کارمند زیرک، دست کلاهبردار فراری را رو کرد

حادثه > داخلی– گروه حوادث:
کلاهبردار حرفه‌ای با معرفی خود به‌عنوان کارمند بانک، دست به سرقت از حساب مغازه‌دارها می‌زد.

راز فعالیت‌های مجرمانه این مرد ۱۵تیرماه و با شکایت یکی از مالباخته‌ها در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران فاش شد. شاکی که صاحب مغازه‌ای در شمال غرب تهران بود به مأموران گفت: در حال بررسی حسابم بودم که متوجه شدم همه موجودی آن به سرقت رفته است. بلافاصله به بانک رفتم و متوجه شدم شخصی با جعل هویت من و با استفاده از کارت عابربانکم اقدام به برداشت میلیون‌ها تومان از حسابم کرده است.با این شکایت، کارآگاهان تحقیقات برای کشف راز سرقت را شروع کردند. آنها راهی بانکی شدند که دستبرد به‌حساب مالباخته در آنجا صورت گرفته بود.

با بررسی تصاویر دوربین مداربسته بانک، عکس متهم به‌دست آمد و مالباخته به محض اینکه عکس را دید، سارق را شناخت.وی گفت: چند روز پیش این شخص به مغازه‌ام آمد و خود را کارمند یکی از بانک‌های خصوصی معرفی کرد. او ادعا کرد که با توجه به اینکه در مغازه‌ام دستگاه کارتخوان (پوز) این بانک را استفاده می‌کنم می‌توانم با تکمیل فرم، نسبت به تحویل دستگاه کارتخوان بی‌سیم اقدام کنم.

من نیز همه مشخصات هویتی و بانکی‌ام را در فرم درخواست ثبت نام نوشتم و در اختیار این شخص قرار دادم، اما این مرد با در اختیار داشتن همه اطلاعات شخصی و بانکی من، خودش را به‌جای من معرفی کرده و با مدارک و دفترچه جعلی، حسابم را خالی کرده است.مأموران با در اختیار داشتن عکس متهم به بررسی آلبوم مجرمان سابقه‌دار پرداختند و او را شناسایی کردند.

تحقیقات نشان می‌داد که این مرد ۵۳ساله کاظم نام دارد و پیش از این چندین بار به اتهام کلاهبرداری به زندان افتاده است. درحالی‌که بررسی‌ها در این پرونده ادامه داشت مأموران با چند شکایت مشابه دیگر روبه‌رو شدند که نشان می‌داد متهم تحت تعقیب با این روش از حساب مغازه‌دارهای دیگر هم سرقت کرده است. روش او اینگونه بود که بعد از جعل هویت طعمه‌هایش به بانک می‌رفت و با این ادعا که کارت عابربانکش گم شده، درخواست ابطال آن را می‌کرد. سپس کارت عابربانک جدید از بانک می‌گرفت و با مراجعه به بانکی در یکی از شهرستان‌ها، اقدام به خالی کردن حساب می‌کرد.

کارآگاهان در ادامه تصویر متهم را در اختیار تمامی شعب بانکی و کارمندان قرار دادند تا اینکه ۲۷شهریور‌ماه سال‌جاری زمانی که کلاهبردار تحت تعقیب به بانکی در شرق پایتخت رفت و با معرفی خود به‌عنوان یکی از طعمه‌هایش قصد سرقت از حساب او را داشت، یکی از کارمندان بانک به وی مشکوک شد. او با در اختیار داشتن تصویر متهم، وی را شناسایی کرد و بی‌آنکه او متوجه شود رئیس بانک و مأموران پلیس را در جریان قرار داد. مأموران بلافاصله در بانک حاضر شدند و با دستگیری این کلاهبردار تحت تعقیب به فرار وی پایان دادند.با انتقال متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی، وی لب به اعتراف گشود و به جعل عنوان مأمور بانک و برداشت از حساب مالباختگان اعتراف کرد.

سرهنگ مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: از کسانی که بدین شیوه و در طول چند‌ماه گذشته مورد کلاهبرداری و برداشت پول از حساب‌های بانکی خود قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهم و طرح شکایت به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند‎.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.