونخواهی از عثمانی ولائیک وترک آن گناه را به گردن ایران با این طرفند که این قوم چادر نشین دزد و چپاولگر بربر را دارای حرمسرا مثل شاهان ایران و بی ادبی و هرج ومرج و کثافت کاریهای دربار چادر نشینش را به شکل آداب ومعاشرت ایرانیان و در کاخها زندگی کردن به نمایش بیاورد و باعث شد متاسفانه جوانان ساده ما خصوصا آنها که سادگی در رفتار و تفکر دارند را به سمت دو فرقه مسیحیت و کلیمی کشید آنقدر شدید بود که صدای آقای محسنی بعنوان دادستان و وزیر محترم اطلاعات هر دو را درآورد که بابا فکری بکنید اینها با این کارشون دارند فوج فوج جوانان ما را خصوصا در شیراز و استانهای شمالی کشور ار شیعه و اسلام خارج میکنند و با کریه نشان دادن ایران و اسلام آنها را به آن دین با امتیازات ساده فریبانه بکشند و متاسفانه موفق شدند ۱۸% از این جوانان را از راه درست به خطا بکشند بنده بسیار متاسفم و آقای ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما را مقصر اصلی و سپس وزارت ارشاد را مقصر ۱۰۰% میدانم چون بنده وامثال من وقتی نوشتیم و برای بیشتر رهبران مسلمان کشورها فرستادیم پس از خواندن آنرا تحریم کردند غیر ازدبی که خود سود میکردو در کشور خودمان بلند فریاد زدیمکه مسلمانان هوشیار باشید دار ند مذهب و هویت ما را این بی همه چیزان صهیونیست و لائیک میبرند حتی مردم ترکیه که خواندند در جلسه اول ۵۰۰هزارنفر دست به تظاهخرات زدند ولی چه کند نخست وزیرمسلمان که دست تنها باید به جنگ یک مشت سران نظامی لائیک شده ولی اعتراض آنها سودمند بود و داریه تنبکشان را بردندپیش مادرشان یعنی انگلیس. آقا همه دنیا که ایران و اسلام را میشناخت جلوی اینها سینه سپر کرد و رئیس صدا و سیمای ما هم آمد در سیما طبق معمول لودگی کرد من برای نظام مقدس جمهوری اسلامی برای شخص رهبرم جان و خانه ام را میدهم زیرا او مقتدای من است ولی اگر روزی افتحارشرف یابی به حضور امام ورهبرم داشته باشم ضمن بوسیدن دستشان عرض میکنم آقا ما چند دلسوز مثل آقای محسنی قرائتی و ذهنم از فرط عصبانیت یاری نمیکند که نام وزیر محترم اطلاعات راببرم خواهش میکنم گروهی را مامور نمائید تا با ساختن فیلمهائی که ضمن سرگرم کنندگی و اوقات خوش به جهانیان بفهمانند که اسلام ما عزیز و معصوم است و ما ایرانیان اینگونه هتک حرمتها را بدون پاسخ نمیگذاریم و ریاستی بر این سازمان لطفا قرار دهید که همه چیز را از منظر شوخی و لودگی نبیندایشان از وقتی که مصدر این سازما شده چه گلی به سر اسلام زده جز اجازه هتک حرمت را با حرکاتش نشان داده. لطفا به وبلاگ بنده بروید و دل پر خون ما مسلمین وطن دوست را ببینید ومنال.. التو.فیق

    • ترک آذربایجان:

      امثال تو یه جوری حرف میزنه که انگار کل دنیا بسیج شده که بهتون ضربه بزنه هر کی ندونه فک میکنه که چه تحفه ای هستید . داداش من خسته نشدید از بس برا خودتون دشمن فرضی ساختیید ؟ راه دیگه ای برای تقویت تخیلاتتون سراغ ندارید؟

  164. يك ايراني:

    سلام به همه دوستان ما ایرانی ها که از یحود ها غیبت رو حالا مونده از کشور ترکیه خیانت رو یاد بگیریم

  165. turk:

    مهم اینه که هممون دین واحدی بنام اسلام داریم.

  166. زهره:

    چرا کامل نمی ذارین ؟ قراره هرکی با شما هم نظره ، نظر بده /
    چرا نصفه گذاشتی ؟
    خواهرم فریما هم شاکیه .

