چهار نوع پپتید داروئی و سه نوع داروی ضد درد قوی تولید شد

دکتر’حسین عطار’ روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: این داروهای تولیدی که برای نخستین بار از سوی پژوهشگران و متخصصان ایرانی ساخته شده است، در درمان بیماری های سرطان سینه، سرطان پروستات، بلوغ زودرس، تنظیم هورمون رشد، درمان بیماری ام اس و ایجاد بی دردی پس از عمل های جراحی داخل نخاع و درون سخت شامه کاربرد دارد.

وی اضافه کرد: داروهای ‘ فنتانیل سیترات’ ،’سوفنتانیل سیترات’، ‘ آلفنتانیل هیدروکلراید’، ‘تریپتورلین آهسته رهش’، ‘بوسرلین استات’، ‘اکترئوتاید استات ‘و ‘گلاتیرامراستات’ از جمله این داروها است.

دکتر عطار اظهارداشت: داروی ‘فنتانیل سیترات’ به عنوان داروی ضد درد و کمک بیهوشی (با اشکال دارویی آمپول و پچ پوستی با قدرت ضد دردی ۸۰ برابرمرفین)، ‘سوفنتانیل سیترات’ به عنوان داروی ضد درد (با اشکال دارویی آمپول و قدرت بی درد پنج تا هفت برابری ‘ فنتانیل سیترات’) و داروی ‘ آلفنتانیل هیدروکلراید’ به عنوان داروی ضد درد و ایجاد بی دردی (پس از عمل جراحی ۲۰ برابر مرفین) از داروهای تولید شده است.

وی توضیح داد همچنین داروهای ‘تریپتورلین آهسته رهش’، ‘بوسرلین استات’، ‘اکترئوتاید استات’ و ‘گلاتیرامراستات’ به عنوان داروهای درمانی بیماری های سرطان پروستات، سرطان سینه ، بلوغ زودرس، ناهنجاری های مرتبط با استروژن مانند اندومتریوز یا فیبروئید رحمی، تنظیم هورمن رشد و درمان بیماری ام اس ( فلج اعصاب) از دیگر داروهای تولید شده در شرکت توفیق دارو است.

عطار افزود: هم اکنون این شرکت پس از انجام پروژه های مختلف در حوزه های مهندسی دارویی، شیمی، بیولوژی مولکولی و فرمالاسیون به عنوان قوی ترین مرکز تحقیق و توسعه داروئی کشور محسوب می شود که در حوزه تولید مواد با ارزش افزوده بالا و حجم کم نیز وارد شده است.

اجتمام**۷۰۲۹ ** ۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۵۰۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مهسا:

    با سلام و خسته نباشید این داروها هر چند در کشور عزیمان است اما هم گران است هم در داروخانه ها نیست پس ما قشر واقا ضعیف ه کار کنیم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.