چرخش مستطیل شیشه ای تالار روی مدار دلار

چکیده: نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس‌درباره روند صعودی شاخص بورس در هفته‌گذشته و امروز گفت: رشد شاخص بازار سرمایه تحت تاثیر افزایش قیمت دلاراست.

 به گزارش ارانیکو به نقل از خبرگزار ی خانه ملت محمدرضا پورابراهیمی داورانی  افزود: نوسانات شاخص بورس طبیعی است و متاثر از سودآوری ، تغییر قیمت دارایی پایه وتقویت شرکت های صادراتی است.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی درادامه اظهارداشت: شرکتهای بورسی علی رغم تحریم ها و مشکلات اقتصادی اگر تعدیل مثبت نداشتند منفی هم نبودند .

وی با بیان اینکه عملکرد۶ ماهه شرکتهای بورسی با پیش بینی ها چندان تفاوت ندارد گفت: البته تعدیل مثبت نمی تواند دلیل شدت افزایش قیمت سهام باشد.

پورابراهیمی داورانی به دلایل دیگر این نوسان اشاره کرد و توضیح داد: ارزش دارایی های سرمایه گذاری شده شرکتها بر اساس دلار کمتر از۲ هزار تومان ارزیابی شده بود اما با افزایش قیمت دلار ارزش این دارایی ها افزایش یافت و تاثیر مثبتی بر شاخص بورس گذاشت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر این که شاخص بورس نسبت به افزایش قیمت دلارحساسیت نشان داد با ذکر مثالی گفت: به طور مثال تجهیزاتی که کارخانه ها با دلار ارزان وارد کرده بودند ارزشش افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس افزود: شرکتهای بورسی که موضوع فعالیت آنها صادرات است مطلوب ارزیابی می شود چرا که با افزایش قیمت دلار سود این شرکتها افزایش می یابد.

وی درباره دلار ۲۷۰۰ تومانی دربازار آزاد و بی تاثیر بودن اتاق معاملات ارزی بر بازارتصریح کرد: همه حاضر نیستند که با این قیمت مبادلات خود را انجام دهند از این روباید دید حجم معاملات دراین بازار چقدر است.

پورابراهیمی داورانی با بیان اینکه اتاق مبادلات ارزی مقدمه ای برای مدیریت بازار ارز و راه اندازی بورس ارز است افزود: اگر اتاق مبادلات ارزی مسیر راه اندازی بورس ارز را هموار کند خوب است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر این که رانت بازار ارز باید حذف شود درباره افزایش قیمت طلا علی رغم افت قیمت جهانی آن گفت: قیمت دلار تاثیر مستقیمی با قیمت طلا دارد بنابراین می توان گفت تغییرات قیمت ارز بر بازار طلا تاثیر گذاشته است.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.