  167. فریما:

    منم با زهره موافقم

  168. زهره:

    با سلام
    منم یکی از مخالفان این سریال بودم

  169. ف:

    بگو چرا اینقدر طرفدار داشت

  170. jahan:

    اقادستتون درد نکنه که این توضیحاتودادین اخه عقده شده بود توی گلوم. این بربرهاباکه هنوزم خضلت هاشون حفظ کرده اند این گونه به ایران و ایرانی توهین کنند و ماهم برای دیدن این سریال نابخردانه آب از لک و لوجه مون راه بیفته که هیچ مثل این دوست آذری مون ازشون حمایت هم بکنیم. تو رو خدا می بینی تو خود بخوان ازین قصه مجمل را

    • hd:

      برای یک بار همکه شده شما عقدهایها بروید وتفاوت زبان ترکی با مغولی رابصورت علمی مطالعه کنید وببینید که چقدر با هم تفاوت دارندوببینید که که ترکها صاحب تمدنهاو امپراطوریهای سومری- سلجوقی -صفوی-عثمانی و… بوده اند واز اینهمه عقده وتعصب و دروغ خجالت بکشید .

      • Behi:

        شیخ بهایی نبود شاه عباس احمق هم نبود

        • ali:

          تو این مملکت ۵۰۰ سال فقط پارس ها حکومت کردن.۱۰۰۰ سال هم ترک ها حکومت کردن. که بجز قاجار همشون حکومتشون عالی بود و تو حکومتشون شایسته سالاری بود .سامانی طاهری صفاری غزنوی صفوی .حتی نادر شاه هم ترک ترکمن بود .هیچکدومم به هیچ قومی توهین نکرد وشاه عباس با اینکه ترک بود هم شعر ترکی میگفت هم فارسی .حتی مکاتبه سلطان سلیم شاه عباس به صورت شعر فارسی و ترکی بود .لطفا بدون مطالعه نظر نزارین و توهین نکنین .

          • behi:

            نادر شاه افشار از ایل افشار بود او از مشهورترین پادشاهان ایران پس از اسلام است.با تحقیقات اخیر ونشانه های بجا مانده مشخص شده که ایل افشار که تاکنون فکر می‌کردند ترک تبارند در حقیقت کرد تبار بوده وبه زبان کردی شمال یعنی کرمانجی صحبت می‌کرده اند ولی بدلیل اینکه زبان حاکم ان زمان ترکی بوده است ( برخلاف این زمان که فارسی زبان حاکم است دران هنگام در دربار ونامه نگاریها از زبان ترکی استفاده میشده است ) به اشتباه ترک نامیده شده اند

            • حسین:

              فقط اون بنده خدا مونده بود که تصاحبش
              کنید حتما پدربزرگت هم بوده

              • hossein:

                یه تکون به خودت بدی بری درگز می بینی
                مردم و نوا
                دگان ان شاه تاریخ ساز هنوزهم بزبان
                ترکی صحبت میکنند تاریخ را به زحمت
                نوشته اند نه با توهم بافی پشت لپ تاپ

                • behi:

                  دوباره جملات بالا را بخون تو مدرسه چی بهتون یاد دادند

                  ایل افشار که تاکنون فکر می‌کردند ترک تبارند در حقیقت کرد تبار بوده وبه زبان کردی شمال یعنی کرمانجی صحبت می‌کرده اند ولی بدلیل اینکه زبان حاکم ان زمان ترکی بوده است ( برخلاف این زمان که فارسی زبان حاکم است دران هنگام در دربار ونامه نگاریها از زبان ترکی استفاده میشده است ) به اشتباه ترک نامیده شده اند

                  • hossein:

                    behiخانم تومگه کار و زندگی نداری
                    برو سراغ درس و مشقت تازه توی این
                    فضا کسی بجز من و تو نمونده واین خلاف
                    منطقه چون بقیه فک میکنن خبریه ما که
                    رفتیم

          • سامانی:

            شاهان دلیر سامانی ترک نبودند

        • pf:

          نه، اون قاجاری های خونه خراب کن بودن که از عیاشی و خوش گذرونیشون کل مملکت به اون بزرگی رو در طول اون چند سال به باد فنا دادن. پایتختیم که انتخاب کردن همچین مالی نیست. دود و دم که نمی تونه برطرف بشه، چون کوه ها اطرافشن ابرهایی با بارون و برف هم که نمیتونن راحت داخل بشن و… . بازم بگم؟؟
          ولی درکل دارم میگم حالا متوجه شدم که چرا ما جهان سومی هستیم چون انقدر سطح فکری مردم پایینه که به جای اینکه از قابلیت های هم دیگه بهره ببرن و تو راه آبادانی کشورشون به هم اعتماد داشته باشن میشینن در مورد یه فیلم بی ارزش که هر کی عاقل باشه و خوب تربیت شده باشه اون رو ببینه هم روش اثر نمیذاره با هم دعوا میکنن. بیگانه ها هم دقیقا همینو می خوان متوجه نشدین؟

