کانادا از تلاش برای خرید سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی خبر داد

۱۴اردیبهشت،

اخیراً قطر با ارائه پیشنهادهای اغواکننده به سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی، قصد انتقال این سازمان را از کانادا به کشورش دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، آسوشیتدپرس نوشت: مقر “سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی” که تعیین کننده استانداردهای هوانوردی غیرنظامی می باشد از بدو تاسیس آن در سال ۱۹۴۶ در مونترال کانادا واقع شده است.
قطر از ماه قبل آغاز به ارائه پیشنهاداتی کرده که برمبنای آن خواستار انتقال این سازمان به کشور خود است. این پیشنهاد به نحوی بود که شگفتی همگان را برانگیخت. قطر اعلام کرد آمادگی دارد ساختمانی بزرگ در اختیار سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی – ایکائو- قرار داده و معافیت های مالیاتی برای حدود یک هزار پرسنل این سازمان وابسته به سازمان ملل متحد در نظر گیرد.
تأسیس ساختمان‌های تازه، تأمین هزینه انتقال اسباب و کارکنان و نیز تمام هزینه‌های ناشی از فسخ قراردادهای شغلی، مطابق با آیین‌نامه‌های سازمان ملل، از جمله امتیازات پیشنهادی است.
جان برد وزیرخارجه کانادا ضمن انتقاد از پیشنهاد قطر و متهم کردن آن به پرداخت رشوه به این سازمان گفت:« این سازمان نباید به فروش گذارده شود».
قطر به عنوان یکی از امیرنشین های حاشیه خلیج فارس که در یک دوره میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را بدست آورده بود و برای میزبانی المپیک تابستانی ۲۰۲۰ نیز پیشنهاد داده است؛ اکنون می خواهد با کسب ۶۰ درصد آراء ۱۹۱ عضو سازمان بین المللی هوانوردی، میزبانی این سازمان را برعهده گیرد.
گفته می گردد قطر رای موافق کشورهای عربی را با خود همراه کرده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.