چگونه می توانیم از سردرد پیشگیری کنیم؟!

ممکن است هر روز دچار سردرد شوید و یا خیلی به ندرت سردرد بگیرید ، به هر حال یک سردرد بد می تواند حتی بهترین و خوشترین روزهای زندگی شما را خراب کند . در اینجا به چند روش مفید برای جلوگیری از بروز سردرد اشاره می کنیم.

غذاها و نوشیدنی های خود را آگاهانه و با دقت انتخاب کنید:

برخی غذاها مانند غذاهای دودی ، ترش ، خشک شده ، مانده و حتی برخی مواد غذایی خوشمزه مثل پنیر و کالباس حاوی سولفیت هستند . سولفیت موجود در این غذا ها باعث می شود که رگهای خونی گشاد شوند و باعث بروز سردرد شوند. پس به جای استفاده از این نوع مواد غذایی ، تا آنجایی که می توانید از میوه های تازه استفاده کنید.

نفس عمیق بکشید:

معمولا” وقتی که شما مضطرب هستید و استرس زیادی دارید کوتاهتر از همیشه نفس می کشید ، همین نفسهای کوتاه باعث می شود که بدن شما اکسیژن کمتری دریافت کند و رگهای خونی شما تنگتر شوند و درنهایت دچار سردرد شوید. پس برای جلوگیری از ابتلا به سردرد در اثر استرس ، آرام و عمیق نفس بکشید تا درد به سراغ شما نیاید.

کامپیوترتان را خاموش کنید:

وقتی تمام روز به صفحه پر نور کامپیوتر خیره می شوید به چشمان شما فشار زیادی وارد می شود و اصلا” تعجبی ندارد که دچار سردرد می شوید. علاوه بر این دیدن تصاویر چشمک زن باعث می شود که به شبکیه و اعصاب چشم شما بیش از حد فشار وارد شود و در نهایت دچار سردرد شوید. اگر بطور مدام از کامپیوتر استفاده می کنید هر ساعت ۱۰ دقیقه استراحت کنید تا دچار سردرد نشوید.

از بوهای سردرد آور دوری کنید:

بسیاری از مرد به بوهای خاصی حساسیت و آلرژی دارند ، یکی از شایع ترین علائمی که وجود این آلرژی را در اشخاص مختلف نشان می دهد این است که آنها با استشمام برخی بوها دچار سردردهای شدید می شوند. بوی تنباکو ، بنزین و عطر ، رایج ترین بوهایی هستند که باعث سردرد و حساسیت در افراد مختلف می شوند.

موهایتان را باز کنید:

نیمی از زنان بخاطر استفاده از مدل موهایی که باعث کشیده شدن پوست سر می شوند ، سردرد می گیرند. موهای بسته شده و درست شده بسیار زیبا هستند اما اگر باعث سردرد می شوند فورا” آن را باز کنید.

در سایه راه بروید:

بدترین چیز ، سردرد گرفتن در یک روز آفتابی زیباست اما واقعیت این است که نور خورشید می تواند برای تالاموس مغز شما مشکل ایجاد کند . تالاموس همان قسمتی از مغز است که پیغام درد را برای مغز شما می فرستد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.