          • pf:

            منم یه ترکم و نمیگم که ما ترکا از شما فارسا بهتریم، ولی شما هم نباید به هیچ ملتی توهین کنید. به هر ملتی چه ترک چه لر چه کرد چه فارس باید احترام گذاشت و نباید یه آدم خوبو که قصد اصلاح داره رو به خاطر این که مثلا لره ردش کنیم.
            تو هر قومی یه چند تا آدم خوب هست یه چند تا نخاله. نباید اون قوم رو به خاطر اون یه نخاله بد شمرد. و برای اون هایی که نمیدونن تو کانال های ترکیه یه سریال دیگه درمورد عثمانی داره پخش میشه که میگن از این muhtesem yuzyil بهتر و به واقعیت نزدیک تره.
            در مورد این که کسی دلش میخواد کشت و کشتار عثمانی رو ببینه یا نه باید بگم تاریخ برای درس گرفتنه آدم باید ببینه قبلا چی شده که اونو تکرار کنه یا نکنه در ضمن قدیما همه این طوری بودن مگه خود ایران با کلی کشور نجگید؟ مگه الان اونا از ایران بدشون نمیاد؟
            از همه خیلی مودبانه درخواست میکنم که اگر یه حرفی در مورد چیزی خواستین بگین همه ی جوانب رو در نظر بگیرین.

      • ارش:

        ترک و کرد و لر و فارس همه از یک قوم هستیم و تفاوت در فرهنگ داریم نه در قوم وملیت چراکه ملیت ما ایرانی است اپراتوری صفوی ترک زبان بودند نه ترک ایرانی بودند اما عثمانیها قوم ترک بودند

        • faez:

          این درسته

        • pf:

          من کاملا باهات موافقم آرش!

        • بهار22:

          درسته

      • کردستان:

        ای خدا کی به اینا گفته سومری ها ترک بودن .آخه احمق طبق چه سندی این حرفو می زنی . مطالعات ژنتیک که سومری ها رو تک نژاده می دونه.

        • فرهاد:

          اول طرز صحبت کردن یادبگیر بعد اظهار نظر کن

        • Aysoy:

          معزز علمیه چیغ بزرگترین سومر شناس دنیا بعد از نوح کریمر به روشنی ثابت میکنه سومر ها از تورکهای اویغور بودند

      • م:

        اولا آقای HD درست است که صفویان ترک زبان بودند ولی خود را ایرانی می دانستند والا چرا پایتخت صفویه اصفهان بود؟؟؟ ثانیا روی هیچ کدام از سکه های ضرب شده در این دوره حتی کلمه ای ترکی هم به چشم نمیخورد. لطفا تعصب را کنار بگذارید. من خودم هم ترک ایرانی می باشم و معتقدم که منطقه ی اران(آذربایجان)،ارمنستان و گرجستان باید سرزمین ایران برگردند.

  171. آری:

    azerbaycan شما که می گید از فرهنگ ترک چه می دانید بیسواد تر و نادان تراز خودت وجود نداره اولا آذری با ترک فرق می نه آذری نژادی اصیل از ایران اما ترک یک قوم وحشی و بربر بود که از مناطق مغولستان هجرت کردند و هم مرز آذربایجان ایران ساکن شدند و با بر قراری با آذری های ایرانی صاحب فرهنگ شدند و زندگی انسانی را تا حدودی باد گرفتند اما دوره ی عثمانی به ذات بربر خود برگشتند اول تاریخ و بخوان بعد بیا نظر بده تازه این سریالها حتا از فن سینمایی هم خیلی ضعیف هستند و جز آمار بحساب نمیان با ارزان ترین قیمت به کشورها داده میشوند

    • azerbaycan:

      اول غلط املایی تو درس کن بعد برو تحقیق کن بیسواد ما اذربایجانی ترک هستیم نه اذری.اذری وازه ایست که وجود خارجی ندارد.وحشی هم مانیستیم.

      • تینا:

        azerbaycan نمیدونم چرا دوستان اصرار دارند که تو رو ایرانی نشون بدن. ایران و ایرانی یک نژاد اصیله که هر کسی لیاقتش رو نداره. تو برو خودتو به ترکای بی فرهنگ و بی تمدن ترکیه بچسبون.

