چند خبر کوتاه از قرقیزستان

* مذاکره سازمان امنیت اروپا و قرقیزستان برای متوقف ساختن قاچاق انسان

سازمان امنیت و همکاری اروپا در نشستی مشترک با مسوولان قرقیزستان چگونگی یافتن راهکارهای مناسب برای مبارزه با قاچاق انسان را بررسی و بر ضرورت تقویت حاکمیت قانون در این بخش تاکید کردند. به گزارش خبرگزاری’۲۴٫کی.جی’، در این نشست اعلام شد راهبردهای مبارزه با قاچاق انسان تنها زمانی موفق خواهند بود که اصول حاکمیت قانون بر آنها حکفرما باشد و بر روی محافظت از حقوق قربانیان برای دستیابی به عدالت و بازیابی شان انسان ها متمرکز باشند. نمایندگان بیش از ۱۵۰ دستگاه دولتی، جامعه و سازمان مدنی در این نشست حضور داشتند.

* چگونگی مقابله با تروریسم در قرقیزستان بررسی شد

در چهارمین نشست کمیسیون هماهنگی مراکز دولتی وابسته به مرکز دولتی مبارزه با تروریسم قرقیزستان، چگونگی مقابله با توسعه تروریسم در این کشور بررسی شد. به گزارش خبرگزاری’کانیوز’، در این نشست علاوه بر ارایه گزارشی از تهدیدات تروریستی در قرقیزستان و دیگر نقاط آسیای میانه، بر ضرورت ایجاد هماهنگی در مبارزه با تروریسم توسط همه کشورهای منطقه تاکید شد. شرکت کنندگان تاکید کردند علاوه بر تامین امنیت ساختمان های استراتژیک، تجهیزات امنیتی اماکن عمومی از جمله بیمارستان ها نیز باید تقویت شود. آنها تصمیم گرفتند با افزایش مبادله اطلاعات میان ادارات انتظامی، قوانین مربوط به تروریسم را تا سطح استانداردهای بین المللی ارتقا دهند.

* قرقیزستان فعالیت های اقتصاد در مناطق مرزی را تشویق می کند

دفتر مطبوعاتی پارلمان قرقیزستان اعلام کرد: کمیته دفاعی و امنیتی پارلمان طرحی را برای افزایش امنیت مرزی از طریق تقویت فعالیت های اقتصادی در مناطق مشخص مرزی تصویب کرده است. به گزارش رادیو’امروز’، این کمیته افزود: رونق در مناطق مرزی ساکنان این مناطق را تشویق می کند در آنجا مانده و امنیت را در این مناطق افزایش دهند. هدف از اجرای این طرح تحریک توسعه زیرساخت، کشاورزی، صنعت و خدمات است. با اجرای این طرح برای ساکنان این مناطق ۵۰ درصد معافیت مالیاتی و هزینه های مصرفی از جمله آب و برق در نظر گرفته خواهد شد.

* سازمان های غیردولتی قرقیز، شورای طرفدار نظام پارلمانی ایجاد می کنند

بیش از ۱۵ سازمان غیردولتی قرقیز شورایی با نام ‘طرفداری از نظام پارلمانی’ ایجاد کرده اند تا بر پارلمان نظارت کند و مطمئن شود که نمایندگان بطور سازنده فعالیت می کنند. به گزارش خبرگزاری’اکی پرس’، این سازمان ها نظام پارلمانی را تنها راه برای فعال کردن شهروندان قرقیز در بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می دانند.

‘ائتلاف دموکراسی و جامعه مدنی’ تشکیل این شورا را به تازگی به طور رسمی اعلام کرد.

آساق**ه.ص**۱۵۵۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۸۰۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.