”چشم” های آمریکا برای انحراف اسرائیل

اسرائیل می ترسد، ادعای اخیر امریکا از داشتن ‘چشم’ در ایران و رصد هر تغییر و تحولی نیز از جمله تحرکات انحرافی آمریکا باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، واشنگتن اظهاراتی جالبی کرده است مبنی بر آنکه امریکا ” چشم” خود را درون ایران قرار داده و “قدرت دید”  برای رصد سایت های ایران به آن معنا که اشراف کامل بر تحولات هسته ایران دارد.
با توجه به پافشاری های اسرائیل برای حمله هرچه سریعتر به ایران، واشنگتن ادعا می کند قادر است هرگونه پیشرفت هسته ای تهران را گزارش دهد.
همچنین واشنگتن اظهار داشته است: برخلاف اظهارات وزیر دفاع رژیم صهیونیستی مبنی بر آنکه طبق آخرین گزارش از برآورد ملی اطلاعاتی، آمریکا بیش از هر زمان به دیدگاه اسرائیل نزدیک است، که فوریت اقدام در مورد مساله اتمی ایران را ضروری تر میکند، امریکا معتقد است ایران تا دستیابی به سلاح اتمی فاصله دارد و نظرش در این باره تغییر نکرده است.
ادعاهای واشنگتن درخصوص ” چشم های امریکا در ایران” درپی واکنش به موضع فشار از سوی اسرائیل برای حمله نظامی به تاسیسات ایران، صورت می گیرد.
سخنگوی کاخ سفید جی کارنی، از نظر دادن درباره مسائل امنیتی امتناع کرد اما گفت: امریکا و رژیم صهیونیستی بر مسئله ایران در امر برنامه هسته ای به توافق رسیده اند.
وی افزود: من باید عرض کنم که ما بر ایران اشراف کامل داریم و می توانیم برنامه هسته ای این کشور و قدم های آن را در دستیابی به سلاح هسته ای ببینیم.
درصورتی که کشوری دانش و فن آوری لازم و مواد لازم برای تهیه بمب اتم را داشته باشد و بخواهد می تواند سلاح اتمی بسازد لذا ایران از این امر مستثنی نیست.
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سرویس های اطلاعاتی غرب و رژیم صهیونیستی، نفوذ قابل توجه ای بر برنامه هسته ای ایران دارند.
ایران که به طور کلی همه ادعاها را درباره اهداف نظامی برنامه هسته ای اش تکذیب می کند، تنها با اصرار و پافشاری به ناظران آژانس انرژی اتمی اجازه بازدید از سایت ها را می دهد.
اگرچه که هنوز دولت اوباما گزینه نظامی را از روی میز برنداشته است، کارنی اعلام کرد الان زمان آن است که با گزینه دیپلماتیک شامل تحریم های شدید و خصمانه، ایران را ترغیب به بازدارندگی کنیم.
تامی ویتور سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا اعلام کرد: ارزیابی واشنگتن از برنامه هسته ایران خوشبینانه است. این کشور تا ساخت سلاح اتمی فاصله بسیاری دارد.
اما هرچه امریکا بر روش های دیپلماتیک اصرار دارد، ایهود باراک وزیر دفاع رژیم صهیونیستی می گوید:
رفته رفته پیش بینی ها در مورد برنامه اتمی ایران مشکل تر میشود، ما با آمریکاییان توافق کرده ایم به ایران اجازه ندهیم سلاح اتمی تولید کند و همه گزینه ها روی میز است. وی در عین حال با اشاره به انتقاد در مورد روند تصمیم گیری در دولت اسرائیل گفت: کابینه اسراییل باید حمله نظامی بر ایران را تایید کند.
اسرائیل بر محروم شدن ایران از دانش ساخت سلاح های اتمی و توانایی غنی سازی اورانیوم که در واقع کشیدن ماشه تفنگ واکنش های موشکی ایران است، تاکید دارد.
سفرهای اخیر و پی در پی مقامات رده بالای امریکا به اسرائیل برای مقامات این رژیم تصوری را به وجود آورده است که امریکا درصدد منحرف کردن اسرائیل از حمله پیشگیرانه به ایران است. اسرائیل می ترسد، ادعای اخیر امریکا از داشتن “چشم” در ایران و رصد هر تغییر و تحولی نیز از این دست باشد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.