        • زاگروس:

          بجه جون مشخصه که از روی غرض ورزی اظهار نظر میکنی.اینقدر ستار خان باقر خان میکنی هر کی فکر نکنه انگار اینا ایران رو نجات دادن شما باید اعتراف کنید که ستار و باقر نوچه های سردار اسعد بختیاری هم به حساب نمی آمدنددر جریان فتح تهران ستار و باقر سرباز سرداراسعد بودند.سپاه جنوب غرب و شرق و مرکزی سردار لرزه به اندام هر منافقی می انداخت به نظرم برای شما فعلا کافیه. دوستان دیگه اگه خواستن شما ترک ها رو حسابی با بیاناتشون مستفیض میکنند زنده باد بختیاری زنده باد ایران.

          • kavos:

            ایران از شمال تا جنوبش با عرض کمال معذرت برای سایر قومیت ها مدیون خون جوانمردان آذربایجان در طول تاریخه واین گوساله که نام بردی یه دزد طرار بیش نیست و لازم به ذکر از هر بچه مدرسه ای بپرسی ستار خان باقر خان می شناسه ولی این گوساله دزد را نه.
            همه لر ها را به نفهمی می شناسند نفهم هر چی بگی بازم حرف خودشو میزنه.

            • hossein:

              ترکها همیشه سنگربان خانواده شان
              بوده اند

              • hossein:

                اقای ممتازنیوز لطفا بیطرفانه و
                بدون حذف جملات ,نمایش بده باتشکر

            • م:

              لرها ایران رو ایران درست کردند بختیاریها بر ۲۸ کشور جهان حکومت کردند. در زمان هر پادشاهی این بختیاری ها بودن که برای ایران تصمیم میگرفتن بجنگن ویا شاه بر تکیه به نیروی شماها که مشخص نیست سر حساب کی هستین به تاریخ بپیوندن.این لقب هم که به سردار اسعد خان شیر کش اسفندیاری بهداروند بختیاری دادی رو بنا به دلایلی که بی احترامی به احشام حلال گوشت مثه گاو میشه رو نمیتونم به اجدادت نسبت بدم.برو تو ویکی پدیا بخون بی سواد .مشروطه رو اجدادمن با کمک بیرم خان ارمنی و سپهدار اعظم محمدولی خان تنکابنی بپا کردن . .پاینده باد ایران و بختیاری و تمام همنژادان و میهن پرستانم.

              • حسین:

                خیانتکاران مشروطه خرابکن

              • بهار22:

                باید به شما بگم که ویکی پدیا سایت استانداردی نیست چون هرکس آزادانه در آن نظر داده باید تاریخ رو از تاریخ دان ها پرسید البته اینو کلی گفتم منظور طرفداری از هیچکس نیست.

            • mostafa:

              آخه چند تا خر مثل خودت بودن که کتابای درسی رو تدوین میکردن…با سلیقه های احمقانه ی خودشون…
              داشته باش اینو.

        • زاگروس:

          مخالفم

          • hossein:

            من تاحالااسم اون سردار گمنام شمارو
            نشنیده ام ولی اینو میدونم که اون
            بزرگ بزرگه شما کورش بود که
            بوسیله ترکهای ماساژت کشته شده و
            فقط سر جداشده اش برای ایرانیان رسیده
            ولی ستارخان بااینهمه مجاهدت را
            فرصت طلبان و خاینان مشروطه یعنی
            امثال شماها که معنی ازادی و مشروطه
            را نمیدونستن تا اخر عمرش خانه نشینش
            کردند

            • behi:

              این چرت پرت ها که میگن کورش را ترک های ماساژت کشتند دروغی بیش نیست من اسناد دقیقی دلرم که می تونم هر کی بخاد براش میل کنم.

              • hossein:

                هرودوت گفته سرچش کن از این معتبرتر?!

                • behi:

                  هر چرت پرتی تو اینترنت الزاما درست نیست اگه اینی که میگی نوشتند هزار تا چیزه دیگه هم بغلش نوشتند که اون را نغض میکنه
                  یه دلیله ساده برای بی اساس بودن این ادعا
                  قبر کوروش کبیر الان تو پاسارگارد شیرازه و ترک ماسازت که اون بالا شمال غرب ایران این ها چه دخلی بهم دارند اونجا کشتند بعد آوردهاند جنوب کشور دفن کردند .

                  • behi:

                    یکسری افراد یا فقط دنبال غلط املایی می گردند یا به این که به آذری ها بگی ترک سریع واکنش نشون میدند

                    هر چرت پرتی تو اینترنت الزاما درست نیست اگه اینی که میگی نوشتند هزار تا چیزه دیگه هم بغلش نوشتند که اون را نقض میکنه
                    یه دلیله ساده برای بی اساس بودن این ادعا
                    قبر کوروش کبیر الان تو پاسارگارد شیرازه و ترک ماسازت که اون بالا شمال غرب ایران این ها چه دخلی بهم دارند اونجا کشتند بعد آوردهاند جنوب کشور دفن کردند .

                    • hossein:

                      پاسارگاد ارامگاه مادر سلیمانه و در
                      اوایل پهلوی و توسط مرحوم پیرنیا مورخ
                      مشهور و وزیر قاجارها این شاعبه رو
                      ایجاد کرد که مال کورشه که شاه هم
                      بهمین علت و با استقبال از این موضوع
                      مبدا تاریخ ایران را از هجری به
                      شاهنشاهی تغییر داد

                • صبا:

                  آقا حسین شما لیاقتت همینه که داری نشون

            • irooni:

              جناب hossein شما ک ب ترور افتخار میکنی اونم ترور کسی ک منشورش بعنوان پایه ی منشور حقوق بشر شناخته میشه کسی ک در اون زمان ک شما ترکای و ح ش ی به خونخواری معروف بودین ولی کوروش کشوری رو که فتح میکرد مردمش رو ب انتخاب دین آزاد میگذاشت (ک حتی الانشم اینطور نیست) کسی ک نامش توی قران اومده (ذوالقرنین)، دیگه بهتره چیزی نگم چون نرود میخ آهنین در سنگ

        • ترک آذربایجان:

          آن چیز که اعیان هست چه حاجت به بیان است. سر کار خانم تینا چه خوبه که فقط خودتون ، خودتونو قبون دارید . تا جایی که ما اطلاع داریم تو کل دنیا به وحشیگری و عقب ماندگی و بی فرهنگی مشهیورید خانم به اصتلاح اصیل با اصل و نسب

        • irani:

          تینا جان با نظرت کاملا موافقم، ما ک بدترین فحشمون “ترک” هستش و “عرب”، ب یکی ک هیچی نمیفهمه یا میگیم ترکه یا میگیم از بیخ عربه

      • irani:

        جناب azerbaycan ما ک بدترین فحشمون یکی “ترکه” یه “از بیخ عرب”، حالا شما هم ک ترکی دیگه!!!

    • فرهاد:

      نادان باباته ابله

    • دنیز:

      اری….شما بهتره برین درس حرف زدنو یاد بگیرین….شما با این حرفاتون میخواین بین ما ترکا تفرقه افکنی کنین….

  172. neda:

    کاملا واضحه که امروزه تمام کشورهای پیشرفته یادر حال پیشرفت سعی دارند باانواع سیاستها و راهکارهای ممکنی که از دستشون بر میادسرمایه و نیروی متخصص و تحصیل کرده رو به سمت خودشون جذب کنن

  173. azerbaycan:

    اخه عزیزم که بالا نظر نوشتی توچه میدونی فرهنگ وادب ترکی یعنی چی که نظر مینویسی این مسئله واسه شما فارسی ها رنج اوره که ما ترک ها واقعیت رو میگیم.شاه تهماسب صفوی هم ترک اذری بود سلطان سلیمان هم اخه به شما چه ربطی داره برادر من؟

    • به تو ربطی نداره:

      واقعا که!!!!!!

      • ندا:

        تمام سرزمین کردستان پس از امپراتوری ماد تا سال ۱۵۱۴ میلادی یک ایالات مستقل در مجموعه ی سرزمینی ایران بود. در جنگ چالدران که بین نیروهای شاه اسماعیل اول صفوی و سلطان سلیم اول عثمانی در سال ۱۵۱۴ میلادی انجام گرفت بر اثر شکست ایران، بخشی از سرزمین کردستان از ایران جدا شد و نصیب عثمانی گردید. امپراتوری عثمانی سالها بر بخش جدا شده سرزمین کردستان از ایران، فرمان‌راندند تا اینکه با پایان جنگ جهانی اول و نابودی امپراتوری عثمانی متصرفات آن: سرزمین کردستان، سرزمینهای عربی، آسیای کوچک و بالکان تدریجاً تقسیم و یا مستقل گردیدند. بخش جدا شده سرزمین کردستان از ایران، در نقشهٔ جغرافیای امروزی در سه کشور ترکیه، عراق، و سوریه قرار می‌گیرد.

      • کریم:

        آقا این حرف هارو نزنید مردم آذربایجان ترک نیستند اینها بازی های روسیه برای جدا کردن آذربایجان است که با گفتن پان ترکیسم مردم آذربایجان رو فریب بدهند ولی مردم آذربایجان نباید گول این حرف هارو بخورند

        • فرهاد:

          عزیز پس شما با این حساب متخصص ژنتیک هسین که بعد از سالها تحقیق به این نتیجه رسیدین!!!!!!!!!!!خیلی جالبه

          • طاهره:

            آقا فرهاد اگر یه متخصص ژنتیک که رو این موضوع کار کرده بیاد به شما بگه چی حرفش رو قبول میکنی یا بازم زیر سوال میبریدش، من هم موضوع سمینارم و هم موضوع پایان نامه ام همین بود از تبریز هم نمونه گیری کردم مردم آذربایجان اصالت ماد دارند از فارس ها نژاد در زمینه نژاد آریایی محفوظ تر هستن
            حالا اصلا کاری به این چیزا نداشته باشیم، مگر ترکیه قبل از عثمانی چی بودن؟ قبل از اسلام یونانی ها ساکن اون منطقه بودن از نظر ژنتیکی هم به یونانی ها نزدیک هستن ترکیه ای ها، ولی از همه این ها مهم تر اینه که تبریز ۱۶ بار توسط حکومت عثمانی به خاک و خون کشیده شده چرا؟ چون شیعه بودن و عثمانی دشمن خونی تشیع، اگر مردم آذربایجان علاقه ای به حکومت عثمانی داشتن که وقتی تحت تسلطشون در اومده بودن قیام نمیکردن، مهم نیست که حکومت صفویه ترک زبان بودن یا چی بودن، مهم این که حاکم سرزمین ایران بودن و بخاطر حفاظت از مرزهای ایران و جلوگیری از تحت ظلم قرار گرفتن مردم این سرزمین جلوی عثمانی ها می ایستادن، واقعا سلاطین عثمانی چه سودی جز خونریزی تو نقاط مختلف ایران خصوصا منطقه آذربایجان داشتن که ما بخوایم ازشون تعریف هم بکنیم؟ چه سودی برای آذربایجان داشتن که بعضی ها به صرف این که دنبال اهداف پان ترکیسم هستن ازشون تعریف هم میکنن؟ والا من که هر چی خوندم فقط حمله کردن آذربایجان و کلی مردم آذربایجان بخاطر دفاع از خاکشون و فرزندانشون و همسرانشون جون خودشون رو از دست دادن

            • hamed:

              لعنت به اون تاریخی که میگه مادها ایرانین. مادها اجداد ترکها هستن و هیج ربطی به ایرانیها ندارن. اگه شاه اسماعیل بیشرف نبود مردم آذربایجان هیچ وقت با برادران عثمانیشون نمیجنگیدن.ما چیزی به نام آذری نداریم فقط ترک داریم

              • ترک آذربایجان:

                آقا کریم ، داداش من مجبور نیستی چیزی رو که نمیدونی بگی. مردم آذربایجان زبانشان ترکه ولهجه آذری یکی از گویشهای زبان شیرین ترک می باشددر حقیقت این مطلب که آذری از ترکی جداست یکی از تبلیغات های دشمنان این زبان شیرین و جاودانی می باشد ( این حرف تو به این می ماند که بگیم زبان افغانی ها فارس نمی باشد چون گویش افغانی ها با فارس های ایران یکی نیست و همینطور تاجیک ها) یاشاسین بوتون ترکلر ، یاشاسین آذربایجان ، یاشاسین یوردوم آذربایجانین ایگید قهرمانلاری

              • اشکان:

                فقط ترک داریم

              • اشکان:

                چیزی به نام آذری نداریم فقط ترک داریم

        • رضا:

          قابل توجه کسای ک میگن اذری ها ترک نیسن بهتره بریدتاریخ بخونیدبعدوختی شماهاکوروشوکه کارخاس ام نکرده انقدبزرگ میکنید عیب نیس اماچون ما ترکاتاریخمونونوشتیم خراب شدین ماترکاازاولم تو ایران بودیم بعداسلام ۹۵درصدحکومتاترک بودن شمافارسابعدازمااومدین بایدم اینجورکنیدچون تاریخ خوبی مث ما نداریدوزبانتونم لهجه ۳۲عربیه/اگ تاریخ خوب بلد باشیدمیدونیدکوروشتون به دست اناتومروس ماترکاکشته شده بروتاریخ بخون یکم/حق دارید انقدزوربزنید واس بهتر نشون دادن خودتون جون تنهاقهرمانتون کوروشه که اونم به دس اناتومروس ماترکاکشته شده ینی اینکه زنای ماترکام به هزارتا مث شمافارسا و کوروشتون برید تاریخ بخونیدامافک نکنم تاریخی داشه باشید

          • faez:

            چی چیه شما ترکا؟
            گیریم این تاریخ شما درست. چه افتخاری برای ترکاست این که چند هزار سال پیش یه ترک یه فارس رو کشته. بچه برو خجالت بکش.

          • بهار:

            خجالت بکش چه با افتخارم تعریف میکنی که شماها کوروشو کشتید فک نمیکنی زشته ترکارو با همین کارا بعضیاتون خراب کردید دیگه
            ما ایرانیا هرچی که قبلا بودیم چه کوروش داشتیم چه نمیدونم اناتومروس الان دیگه یکی هستیم اون مال قبلا بود الان هممون مال یه مملکتیم هرچی که باشیم ترک لر فارس انقد خودتونو از هم تفکیک نکنیدو باهم دعوا نکنید مهم الانه الآن که همه ایرانی هستیم

          • کوروش کبیر:

            زر نزن … باشه بابا تو هم خووووبی !!!
            تاریختو چند شدی عمو جون ؟؟؟
            ما آریایی ها اونقدر شعور داریم که یه فردی که منشورشو تو سازمان ملل گذاشتنو و هویت ایرانه و … رو کوچیک نشمریم !!!
            وقتی … داشتین تو غار زندگی میکردین کوروش از چین تا روم حکومت میکرد !!!

            • آریایی:

              مرسی دوست عزیز

          • ایرانی:

            به نام خدا
            سلام. بابا ما ایرانی هستیم نباید به خاطر یه فیلم این جوری به هم حمله کنیم اون وقت می گید چرا پیشرفت نمی کنیم . ترکیه پول در میاره , ترکیه کیفشو می بره اون وقت دردسراش و بد بختی هاش مال ماست ما مسلمونیم این دسته بندی و چیه بی خیال ! معلوم شد که چرا میگن نباید حریم سلطان و نگاه کرد

          • irani:

            جناب رضای ترک (ببخشید اینبار فحش ندادم چون یکی از فحشای من ترکه و همچنین ازبیخ عرب) حق امثال شما ک جدایی طلبین و میخواین ایران عزیزمون رو کوچیک کنین با کمال احترام فقط اعدامه و بس هرچند من با اعدام کاملا مخالفم ولی برای امثال شما ترکا و عربا صدق میکنه

      • موری:

        اوففففففففففففففف!!!!!!!!!!!!۱تو چه قد توضیخ میدی!!!!!!!!!!!!بیخودددددد!!!!!!!

      • A:

        متاسفم از اینکه هنوز به مرحله ای نرسیدیم که خود را برتر و سایرین را افلک السافلین ندانیم.
        ایران سرزمین هفت ملت است. از قومیت ها و نژاد مختلف. کسی خود انتخاب نکرده.
        طبق آمار سازمان ثبت احوال ۳۷ درصد جمعیت ایران آذری هستندو ۲۵ درصد فارس زبان و .. بدون داشتن هیچ نوع تشکل و حق تصمیم گیری مستقل
        شما در بسیاری از شهرهای کشور ورودی پارک ها نوشتید ورود حیوانات خانگی و افغان ممنوع! این اهانت بزرگ به نوع بشر و نژاد پرستی را چگونه جواب خواهید داد. حال آنکه کشورهای جهان اول طبق برنامه گسترش تنوع فرهنگی اقدام به پذیرش مهاجر می کنند و احتمالا شما هم هرسال ثبت نام می کنید. نگاه آنها به ما چگونه است؟
        باز دم از فرهنگ و نژاد .. جهان سوم همینه! گرفتار این فلاکت های اجتماعی است.

        • کابلی:

          متاسفم که هم آمار غلط میدهی وهم بدون سند ودلیل هم به هموطنات وهم به برادر و پاره تن ایران بزرگ،افغانستان(آریانا)توهین میکنی.
          نام تاریخی واصلی کشور ما آریانا یاهمان ایران است.
          وافغان لقب جنگجویان یک قوم کوچک بوده که اشغاگران انگلیسی ترویج دادند.
          متاسفانه طی چند دهه بدلیل مهاجرت ازبکهاوعشایر به ایران
          مردم ایران نمیدانند که بااکثریت مردم آریانا ازنظر نژاد و فرهنگ یگانه هستند.
          واقعیتهای آریانا(افغانستان) توسط رسانه ها به درستی نشان داده نمیشود.

    • ffff:

      سلام ولی این سریال رو حتی خود مقامات ترکیه تحریف تاریخشون می دونن آخه زنان حریم سلطان سلیمان خیلی محجبه بودن

      • ترک آذربایجان:

        بر فرض که بی حجابی زنان حرم سرا تحریف تاریخ باشد جای زیاد دوری نریم قبل انقلاب مگه زنان بد حجاب که نه ، بی حجاب مگه نداشتیم حالا تمام فیلمهایی که بعد انقلاب از سر گذشت افراد قبل انقلاب ساختن مگه توشون بی حجاب داریم؟ اون تحریف تاریخ میشه ولی این نه، بابا برید واسه خودتون کسب پیدا کنید

    • ارش:

      یه جوری گفتی فرهنگ ترکی انگار خودتم اهل کشور ترکیه ای از کی تا حالا اذربایجانیها ترک هستند زبان که ملیت تعیین نمی کنه اذربایجانییها ایرانین هیچ شکی دران نیست حداقل یه کمی تاریخ بخوان ببین همین ترکها چه بلایی سر اذربایجان و مردمش اوردن

      • azerbaycan:

        اونها که بلا سر اذربایجان اورد ارمنستان وایران بود نه ترکیه/ترکیه واذربایجان وقزاقستان و تاتارومغول همگی ترک وبرادریم

        • faez:

          همین حکومت عثمانی برادر جنابعالی بود که اومد تبریز رو به توپ بست و حتی تا سلطانیه که زمانی پایتخت برادر بزرگتر موغولتون بود اومد و برادر های هموطنت رو کشت.

        • بهار:

          ای بابا آقای آدربایجان ما همه ایرانی هستیم تو داری تو این مملکت زندگی میکنی از نون اینجا میخوری بعد میگی نه من ایرانی نیستم اگه خیلی ادعات میشه که ترکیه ای هستی خوب برو همونجا زندگی کن اینم بدونید که من خودم که همه این حرفارو میزنم اصالتا ترک هستم من بهار یا بهار۲۲ ترکم اما ترک ایرانیم ایرانی و همه هموطنانم هم دوست دارم

          • آذربایجان کبیر:

            اگه بخواهیم سرزمین ترک هارا با چوسان قدیم جومونگ مقایسه کنیم چند برابر ان وحتی چند برابر کشور ایران است ترکها مردمانی باغیرت وباهوشی هستند که از جنوب دریای مدیترانه شروع وبه صورت یک خط افقی از رشته کوه های قفقاز وجمهوری چچن وجمهوری داغستان عبور کرده وتا مغولستان وچین ادامه داره وبر اساس یک آمار ۸۰میلون مردم ترک فقط در یکی از شهر های بزرگ چین زندگی می کنند حالا من کاری به این شما درباره حریم سلطان بحث می کنید ندارم فقط این که سریال حریم سلطان یکی از شاهکار های تورک ها مثل بقیه شاهکار های اون هاست حالا چون ما الان زیرپرچم کشور جمهوری اسلامی ایران زندگی میکنیم وتابع قوانین این کشور هستیم وبیشتر از جونمون دوستش داریم

      • محمد:

        خوبه خودتم تاریخ رو ورق بزنی تا کمتر مزخرف بگی

        • آریایی:

          مرسی محمد جان

    • کریم:

      ….

    • دنیز:

      yaşesın azeri ve türk
      منم باهاتون موافقم…

      • یه ترک خ...:

        ………….!!!!!!!

    • irani:

      آخه جناب azerbaycan ک عقل و شعورت اندازه یه هات داگه!!! توی ترک ک اینقد ادعای فرهنگت میشه پس ما ایرانیا که قدمت بیشتر از ۷هزارسال داریم و کهن ترین کشور دنیا هستیم (حتی کهن تر از میان دوآب)دیگه چی باید بگیم؟؟؟ امیدوارم جمهوری اسلامی ک همش داره از عرب ها فیلم میسازه مثل مختار و … بیاد از بزرگان کشور عزیزمون ایران مثل کوروش، داریوش، نادر، ابوعلی سینا، رازی و… فیلم بسازه یا حداقل مجوزشو بده

  174. sadaf:

    در اینکه پربیننده بود شک نکنید مثلا مامان من هر باری که نشون میده با تمام تکرار هاش رو میدید:)حتی زن عموی من تموم تکرار هاش رو که میدید هیچ از کانال های عربی و ترکی هم بازم نیگاش میکرد 🙁 خدا رو شکر که قطع شد چی بود بابا اه اه اه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.